Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lopende challenge?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Lopende challenge?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Dat getuigt dan des te meer hoe oneerlijk je dan bent in het spel. Man toch, wanneer hou jij toch eens op...

    Ik zou niet meteen zeggen dat Djivan oneerlijk is in het spel. Wat ik wel durf zeggen is dat hij meteen het slechtste denkt van andere mensen. Ik ben nog zo naief om in het goede te geloven, tot ik van het tegendeel overtuigd wordt, maar dan nog zal dat persoonlijk en individueel zijn, niet in het algemeen. Bv.: alle Westvlamingen dit of dat...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #32
      Re: Lopende challenge?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Dat getuigt dan des te meer hoe oneerlijk je dan bent in het spel. Man toch, wanneer hou jij toch eens op...
      Waarom zou ik ophouden ?
      Blijkbaar kunnen sommigen niet tegen de waarheid.
      Waarom zou Les dan al die foto's moeten weigeren denk je ?
      Waarom worden er tienen en eentjes aan één en dezelfde foto gegeven denk je.... om het spel eerlijk te spelen ?

      Comment


      • #33
        Re: Lopende challenge?

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik zou niet meteen zeggen dat Djivan oneerlijk is in het spel. Wat ik wel durf zeggen is dat hij meteen het slechtste denkt van andere mensen. Ik ben nog zo naief om in het goede te geloven, tot ik van het tegendeel overtuigd wordt, maar dan nog zal dat persoonlijk en individueel zijn, niet in het algemeen. Bv.: alle Westvlamingen dit of dat...
        Dat jij nog altijd in het goede gelooft.... dan heb jij reeds gans je leven geluk gehad Les.
        Mij is altijd ingeprent geweest dat je NIEMAND kan vertrouwen, en ik heb reeds meermaals de ervaring opgedaan dat dit heel juist is.
        Waarmee ik niet bedoel dat het hier ook altijd zo is, maar geloof me maar, je kan NIEMAND vertrouwen Les.

        En inderdaad, het werd hier reeds gesuggereerd, wie PB's begint te sturen naar x, y of z over een thema dat hier openbaar wordt aangekaart is niet te vertrouwen.
        Waarom denk je dat het via PB gedaan wordt ???? En ik ben al zeker niet iemand die stroop aan één of andere baard gaat smeren, daar doe ik ook niet aan mee.
        Ik schrijf altijd mijn gedacht, en dat sommigen dat niet altijd, of zelden, of nooit, graag hebben...
        Ze zullen me alleszins nooit van achterbaksheid kunnen beschuldigen.

        Comment


        • #34
          Re: Lopende challenge?

          Wat ik ook een pluspunt vind bij commentaar geven na afsluiten van de challenge is dat de exif gegevens dan vrij komen.
          Zo kan je als commentator je al een beeld vormen hoe een bepaalde foto tot stand kwam. Dat was in het verleden ook nu en dan een wrevelpunt tussen fotograaf en commentator.

          Mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #35
            Re: Lopende challenge?

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik vind dit zeker een idee dat de moeite waard is om te proberen. Ik wilde wel checken of het technisch mogelijk was; daarom heb ik nu (da's natuurlijk bijna één maand na afsluiting; ik zou daags na afsluiting voorstellen) de september Challenge (thema: blur) opengesteld voor commentaar.
            Proberen maar, zou ik zeggen. De scores zijn niet meer te beïnvloeden.

            Dat is zeker een goed idee!! Zeker eens uitproberen!
            Gr Pascale

            PS. Wat ik ook hier ook heel goed aan vind is dat je nu persoonlijk kan feliciteren. Dit was vroeger ook zo!
            Het zou niet slecht zijn als jij Les op voorhand zou kunnen verwittigd worden of de deelnemer wel of geen commentaar wil krijgen op zijn foto. Dit om geen problemen te veroorzaken. Kan dit?
            Last edited by tantine; 29 oktober 2017, 09:50.
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #36
              Re: Lopende challenge?

              Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
              Dat is zeker een goed idee!! Zeker eens uitproberen! Ben heel benieuwd naar de comments op mijn foto
              Gr Pascale

              PS. Wat ik ook hier ook heel goed aan vind is dat je nu persoonlijk kan feliciteren. Dit was vroeger ook zo!
              Het zou niet slecht zijn als jij Les op voorhand zou kunnen verwittigd worden of de deelnemer wel of geen commentaar wil krijgen op zijn foto. Dit om geen problemen te veroorzaken. Kan dit?

              Piet is de eerste van de klas en haalt 97 %. Jan is een middenmoter en haalt 64 %.
              Alleen Piet wordt gefeliciteerd alhoewel het mogelijk is dat Jan er veel meer heeft moeten voor doen om die 64 % te halen dan Piet om die 97 % te halen.
              En toch wordt Jan niet gefeliciteerd.
              Persoonlijk feliciteren (en vooral dan alleen de eerste, of de drie eerste)... ik weet het toch niet hoor.

              Maar misschien heeft dit te wel te maken met het feit dat ik meestal voor de underdog(s) sympathie koester (en dat niet alleen in de fotografie), die het dan nog meestal met minder gesofistikeerd materiaal/materieel moet doen, maar toch hard zijn best doet, dat kan ook.
              Last edited by Guest17; 25 oktober 2017, 15:05.

              Comment


              • #37
                Re: Lopende challenge?

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Piet is de eerste van de klas en haalt 97 %. Jan is een middenmoter en haalt 64 %.
                Alleen Piet wordt gefeliciteerd alhoewel het mogelijk is dat Jan er veel meer heeft moeten voor doen om die 64 % te halen dan Piet om die 97 % te halen.
                En toch wordt Jan niet gefeliciteerd.
                Persoonlijk feliciteren (en vooral dan alleen de eerste, of de drie eerste)... ik weet het toch niet hoor.

                Maar misschien heeft dit te wel te maken met het feit dat ik meestal voor de underdog(s) sympathie koester (en dat niet alleen in de fotografie), die het dan nog meestal met minder gesofistikeerd materiaal/materieel moet doen, maar toch hard zijn best doet, dat kan ook.
                Pffff.....mogen wij dan niets meer beslissen???? Ik weet WEL welke moeite er gedaan wordt bij een foto....dat moet je mij niet vertellen! Maar AUB.....wees wat positiever, ik word hier zo moe van met al die NEG. commentaren, het geklaag...man toch.


                Sorry Les, ik wil hier geen problemen veroorzaken maar zo is het echt niet leuk meer.
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #38
                  Re: Lopende challenge?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                  Pffff.....mogen wij dan niets meer beslissen???? Ik weet WEL welke moeite er gedaan wordt bij een foto....dat moet je mij niet vertellen! Maar AUB.....wees wat positiever, ik word hier zo moe van met al die NEG. commentaren, het geklaag...man toch.


                  Sorry Les, ik wil hier geen problemen veroorzaken maar zo is het echt niet leuk meer.
                  Van mij mag iedereen beslissen wat hij of zij wil, maar iedereen mag ook zijn eigen mening hebben over iets.
                  U schrijft uw mening, en ik repliceer door mijn mening te geven mag het ?

                  Sorry Les, ik wil hier geen problemen veroorzaken, maar als ik mijn mening niet meer mag geven (hetzij positief hetzij negatief) dan mag je het mij altijd laten weten.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Lopende challenge?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Van mij mag iedereen beslissen wat hij of zij wil, maar iedereen mag ook zijn eigen mening hebben over iets.
                    U schrijft uw mening, en ik repliceer door mijn mening te geven mag het ?

                    Sorry Les, ik wil hier geen problemen veroorzaken, maar als ik mijn mening niet meer mag geven (hetzij positief hetzij negatief) dan mag je het mij altijd laten weten.
                    Geen probleem, doe maar wat je niet laten kan.
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #40
                      Re: Lopende challenge?

                      Leuk, uit alles wat jullie zeggen/ schrijven haal ik een zeer grote betrokkenheid bij fotografie. Gepassioneerd. De afgelopen twee/ drie weekjes heb ik als nieuweling op BD bewust een beetje van op afstand meegekeken, o.a. door drukke werkzaamheden, onregelmatige werktijden, kindertjes, etc. maar jullie passie werkt enthousiasmerend. Ik zou haast zeggen bijna zo enthousiasmerend als mijn oude (door verhuizing) fotoclub, waarbij iedereen fysiek foto's van elkaar beoordeelde met opbouwende meningen. Ik heb daar veel van geleerd en veel inspiratie uitgehaald.

                      Ik ben er daarom voorstander van om na afloop van de challenge de foto's van (eventuele) opbouwende kritiek te voorzien, waarbij iedere deelnemers ongetwijfeld het nut zal inzien van hun bijdragen/ zienswijze op de inzendingen van anderen. Daar kun je immers alleen maar van leren, toch? Het is, denk ik, ook niet genoeg om te weten dat je foto als topper wordt beoordeeld (of waarom niet), maar als je de reden(en) weet waarom, kun je dat altijd in je toekomstige fotograferen gebruiken. En dat is wat we allemaal willen, denk ik.

                      Doen dus, wat mij betreft!

                      Groet,
                      Ruud

                      Comment


                      • #41
                        Re: Lopende challenge?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        ... En als het is om iets bij te leren over je foto, dan plaats je beter in Oordeel, daar is het de bedoeling dat je foto's plaatst om iets bij te leren.
                        Zelfs in SC plaatsen, waar er hardere kritiek/commentaar gegeven kan worden is een mogelijkheid.
                        Maar één foto per maand insturen voor de challenge onder het mom van 'het is om bij te leren aan de hand van de reacties'... .
                        Djivan, dus meedoen om je te meten met andere fotografen en te zien waar je ergens eindigt om dan vernemen wat je kan verbeteren mag niet volgens jou.
                        Ik weet wel dat ik met mijn beperkte mogelijkheden geen ( of toch zéér weinig ) kans maak om ooit als eerste te eindigen maar om dan van jou te moeten
                        vernemen dat ik in de Challenge er maar moet mee stoppen en hem maar in Oordeel moet zetten ... dan kan ik alleen maar "oordelen" dan je enorm pretentieus bent.
                        Of zou ik de mening van Wim.Vanmaele toch maar bijtreden : "Dat getuigt dan des te meer hoe oneerlijk je dan bent in het spel. Man toch, wanneer hou jij toch eens op...
                        Of de mening van tantine : Maar AUB.....wees wat positiever, ik word hier zo moe van met al die NEG. commentaren, het geklaag...man toch.

                        Je bent wel erg consequent want dat is zowat het enige wat je op al uw reacties steeds weer kan lezen, toeval of ...
                        Misschien moet je eens voor de spiegel gaan staan en / of uw hand boven uw hoofd houden en denken "Waar ben ik mee bezig ??? "
                        Last edited by Mikko2; 28 oktober 2017, 22:38. Reden: Bijgevoegde tekst

                        Comment


                        • #42
                          Re: Lopende challenge?

                          Had mij overgenomen om mij niet te mengen in een eindeloze discussie, maar kan er nu echt niet gedacht worden aan LesC, die mens moet al die verschillende meningen over hem krijgen.
                          Wanneer zal er dan even gedacht worden aan de persoon met inzet voor de challenge..... om U tegen te zeggen.
                          Het zal altijd iets zijn...want ik heb zo de indruk wanneer men rood zegt de ander groen zegt en omgekeerd om horendol te worden voor Les. Hoe kan je zo de vrede bewaren?
                          Laten we positief en verdraagzaam zijn.
                          Trouwens is dit geen forum om te leren..... dus opbouwende meningen horen daar toch bij? Zolang ze niet overkomen als bazig en hoogmoedigheid en/of afbrekend steeds wederom.
                          Democratisch of niet, wanneer legt een mens zich eens neer bij beslissingen.
                          Het begrip challenge is uitdaging, het ene thema zal je beter liggen dan het andere, en zo aan ons om het uiterste uit de kan te halen!
                          Laat de verantwoordelijke de regels vastleggen die een aangenaam spelverloop geven en ieder moet zich daar maar aan houden!

                          Groetjes Katrien
                          Groetjes Katrien
                          Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                          Comment


                          • #43
                            Re: Lopende challenge?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Katrien1957 Bekijk bericht
                            Had mij overgenomen om mij niet te mengen in een eindeloze discussie, maar kan er nu echt niet gedacht worden aan LesC, die mens moet al die verschillende meningen over hem krijgen.
                            Wanneer zal er dan even gedacht worden aan de persoon met inzet voor de challenge..... om U tegen te zeggen.
                            Het zal altijd iets zijn...want ik heb zo de indruk wanneer men rood zegt de ander groen zegt en omgekeerd om horendol te worden voor Les. Hoe kan je zo de vrede bewaren?
                            Laten we positief en verdraagzaam zijn.
                            Trouwens is dit geen forum om te leren..... dus opbouwende meningen horen daar toch bij? Zolang ze niet overkomen als bazig en hoogmoedigheid en/of afbrekend steeds wederom.
                            Democratisch of niet, wanneer legt een mens zich eens neer bij beslissingen.
                            Het begrip challenge is uitdaging, het ene thema zal je beter liggen dan het andere, en zo aan ons om het uiterste uit de kan te halen!
                            Laat de verantwoordelijke de regels vastleggen die een aangenaam spelverloop geven en ieder moet zich daar maar aan houden!

                            Groetjes Katrien
                            Dag allen,

                            Helemaal met je eens. "Laten we positief en verdraagzaam zijn."

                            Dit houdt voor mij NIET in dat er geen verbeterpunten naar inziens door de andere kijkers mogen worden gemeld, maar WEL dat er een positieve, opbouwende toon in de opmerkingen gestopt moet worden. Dat is iets waar het schoentje bij sommigen een beetje wringt, vind ik. Ook een probleem met communiceren via een toetsenbordje. Altijd een stukje afstandelijker dan met iemand praten die tegenover je zit.

                            Verder, Katrien, ben ik het helemaal eens met je schouderklopje/ pleidooi voor LesC. Om eerlijk te zijn: Ik vind "die mens" nog een beetje te afstandelijk klinken (zo bedoel je het overigens zeker niet, Katrien), maar dat komt door mijn Nederlandse achtergrond, vermoed ik. HULDE voor onze moderator! Stay positive!

                            Vriendelijke groet,
                            Ruud

                            Comment


                            • #44
                              Re: Lopende challenge?

                              Voila, mijn gedacht.
                              De stemming wees uit om geen commentaren meer toe te laten, en zoals een paar antwoorden hierboven, stel ik ook voor aan Lesc om niets te ondernemen.
                              Hij heeft inderdaad al werk genoeg en ik waardeer dat meer dan wat dan ook.
                              Zolang we met de oude software voor de challenge werken is er ook niet veel speelruimte en laten we allen daar aub rekening mee houden.
                              En dat het nooit 100% ieders zijn gedacht is, is maar normaal. Iedereen moet water bij de wijn doen en eerst voor eigen deur vegen...
                              Laten we dan ook stoppen. We hebben leukere dingen te doen.
                              Lesc. Niets van aantrekken. Als we elkaar eens ontmoeten heb je een paar glazen, of tassen tegoed.

                              Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katrien1957 Bekijk bericht
                              Had mij overgenomen om mij niet te mengen in een eindeloze discussie, maar kan er nu echt niet gedacht worden aan LesC, die mens moet al die verschillende meningen over hem krijgen.
                              Wanneer zal er dan even gedacht worden aan de persoon met inzet voor de challenge..... om U tegen te zeggen.
                              Het zal altijd iets zijn...want ik heb zo de indruk wanneer men rood zegt de ander groen zegt en omgekeerd om horendol te worden voor Les. Hoe kan je zo de vrede bewaren?
                              Laten we positief en verdraagzaam zijn.
                              Trouwens is dit geen forum om te leren..... dus opbouwende meningen horen daar toch bij? Zolang ze niet overkomen als bazig en hoogmoedigheid en/of afbrekend steeds wederom.
                              Democratisch of niet, wanneer legt een mens zich eens neer bij beslissingen.
                              Het begrip challenge is uitdaging, het ene thema zal je beter liggen dan het andere, en zo aan ons om het uiterste uit de kan te halen!
                              Laat de verantwoordelijke de regels vastleggen die een aangenaam spelverloop geven en ieder moet zich daar maar aan houden!

                              Groetjes Katrien
                              Dag allen,

                              Helemaal met je eens. "Laten we positief en verdraagzaam zijn."

                              Dit houdt voor mij NIET in dat er geen verbeterpunten naar inziens door de andere kijkers mogen worden gemeld, maar WEL dat er een positieve, opbouwende toon in de opmerkingen gestopt moet worden. Dat is iets waar het schoentje bij sommigen een beetje wringt, vind ik. Ook een probleem met communiceren via een toetsenbordje. Altijd een stukje afstandelijker dan met iemand praten die tegenover je zit.

                              Verder, Katrien, ben ik het helemaal eens met je schouderklopje/ pleidooi voor LesC. Om eerlijk te zijn: Ik vind "die mens" nog een beetje te afstandelijk klinken (zo bedoel je het overigens zeker niet, Katrien), maar dat komt door mijn Nederlandse achtergrond, vermoed ik. HULDE voor onze moderator! Stay positive!

                              Vriendelijke groet,
                              Ruud
                              Last edited by Wim.Vanmaele; 30 oktober 2017, 07:43. Reden: Quote is eruit geslopen, nu toegevoegd
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #45
                                Re: Lopende challenge?

                                @Wim, ik doelde niet dat er geen veranderingen mochten komen, want mijn mening schreef ik in deze zin "Trouwens is dit geen forum om te leren..... dus opbouwende meningen horen daar toch bij? Zolang ze niet overkomen als bazig en hoogmoedigheid en/of afbrekend steeds wederom. Democratisch of niet, wanneer legt een mens zich eens neer bij beslissingen.

                                Maar wat ik juist graag wilde onderstrepen dat ik de oeverloze discussies toch zo moe en beu ben, dat alles getuigt van respectloosheid tegenover Les, bij deze deel ik de mening van vele bv Tantine "Maar AUB.....wees wat positiever, ik word hier zo moe van met al die NEG. commentaren, het geklaag...man toch." En de jouwe... "Man toch, wanneer hou jij toch eens op..." en van nog meerdere positieve mensen.
                                Onze mening zeggen of schrijven kan en mag.... dat kan zonder verwijten en beschuldigingen maar de eindbeslissing moet bij Les liggen. En laat de moderator zelf beslissingen nemen zonder al die druk!

                                Laat ons positief en opbouwend zijn voor het welzijn van dit prachtig forum, zo kan er terug nieuw leven ingeblazen worden.

                                Nu is dit dekseltje dicht voor mij.

                                Groetjes Katrien
                                Groetjes Katrien
                                Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                                Comment

                                Working...
                                X