Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spooky en deelname

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• spooky en deelname

eens kijken of spooky ook deze keer een forum start met waarom er zo weinig deelnames zijn. zelfs minder dan met 'emoties', wat voor velen het moeilijkste onderwerp was. uiteraard zijn de ratings nog niet gedaan, maar op zeven dagen tijd zouden er nog een 2.000 ratings moeten komen om een gelijk aantal te hebben met de vorige challenge.

waaraan dit ligt? wel, dat is juist de vraag. ik ben zelf amateur en beginner. het is niet dat ik me laat ontmoedigen door betere foto's. maar eerst moet je een speelgoed vinden waar je mee aan de slag kan, dan moet je een originele setting vinden, en dan begint het fotografische werk nog maar pas. dit is niet op enkele uren afgerond. 's avonds na het werk beginnen weinigen eraan, de weekends zitten ook vol. wanneer kan men er dan aan beginnen? volgens mij is 'tijd' de belangrijkste factor. ik laat me zeker niet afschrikken door andere foto's.

de altijd goede kwaliteit van de winnaar (van sommige toch, over andere ben ik het helemaal niet eens met de rest), maakt dat er nog meer aandacht moet gaan naar onderwerp, setting en fotografie. TIJD !!!!!!!!!!!!!!

of soms nog andere redenen ook? spooky, ik draag dit forum op aan jou.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Re: spooky en deelname

Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
    de altijd goede kwaliteit van de winnaar (van sommige toch, over andere ben ik het helemaal niet eens met de rest), maakt dat er nog meer aandacht moet gaan naar onderwerp, setting en fotografie. TIJD !!!!!!!!!!!!!!
    Er kruipt inderdaad wel wat tijd in, ik had zelf hier niks liggen van speelgoed. Daarom zou men beter het thema van de challenge al bekend maken op de 24ste van de maand, dan is er wat meer tijd. Dit is al verschillende keren voorgesteld maar nooit respons op gekomen.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Hallo sibertus,

Eerst en vooral bedankt dat jij deze topic aan mij opdraagt. Ik weet niet waarom mij deze eer te beurt valt maar in ieder geval bedankt.

Inderdaad deze maand hebben we terug een terugval van de aantal deelnemers.

PHP-code:
      Er kruipt inderdaad wel wat tijd inik had zelf hier niks liggen van speelgoed
      Op mijn leeftijd had ik ook te kampen met dit probleem. Ik heb geen kleine kinderen en ben ook nog geen opa. Dus speelgoed had ik ook zo maar niet voor de hand. Ik heb dan wel het voordeel dat ik op rust ben. Zo beschikte ik over voldoende tijd om even op zoek te gaan op zolder naar iets geschikt voor deze chalenge. Eenvoudig was dit niet. Dus kan me best voorstellen dat iemand met beroeps bezigheden niet over de voldoende tijd beschikt om in dit geval de nodige atributen bijeen te zoeken.

Toen ik uiteindelijk iets bruikbaars vond, bleek dat dit thema niet zo eenvoudig om het geheel op een voortreffelijke wijze te omkaderen.

Gezien het niveau steeds beter wordt, kan je als amateur je er niet zo snel vanaf maken met het schieten van een foto zomaar los uit de hand. Wil je toch wat gelijkaardig nivaue halen wordt er wel wat overweeg en denkwerk vereist. Wat betekend dat je inderdaad er terug tijd moet voor maken.

Vermoedelijk is september dan ook nog wat een moeilijke maand voor jonge gezinnen. De kinderen vragen bij de opening van het schooljaar zoveel aandacht dat er soms geen tijd meer overblijft voor de challenge.

Dan is er in september uitzonderlijk mooi weer geweest waardoor velen zullen gedacht hebben, rap nog even van deze laatste mooie nazomerse dagen genieten (waardoor de challenge even werd uitgesteld). Gezien het mooie weer maar bleef duren zullen wellicht velen te veel hebben uitgesteld waardoor de deelname dan in het water viel.

Zo sibertus dat is even mijn denkwijze over de minder grote deelname deze maand. Maar ik ben zeker dat er nog heel veel andere argumenten een rol kunnen hebben gespeeld.

Groetjes

Spooky
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spooky
        Vermoedelijk is september dan ook nog wat een moeilijke maand voor jonge gezinnen. De kinderen vragen bij de opening van het schooljaar zoveel aandacht dat er soms geen tijd meer overblijft voor de challenge.
        Maar die hebben dan weer wel speelgoed klaar liggen he, dus dat compenseert
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Ik schreef al eerder: deze challenge is een stuk moeilijker dan op het eerste gezicht lijkt. De reden: je hebt alles zelf in de hand, en dat maakt het voor veel deelnemers (en zeker niet in de laatste plaats voor mij ) tot een echte uitdaging. En ja, dat kost (denk-) tijd. Daar komt dan nog bij dat de verlichting van het onderwerp heel belangrijk is in deze challenge. Die kan een opname maken of juist breken. Niet eenvoudig - wel heel leuk om te doen...

Comment

Op het eerste gezicht lijkt het onderwerp vrij gemakkelijk, maar bij nader inzien is het toch een stuk lastiger om er een mooie, originele foto van te maken. Zeker als je geen speelgoed in huis hebt. Een goede compositie bedenken kost ook veel tijd. Die had ik niet en ik vond mijn gemaakte foto's ook niet van een goed niveau om ze in te sturen.

Het idee van rept om het onderwerp al eerder bekend te maken vind ik zelf een goed idee. Het geeft je iets meer tijd. En dat is iets dat ik altijd kan gebruiken.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

Comment

Weet je, eigenlijk moet je niet écht over speelgoed beschikken om een foto van speelgoed te maken.
              Mijn collega gaf me een hele goeie tip, maar ik heb het niet kunnen fotograferen. Het kwam niet tot uiting, het was niet mooi. Maar... kunstzinnige mensen zouden er misschien wel iets van kunnen maken hebben.
              Onze Lucas speelde het liefst als kleuter met plastic potjes en houten lepels. Dat heeft iedereen in huis. Maar fotografeer dat eens zonder dat de flits in de plastieke potjes zit. Mij lukte het niet. Dus is het iets anders geworden. Beter? ik vrees ervoor.

Comment

@ to Act & JLP

Inderdaad deze challenge was niet een van de eenvoudigste opgaven. Op het eerste zicht zou men denken dit is zo geregeld. Maar in de praktijk is nu gebleken dat het vastleggen van eenvoudige dingen complexer is dan men wel denkt. Ben wel verbaast dat er tussen de inzendingen toch fraaie en mooie foto's zijn terug te vinden.

Ook ik had bij mijn opgave problemen om mijn onderwerp op een ordentelijke manier te belichten en te omkaderen. Al zal ik wel niet bij de besten behoren toch ben ik alweer een ervaring rijker. En dit is uiteindelijk toch de bedoeling van de challenge.
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Working...
                X