Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

    De juni-challenge, thema: Opgesloten, is vannacht afgesloten met 27 inzendingen. De foto's voorzien van een faire score kan tot de laatste dag van de maand.

    Wij moeten alweer vooruit kijken, en verder dan de maand juli! Omdat we nog steeds in blijde verwachting zijn van nieuwe software, zowel voor het forum als voor de Challenge, zouden we in juli onze laatste Challenge met de oude software, en 'op de normale manier' organiseren.
    Dat wil zeggen:
    • keuze tussen drie onderwerpen vanaf vandaag (zie verder in deze topic),
    • startschot op 1 juli,
    • inzendingen mogelijk t.e.m. 24 juli,
    • stemmen tot 31 juli,
    • uitslag van juli-Challenge en bekendmaking thema van de gecombineerde maanden augustus en september 2021.

    Die laatste Challenge, die over twee maanden loopt, zou ingaan op 1 augustus (dus startschot en datum waarna je je foto mag maken), maar opladen zal pas mogelijk zijn in de nieuwe software.
    Meer nieuws hierover: later.


    De thema's waaruit je mag kiezen voor de juli-challenge?
    1. Horeca
    2. Honderd (100)
    3. Huis/Huizen
    16
    Horeca
    0%
    6
    Honderd (100)
    0%
    7
    Huis/Huizen
    0%
    3

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

    Dat was een spannende race! Ik had zeker gedacht dat het 'horeca' zou worden, maar de hotels, restaurants en café's hebben intussen blijkbaar al voldoende aandacht gekregen.

    Honderd (100). Waarom 100?
    Wel... toen ik in mei 2012, nu iets meer dan 9 jaar geleden, de Challenge overnam van mijn voorganger spooky, had ik geen idee waaraan ik begonnen was, en hoelang ik het zou kunnen volhouden. Maar kijk 'ns aan: de juli 2021 Challenge van BelgiumDigital wordt mijn 100ste Challenge!
    Bloemen noch kransen: de BD-challenge is er heus niet dankzij mij alleen, maar vooral dankzij al diegenen die in de loop der jaren de Challenge op de een of andere manier gesteund hebben: de regelmatige en onregelmatige deelnemers, de scoorders, diegenen die commentaar leveren of mij leuke ideeën bezorgen, mijn 'DataMan' die me af en toe (meestal op vraag, maar soms ook zomaar) wat statistieken toeschuift, maar ook het bestuur van BD en de verschillende sponsors die we over die hele periode gehad hebben. Momenteel is dat CeWe.
    Ga ik dat nog lang volhouden? Laat ik zeggen dat ik hoop dat de nieuwe software vooral de administratieve kant van de challenge zal verlichten, maar daarbij ook oude 'ongenoegens' kan oplossen. Dan nog hoop ik dat iemand die een stuk jonger is dan ik zich vroeg of laat zal melden, en dat ik die persoon nog de nodige opleiding kan meegeven voor ikzelf een stapje terugzet.
    Last edited by LesC; 30 juni 2021, 11:13.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

      Van harte gefeliciteerd met je jubileum Les

      En hartelijke dank voor die 100 edities die je voor ons bedacht en georganiseerd hebt.
      Zonder organisatie is er geen challenge en zijn er geen deelnemers.
      Ik zou zeggen : op naar de volgende 100, dus op naar de 200
      En als je dat iets te lang lijkt, 125 en 150 zijn ook mooie getallen...

      En een nieuwe software voor editie 101 zou een mooie kers zijn op de jubileumtaart ! We zijn benieuwd...
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

        Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
        Van harte gefeliciteerd met je jubileum Les

        En hartelijke dank voor die 100 edities die je voor ons bedacht en georganiseerd hebt.
        Zonder organisatie is er geen challenge en zijn er geen deelnemers.
        Ik zou zeggen : op naar de volgende 100, dus op naar de 200
        En als je dat iets te lang lijkt, 125 en 150 zijn ook mooie getallen...

        En een nieuwe software voor editie 101 zou een mooie kers zijn op de jubileumtaart ! We zijn benieuwd...
        Dank je, filipo.
        Hoe lang ik het nog ga volhouden is zeer de vraag, maar ik doe m'n best.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

          Proficiat Les met je honderste
          Doe er nog eens zoveel bij zou ik zeggen !

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Proficiat Les met je honderste
            Doe er nog eens zoveel bij zou ik zeggen !

            grts
            Sieg
            Dank je, Sieg, maar nog eens zoveel zie ik echt niet zitten. Ik wil er nog even mee doorgaan, maar vind nu al dat ik 'steken laat vallen' die ik maar aan het ouder worden zal toeschrijven. Gelukkig heb ik mensen achter mij staan, die me bij bepaalde fouten (achter de schermen) ter hulp kunnen komen. De Challenge (vanuit de Mod zijn standpunt) is niet de meest gebruiksvriendelijke software.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

              Les👍 Doe zo voort 😜

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

                LesC,

                Je bijnaam is niet voor niets "Mister Challenge" ... [emoji106]

                Jaja

                Verstuurd vanaf mijn SM-A725F met Tapatalk
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand juli 2021

                  Oorspronkelijk geplaatst door samarsj Bekijk bericht
                  Les�� Doe zo voort ��


                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  LesC,

                  Je bijnaam is niet voor niets "Mister Challenge" ... [emoji106]

                  Jaja

                  Verstuurd vanaf mijn SM-A725F met Tapatalk
                  Dank je, mannen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                  Comment

                  Working...
                  X