Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand december 2020

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand december 2020

    De Challenge is vannacht afgesloten met 33 gevalideerde inzendingen. Dat hadden er 34 moeten zijn, want als je mijn 'ongeluk' van het begin van de maand nog herinnert: nadat er vier inzendingen de Challenge waren ingegaan (en twee daarvan reeds een score hadden gekregen), is de Challenge door een verkeerd 'manoeuver' van mij gewoon verdwenen.!
    Gelukkig kon ik, na suggestie van de admin, de volgende dag met een schone lei opnieuw beginnen. Ik heb de vier inzenders gecontacteerd via e-mail, en intussen hun 'plaatsje' vrijgehouden. Drie hebben zeer snel gereageerd, de vierde helaas niet, ook niet na een privébericht.
    Meer inzendingen in totaal dan de afgelopen maand, en daar ben ik ook zeer tevreden over. Mooie beelden, waarvan sommige meer corona-gerelateerd zijn dan de inzendingen voor de zomer-challenge ("een zomer als geen andere").
    Je kunt de foto's nog scoren tot het einde van de maand, maar a.u.b. hou het proper. Teveel 'eentjes' geven verzuurt alleen maar de sfeer.
    Wij kijken uit naar de donkerste maand van het jaar, en ik zou de volgende drie thema's willen voorstellen:

    1. Licht
    2. Silhouet
    3. Cirkel

    Uiteraard mogen dat meer silhouetten zijn, of meer cirkels, en met licht kun je ook alle kanten op.
    Je kunt je keuze bepalen tot de voorlaatste dag van de maand, de 29ste november dus, dit tijdstip (10:48).
    18
    Licht
    0%
    8
    Silhouet
    0%
    9
    Cirkel
    0%
    1

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand december 2020

    gelet op "de donkerste maand van het jaar" lijkt nr 2 misschien het meest gepast ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand december 2020

      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      gelet op "de donkerste maand van het jaar" lijkt nr 2 misschien het meest gepast ?
      Vind ik ook.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand december 2020

        Voor een silhouet mag het inderdaad donker zijn, maar je hebt toch wat backlight nodig.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand december 2020

          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          gelet op "de donkerste maand van het jaar" lijkt nr 2 misschien het meest gepast ?
          Zonder het eerste heb je het tweede niet

          grts
          Sieg:



          Oeps, zie dat Les hetzelfde ongeveer geschreven heeft
          Last edited by Sieg; 24 november 2020, 17:19. Reden: Oeps ....
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand december 2020

            en het bekomen silhouet kan een cirkel zijn
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand december 2020

              En het thema is Silhouet geworden. Een beetje meer technisch dan gewoonlijk misschien.
              Voor diegenen die zich eerst wat willen verdiepen in die techniek, raad ik een algemeen, toegankelijk artikel als dit aan: https://vinkacademy.nl/fotografietips/silhouetfoto/
              De voorbeelden zijn allemaal foto's die buiten genomen zijn, vaak met fel licht van de zon. Dat kunnen we uiteraard vergeten in december, maar je kunt naar hartelust gebruik maken van andere lichtbronnen, en de foto mag evengoed binnen gemaakt worden.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment

              Working...
              X