Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oef

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oef

    Oef mijn eerste maand - Challenge als moderator zit er op.



    Het was even wennen om tijdens de Challenge geen reactie te geven. Vaak had ik toch die prikkeling om zoals naar maandelijkse gewoonte mijn commentaar te geven.



    Ik heb dan ook de intentie om maandelijkse mijn vroegere commentaren tijdens de Challenge te vervangen door een maandelijkse nabespreking van toch minstens 3 ingezonden foto’s. Dit met het oogmerk nu eens niet de best geplaatsten te bespreken maar zij die ofwel geen comments kregen of zij die minder gunstig werden beoordeeld eens in het positief daglicht te stellen. Want volgens mijn mening schuild in ieder foto altijd wel iets positiefs, hetzij de kleur, compo, scherpte, inzicht, originaliteit enz...

    Om samen met zij die het wensen te zoeken naar de reden waarom een foto minder gunstig werd beoordeeld door indien mogelijk het aanbrengen van positieve suggesties.



    Ik hoop samen met jullie op deze wijze het doel van de Challenge nog te versterken, vooral met het oog nieuwe of onervaren amateur fotografen te helpen in hun hobby.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Oef

    Ik kan me gerust inbeelden dat je last had van afkickverschijnselen nu je geen commentaren meer kon geven. Maar je commentaren nadien zullen zeker geapprecieerd worden.


    Wat de huidige challenge betreft : om verrassingen te vermijden misschien toch even wijzen op de kortere inzendtijd (vóór 17/12)
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: Oef

      Heel goed idee, Spooky, daar kan iedereen wel iets uit leren
      nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

      Comment


      • #4
        Re: Oef

        @ to filipo,

        Wat de huidige challenge betreft : om verrassingen te vermijden misschien toch even wijzen op de kortere inzendtijd (vóór 17/12)
        Weeral eens bedankt voor je goede aandacht er is inderdaad een foutje geslopen in de datums

        de afsluitdatum voor het inzenden zou normaal 24/12/05 moeten zijn en de einde datum van de challenge zou 31/12/05 moeten zijn en niet de aangehaalde datum zoals u terecht opmerkt.

        Ik heb het proberen aan te passen maar dit lukt me niet. Ik heb dan voorlopig de hulp ingeroepen van onze goede Christian.

        Ik wacht dus op het antwoord van Christian en hou jullie van het verloop verder op de hoogte.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: Oef

          Oorspronkelijk geplaatst door spooky
          de afsluitdatum voor het inzenden zou normaal 24/12/05 moeten zijn en de einde datum van de challenge zou 31/12/05 moeten zijn en niet de aangehaalde datum zoals u terecht opmerkt.
          Oef

          Ik was al lichtjes in paniek : niet alleen moest de inspiratie wat sneller komen, maar wat met een periode tussen kerst en nieuwjaar zonder challenge ...

          Het komt wel in orde
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Oef

            Dat is zeker een goed idee.

            Leerrijk voor iedereen zou ik zeggen en indien de maker niet akkoord is met de geleverde commentaar dan kan hij die altijd weerleggen.
            Linda

            Comment


            • #7
              Re: Oef

              Had deze keer gehoopt bij de 10 eersten te zijn, maar dat is dus dik tegengevallen

              Ook de commentaren, daar had ik niet veel aan, sommige onjuist of niet ter zake
              In ieder geval, wie de rest van mijn sessie wil zien kan terrecht op http://bingelfoto.fotopic.net/c781261.html
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

              Comment


              • #8
                Re: Oef

                Oorspronkelijk geplaatst door bingel
                Had deze keer gehoopt bij de 10 eersten te zijn, maar dat is dus dik tegengevallen

                Ook de commentaren, daar had ik niet veel aan, sommige onjuist of niet ter zake
                In ieder geval, wie de rest van mijn sessie wil zien kan terrecht op http://bingelfoto.fotopic.net/c781261.html
                Welke commentaren zijn volgens U onjuist of niet ter zake? Weerleg deze dan.
                Linda

                Comment


                • #9
                  Re: Oef

                  @ to bingel,

                  Ik heb je foto's op je web bekeken. Ik sta versteld van de duidelijkheid en scherpte van de foto's met sfeervolle belichting en kleuren.

                  Deze foto's hebben toch een belangrijke informatieve waarde. Hier wordt iets getoond wat heel veel mensen noch nooit gezien hebben. Ook voor mij is dit beeld totaal nieuw.

                  Ben zeker dat PC fanaten deze foto's heel waardevol zullen vinden.

                  Denk dat een toelichting op jou foto's wel heel leerzaam kunnen zijn. Hoe je tewerk gegaan bent om deze foto's te nemen.

                  Als ik je serie bekijk heb ik een vermoeden dat je ook gepeeld hebt met je witballans waardoor je dat extreme blauw krijgt. Verder denk ik heb je dan extra rode belichting toegevoegt om een speciale sfeer te scheppen. Dat zijn alleen maar mijn vermoedens maar ben wel benieuwd naar je werkwijze.

                  Pas als men de serie bekijkt komt men tot het beseft dat we hier niet te doen hebben met alledaagse foto's. Heel wat denkwerk en energie werd in het tot stand brengen van deze foto's gestoken. Ik kan best begrijpen dat het behaalde resultaat in dergelijk geval wat onthoochelend overkomt.

                  Maar deze onthoocheling mag met jou inzet en jou kunnen geen desolutie opleveren maar is hoop ik een aanzet om jezelf te bewijzen. Ik ben niet alleen overtuigt van jouw fotografische kunnen maar er schuilt heel wat technische kennis in jouw.

                  Dus niet opgeven laat zien wat je kan.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oef

                    Oorspronkelijk geplaatst door linda16093
                    Welke commentaren zijn volgens U onjuist of niet ter zake? Weerleg deze dan.
                    Linda
                    - Uw 'vraagtekens' die evenwijdig moeten lopen met de rand van de foto, waarschijnlijk bedoeld U de aansluitpinnen van de connector . . . tja als alles waar een lijn in zit evenwijdig moet lopen met de rand dan weet ik niet waar we mee bezig zijn heeft in alle geval niks met de weergave van 'snelheid' te maken.
                    - Force ziet geen snelheid in deze foto, was alleen maar bekommerd om de harddisk, dat deze in lucht moest draaien nochtans is er beweging in zowel de schijf als de koppen te zien.
                    - Volgens mij hebben de meesten hier wel een harddisk in gezien, ik heb het genoemd in de titel, en als je in het reclameblaadje van de carrefour kijkt, of in eender welk pc-blad of reclamefolder, een harddisk wordt bijna altijd in 'open' toestand getoond toch?

                    @Spooky : Bedankt voor de lovende woorden en VOORAL voor de tijd die je hier insteekt, eigenlijk kun je zeggen dat deze fotos speciaal voor U gemaakt zijn, daar ik eigenlijk niet meer wenste deel te nemen aan de challenge maar me door U hebt laten overhalen in een vorig topic van U.

                    Nu over de foto zelf. De kleuren komen zo uit de kamera, niks bijgesatureerd. De witbalans is niet van de automatische stand afgeweest, de belichting bestond uit een blauwe philips spot van 80W die hier aan het plafond hangt gereflecteerd door een witte glazen plaat, het rode licht komt van een rode high-power LED met de hand 'geschilderd' tijdens de opnametijd van 8 seconden, en dit in een volledig verduisterde kamer.
                    De tweede harddisk had ik ernaast geplaatst voor de reflectie van de electronica in de schijf, want deze van mijn wand en plafond (witte MDF klikplanken) trok op niks, te zien op de eerste vier fotos op mijn webspace.
                    De enige bewerkingen zijn het verwijderen van 6 hotpixels wegens de lange sluitertijd, en een lichte USM na verkleining.
                    Ik heb redelijk wat tijd in dit concept gestoken omdat ik iets wilde maken waar men even (of lang ) moest naar kijken om het te bevatten, want hoe 'snel' kijken we naar een foto, en hebben we dan 'gezien' wat de fotograaf wil laten zien ? Een foto zou zoals een boek moeten zijn, je moet het uitlezen om het verhaal te snappen
                    Drie punten van 8 van de stemmer, en tweemaal een 9 als ik mijn eigen stem niet meetel, toch een groot verschil niet ?
                    Bij deze is dus mijn poging mislukt, maar eens zal het lukken, hoop ik . . .
                    Last edited by bingel; 2 december 2005, 16:29.
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oef

                      Bedankt Bingel dat je speciaal om mij te plezieren aan deze Challenge deelnam. En dat je dan nog een foto hebt gemaakt waar je zoveel van je ziel in hebt gestoken. Ook bedankt om uit te leggen hoe je tewerk bent gegaan om tot die mooie sfeervolle belichting te komen. Is zeker iets om te onthouden.

                      Ook de toevoeging van de tweede harddisk om de reflectie van de electronica in de schijf teweeg te brengen is een toegevoegde meerwaarde aan de foto.

                      Ik kan je alleen maar succes toewensen in je volgende pogingen.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oef

                        Ook even de volledige fotoreportage bekeken. Schitterende foto's! Zelf gaf ik een 6 voor jouw inzending. Ik kon het idee volgen, belichting speciaal maar OK. (zie ook mijn commentaar van toen).
                        Ik zou persoonlijk wel gekozen hebben voor een minder drukke foto, met de schijf aan het draaien, en een enkele beweging van de leespin. Geen rechtopstaand achtergrond (met reflectie).
                        Ik ken niet je historiek van deelnames, maar dit is in elk geval veelbelovend, moest dit je eerste keer zijn.

                        Toen ik in het voorjaar ook begon deel te nemen, had ik ook vaak ontgoochelende kritieken. Maar al doende leert men, en groeit het inzicht hoe er hier geoordeeld wordt: scherpte, compo, kleur, uitwerking idee, structuur, éénvoud, enz.

                        Sedert juli ben ik in de top 10 terecht gekomen. Enkel in september nam ik niet deel, en sta ik dus niet genoteerd. Al mijn volgende deelnames resulteerden in top 10 plaatsen (2°, 5°, 2° en 3°).
                        Ik heb dus geleerd, en heb ambitie om de Stampers's, Filipo's, de Cyroxen en anderen blijvend het vuur aan de schenen te leggen. (Beste collega's: je bent bij deze verwittigd.)

                        Zelfs een goede titel is belangrijk. (vb. "bestand zoeken @ 5400 toer/min" ). Je vertelt zo indirect aan de kijker wat die ziet, en geeft in de titel mee, dat het hier verdorie om fenomenale snelheid gaat. De titel doet dan al genoeg vermoeden dat het hier om een harde schijf gaat.

                        Succes met volgende deelnames !!!
                        Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                        En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oef

                          @Jambo en andere deelnemers, fijn dat er meer inzendingen en zodoende ook meer concurrentie komt en ik zou zeggen, hoe meer hoe liever, anders zou het maar een saaie bedoening worden. Laat jullie vooral niet afschrikken, iedereen maakt kans, zoals je deze maand kan vaststellen hebben de 'anciens' gefaald, dus go for it
                          Stampers

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oef

                            @bingel
                            ik heb ook je reeks bekeken en je hebt er idd het nodige werk en de nodige tijd ingestoken en dan kan ik me voorstellen dat je wat ontgoocheld bent met je resultaat. Ik ben ook geen kenner van de interne keuken van een hardeschijf, dus beoordeel ik (zoals verschillende andere) de foto puur op wat ik zie en niet op basis van technische kennis.

                            Op basis daarvan zie ik enkel de "arm" die beweegt maar de snelheid komt er niet genoeg uit. Die is imho beter te zien in :
                            http://bingelfoto.fotopic.net/p23409916.html en ik zou dus eerder voor iets in deze richting geopteerd hebben waar gerust nog wat roze licht mag aan toegevoegd worden.

                            In tegenstelling tot spooky ben ik niet overtuigd dat het toevoegen van de 2e hardeschijf een plus was voor de foto. De foto wordt immers veel drukker en de snelheid van de "arm" verdwaalt een beetje in de foto. Just my opinion (6 punten)

                            En zoals gezegd : niet opgeven, blijven volhouden en het zal wel eens lukken

                            En ik sluit mij aan bij stampers : hoe meer zielen, hoe meer vreugd
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oef

                              Op de snelheid na volledig eens met Filippo, en ja die aansluitpinnen maken deel uit van de foto en staan op je HD toch ook recht

                              Comment

                              Working...
                              X