Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onbegrijpelijk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Nog even een kleine bedenking: LOS van het item "vertouwen of wantrouwen" zou het ontzettend leuk EN spannend zijn indien je niet wist wie welke foto gemaakt had...

Je zou dan misschien kunnen voortgaan op sommige personen die in de loop der tijd een bepaalde "stijl" ontwikkelden en zo trachten te raden wie wat maakte...

En zou het ook niet mooi zijn indien bv. een toetstelletje van pakweg 750 euro de challenge won ? In mijn ogen zou dit perfect kunnen, want het is niet omdat je "maar" met een toestel van 750 euro kiekt, je geen betere foto's kan maken dan iemand met een camera van 3.000 euro...

Immers in de challenge worden nooit onmogelijke opdrachten opgegeven.
    Moest je nu vragen, maak een binnenhuisopname zonder flash aan 1000 ISO, ja, dan vallen er al veel camera's uit de boot.

Maar dat is nu niet het geval, dus ik denk dat iedereen gelijke kansen krijgt.

Anderzijds, wat is er mis met een 3 op tien bv. ? Als we alleen maar cijfers van 5 tot 10 mogen geven, dan wordt "5" het minste cijfer !
    Dus het probleem wordt verschoven.

Ik heb er geen probleem mee dat iemand mij een 1 geeft. Smaak is iets zeer persoonlijk en daar valt niet over te twisten.

De optie om de qoutering niet annoniem te maken zou misschien kunnen resulteren in een iets mildere score, maar als je bv, ziet hoe snel er soms ruzie kan komen, gewoon omdat er iemand zijn gedacht zegt...ik weet het niet hoor.

En tot slot: het moet plezant blijven.
    Christian en Tom hebben hier wellicht vele uren, dagen, weken werk in gestoken en ik kan mij best voorstellen dat je dit niet zo in 1-2-3 kan veranderen...

Dus moest alles blijven zoals het is, zou ik zeggen: fotograferen maar en "mens, erger je niet!"
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Misschien moet er gewoon ergens een soort van middenweg gevonden worden tussen de manieren van stemmen... ik denk dat er tot nu toe op 2 manieren gestemd wordt :
      1. alle foto's bekijken - allemaal kwoteren - cijfers van 1 tot 10 - veel werk !
      2. alle foto's bekijken - enkel de 10 beste kwoteren - als je dan een 1 krijgt, wil dat wel zeggen dat je foto de 10e beste is van de hele hoop, niet slecht natuurlijk... misschien zijn er wel mensen die het zo doen...
      Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen interessant/doenbaar is om op ALLE foto's te stemmen...
      Als er gekozen wordt voor de 2e optie, dan moet er ergens een beperking in het aantal te geven punten zitten... m.a.w. je kan dan maar 1 keer een 7 geven, 1 keer een 6, enz...
      Jan
      www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

Comment

Originally posted by Jan66
        2. alle foto's bekijken - enkel de 10 beste kwoteren - als je dan een 1 krijgt, wil dat wel zeggen dat je foto de 10e beste is van de hele hoop, niet slecht natuurlijk... misschien zijn er wel mensen die het zo doen...
        Ja sorry allemaal, maar ik heb dat zo gedaan en mogelijk nog anderen. Ik heb de "rules" zeker gelezen maar verkeerd begrepen. Dit kan één en ander verklaren. Ik had begrepen dat je elke waarde maar éénmaal mocht geven. Ik vond dat al zo raar dat je daardoor maar op tien foto's kan stemmen, (en vroeg me af waarom je niet aan alle foto's punten mocht geven). Dus de beste foto een tien de tiende beste een één. Vond ik niet logisch maar goed. Reglement is reglement ook als je dat verkeerd begrijpt
        Nu heb ik het reglement nog eens herlezen, na het lezen van deze topic, en er staat één waarde PER FOTO. Hopelijk niet maar vermoedelijk dat ook anderen dit foutief begrijpen.
        Nogmaals sorry, 'k zal 't voortaan goed doen.

Comment

Ik denk zeker niet dat je de enigste bent. Veel op zich goede foto's hebben meerdere onvoldoendes gekregen. Nu ben ik toch blij met de lage punten . Dit kan wel invloed hebben op de eerste plaatsen. Wel een goede grap overigens.

Ronald

[/quote]
          Ja sorry allemaal, maar ik heb dat zo gedaan en mogelijk nog anderen. Ik heb de "rules" zeker gelezen maar verkeerd begrepen. Dit kan één en ander verklaren. Ik had begrepen dat je elke waarde maar éénmaal mocht geven. Ik vond dat al zo raar dat je daardoor maar op tien foto's kan stemmen, (en vroeg me af waarom je niet aan alle foto's punten mocht geven). Dus de beste foto een tien de tiende beste een één. Vond ik niet logisch maar goed. Reglement is reglement ook als je dat verkeerd begrijpt
          Nu heb ik het reglement nog eens herlezen, na het lezen van deze topic, en er staat één waarde PER FOTO. Hopelijk niet maar vermoedelijk dat ook anderen dit foutief begrijpen.
          Nogmaals sorry, 'k zal 't voortaan goed doen.
          [/quote]
          Groeten,
          Ronald
          http://fotografie.jouwweb.nl/

Comment

Sonyke,

LOL
            Je zou kunnen zeggen dat jij (wellicht) de tijd vooruit was!

Affijn het bewijst in ieder geval dat het goed is dat e.e.a. nog eens even kritisch tegen het licht wordt gehouden. Trouwens we mogen jou wel heel dankbaar zijn dat je e.e.a. meedeelt, want dit zou inderdaad wel eens de verklaring kunnen zijn voor die zogenoemde "gekke enen en tweeën".

Zelf voel ik wel voor een systeem, zoals ik ook al eerder heb aangegeven en Jan(va)66 (om af te kicken Jan ) hierboven ook aangeeft, waarbij je slechts een top 10 samenstelt.

Jan
            You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Als ik het goed begrepen heb, kan iedereen tijdens de lopende challenge zijn foto opladen naar de site, en kan iedereen ook altijd de opgeladen foto's waarderen. Een top 10 opstellen van wat jij de beste foto's vindt, zou dus enkel bij het afsluiten van de challenge kunnen gebeuren. Dit wil zeggen dat gedurende een paar dagen iedereen een honderdtal foto's moet bekijken en waarderen, om zo tot een algemene Top 10 te komen.
              Sorry, maar dat werkt niet voor mij, ik heb daar gewoon de tijd niet voor.

En wat is die challenge eigenlijk? Is dat niet het persoonlijk waarderen van een foto volgens je eigen smaak? Een foto die anderen supergoed vinden en van iedereen een 10 krijgt, kan in mijn ogen best een lelijk ding zijn. Zo werkt het nu eenmaal.
              Regelmatig bekijk ik hier foto's en af en toe zitten daar in mijn ogen echt lelijke foto's tussen. Als ik de commentaren lees, merk ik dat vele andere bezoekers hier dat echt wel goede foto's vinden. Ga ik daarom zagen op die anderen? Neen. Als ik daar negatieve commentaar op geef, verwacht ik dan commentaar op mijn oordeel? Ook neen! Verwacht ik eerlijke commentaren van iedereen? Ja, en daar ga ik ook van uit als men commentaar geeft op mijn foto's! Smaken verschillen nu eenmaal.

I.v.m. de anonimiteit ga ik echter wel akkoord, omdat je dan zeker bent dat iedereen de foto waardeert en niet de fotograaf.

Comment

Working...
              X