Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe werd de wedstrijdfoto gemaakt?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe werd de wedstrijdfoto gemaakt?

Ik vind het altijd leerzaam om te weten hoe de foto's werden gemaakt.
    Ik gebruik, zoals Filipo, ook huis- tuin- en keukenmiddelen bij gebrek aan degelijk materiaal. De foto werd genomen op statief, met zelfontspanner,
    zonder bijkomende verlichting, zodat een lange sluiterstijd nodig was. De achtergrond is gemaakt van 2 aan elkaar geplakte place-mats met een straatmotief (gevels, terrasje, bomen) en werd na het afdrukken langzaam verschoven. Op deze mislukte foto zie je mijn handen (hier nog op een blinkende achtergrond, heb ik vervangen met een doek, om die reflekties te vermijden). Hopelijk hebben jullie er iets aan.
    nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

Re: Hoe werd de wedstrijdfoto gemaakt?

Ja leuk dat je dit even post, ik vind jouw foto ook een topper , heel origineel en doordacht
    Groetjes Christianne
    Christianne's fotoweb
    BD0243nl

Comment

Heel tof dat je je werkwijze ook met ons deelt !
      Mijn paperclip-toelichting heb je blijkbaar al gelezen

Ik had mij al afgevraagd hoe je aan die passende achtergrond geraakt was. Op een creatieve manier blijkbaar. Goed gevonden !
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Vind ik een leuk idee je werkwijze te posten, want die vraag stel je je natuurlijk automatisch bij sommige foto's. Leuk initiatief!
        NaXX

Comment

Heel leuk om te lezen, en hoeveel denkwerk erbij komt kijken.... Met mijn stoepkrijt foto eigenlijk ook zo, eerst het idee, dan het terras in de tuin vol krijten en spelen met composities, net zo lang proberen tot het naar je zin is. Dat is denk ik het leuke van de challenge, de uitdaging om je idee te verwerken tot een acceptabele foto. Leuk om jouw uitwerking te lezen
          Canon EOS 300D

Comment

Working...
          X