Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand September 2017

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand September 2017

    Vannacht is de Challenge afgesloten met 36 geldige inzendingen. Helaas werd me vandaag gerapporteerd dat één welbepaalde inzending elders op het web te vinden was, nl. op een Facebook-pagina. Daarmee is de anonimiteit van de inzender weg, en moest ik wel ingrijpen.
    Er waren nog meer inzendingen dan enkel diegene die ik goedgekeurd heb, maar met ontbrekende exifdata, toegevoegde elementen of andere inbreuken op de reglementen. Vooral voor nieuwkomers is de eerste inzending blijkbaar lastig.
    Enfin, je kunt scoren tot het einde van de maand, maar intussen moeten wij alweer denken aan het thema voor september.
    Omdat het de laatste maanden doorgaans vrij concrete opdrachten waren, ga ik nu een paar andere thema's voorstellen. Aan jullie om te bepalen wat het gaat worden!
    Je kunt je keuze bepalen tot 30 augustus, dit tijdstip.

    1) Blur (lens blur, motion blur, enz.)
    2) Blauw is dominant
    3) Rijkdom
    20
    Blur
    0%
    10
    Blauw is dominant
    0%
    10
    Rijkdom
    0%
    0

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

    Voor de tweede (of misschien derde?) keer in mijn carrière als Challenge Mod is er een ex-aequo. Wat waarschijnlijk nooit gebeurd is, is dat de derde optie (rijkdom) helemaal geen punten gekregen heeft.
    Ik heb een muntje opgeworpen (kop of munt), en het is kop geworden... dus: Blur.
    Meer uitleg op verzoek!



    (dit is geen blur, maar gewoon onscherp! )
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

      en het begin van rijkdom
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        en het begin van rijkdom

        Goe gezien!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

          Toeme, net te laat, ik wilde voor blauw stemmen.... dju toch, de datum uit het oog verloren.
          Volgende keer in mijne smartphone het alarm laten afgaan.
          Je hebt een slechte munt gebruikt .
          Met blur doe ik niet mee, ik heb liever alles scherp.

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Met blur doe ik niet mee, ik heb liever alles scherp.
            Ik doe eigenlijk mee om ook op momenten dat de opdracht mij niet ligt er wat te proberen van te maken, dat is een challenge voor jezelf.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Ik doe eigenlijk mee om ook op momenten dat de opdracht mij niet ligt er wat te proberen van te maken, dat is een challenge voor jezelf.
              Ik heb in mijn leven reeds genoeg uitdagingen of challenge's gehad Frakske, waaronder één echt belangrijke.
              Nu ben ik op een leeftijd gekomen dat ik er geen meer zoek of nodig heb en er liefst geen meer tegenkom ook.
              Ligt de opdracht van de challenge hier, binnen mijn comfort zone (zoals ze dat zo mooi noemen) dan doe ik mee, anders niet .
              En dat is de laatste maanden of is het jaren (ik weet het niet meer) nog niet (veel) gebeurd.
              Jij en alle andere deelnemers alvast succes gewenst.

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ligt de opdracht van de challenge hier, binnen mijn comfort zone (zoals ze dat zo mooi noemen) dan doe ik mee, anders niet .
                Je kan het gewoon als een kans zien om je "comfortzone" trachten uit te breiden, het is eerder iets dat geestesverruimend kan werken.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

                  Ik vind dit een bijzonder mooie "attitude", Frans!

                  (Uiteindelijk is het dat waar de Challenge om draait; ik begrip Djivan z'n standpunt ook wel, maar in principe moet je bij onze BD-Challenge ervan uitgaan dat bij Dag 1 een thema wordt vooropgesteld, waaraan je zelf hebt mogen meestemmen, en dat je vóór Dag 23 of 24 probeert daar een antwoord op te geven. Je bent tot niks verplicht, en doe je mee of niet, dat maakt niet uit, maar je krijgt inderdaad een opdracht dat je wil/kunt uitvoeren of niet. En als dat iets is wat je normaal niet zou doen en toch doet, da's dan inderdaad een meerwaarde. En dan ben ik ook blij, als Challenge Mod, dat ik jou iets hebt laten doen dat je niet wist dat je in je had. Maar het is en blijft geheel vrijblijvend. Het is ook geen quiz, wat ikzelf in het verleden zelf dacht toen ik als beginneling onder het Challenge-moderatorschap van mijn voorganger spooky, meedeed. Ik ging ervan uit: ik moet een antwoord bieden op de vraag. Maar de Challenge is meer dan dat. )
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

                    Voor ik punten geef wil ik het nog eens over het onderwerp hebben. Blur is volgens mij iets dat je onherkenbaar maakt maar wel degelijk de aandacht moet trekken en dus in deze challenge eigenlijk hoofdzaak moet zijn... een onscherpe achtergrond bv is dat dus niet vind ik... in die optiek moet ik veel lage scores uitdelen deze maand daar de meeste onderwerpen scherp staan en enkel een wazige, onscherpe achtergrond hebben. Er zitten heel mooie foto's tussen vind ik maar die ik omwille van naast het onderwerp (zoals ik dat interpreteer toch) zal moet buizen...
                    BTW mijn deelname is er ook niet vol op hoor... uiteindelijk wel een moeilijke opdracht...

                    groeten

                    Luc
                    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

                      Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
                      Voor ik punten geef wil ik het nog eens over het onderwerp hebben. Blur is volgens mij iets dat je onherkenbaar maakt maar wel degelijk de aandacht moet trekken en dus in deze challenge eigenlijk hoofdzaak moet zijn... een onscherpe achtergrond bv is dat dus niet vind ik... in die optiek moet ik veel lage scores uitdelen deze maand daar de meeste onderwerpen scherp staan en enkel een wazige, onscherpe achtergrond hebben. Er zitten heel mooie foto's tussen vind ik maar die ik omwille van naast het onderwerp (zoals ik dat interpreteer toch) zal moet buizen...
                      BTW mijn deelname is er ook niet vol op hoor... uiteindelijk wel een moeilijke opdracht...

                      groeten

                      Luc
                      Ik dacht dat we geen commentaren meer mochten geven ? Dit is er dus duidelijk wel eentje !
                      Men heeft gestemd indien commentaren mochten. De meerderheid zei neen, en wil dit dan ook respecteren ...
                      Bij deze geef ik deze maand geen punten ... en ik overweeg mijn deelname terug te trekken.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

                        Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
                        Voor ik punten geef wil ik het nog eens over het onderwerp hebben. Blur is volgens mij iets dat je onherkenbaar maakt maar wel degelijk de aandacht moet trekken en dus in deze challenge eigenlijk hoofdzaak moet zijn... een onscherpe achtergrond bv is dat dus niet vind ik... in die optiek moet ik veel lage scores uitdelen deze maand daar de meeste onderwerpen scherp staan en enkel een wazige, onscherpe achtergrond hebben. Er zitten heel mooie foto's tussen vind ik maar die ik omwille van naast het onderwerp (zoals ik dat interpreteer toch) zal moet buizen...
                        BTW mijn deelname is er ook niet vol op hoor... uiteindelijk wel een moeilijke opdracht...

                        groeten

                        Luc
                        Mijn standpunt is anders, en die staat op de front page van de Challenge:
                        ... Ik laat het aan jullie over hoe je die bekomt (lens blur, motion blur, scherptediepte dmv groot diafragma, enz.), zolang het niet "post processing" is, want dergelijke bewerkingen (bv met Photoshop) zijn niet toegelaten....
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Ik dacht dat we geen commentaren meer mochten geven ? Dit is er dus duidelijk wel eentje !
                          Men heeft gestemd indien commentaren mochten. De meerderheid zei neen, en wil dit dan ook respecteren ...
                          Bij deze geef ik deze maand geen punten ... en ik overweeg mijn deelname terug te trekken.

                          De opmerking van LLuc kun je hooguit beschouwen als algemeen commentaar. We hebben commentaar moeten afschaffen (na stemming) omdat een aantal mensen niet graag hadden dat zij opmerkingen onder hun foto vonden waarmee ze het niet eens waren. Enfin, mijn gedacht.
                          Maar minder punten geven omwille van 'niet-thematisch' vind ik fout. Zoals vroeger al verschillende keren gezegd, een beoordeling zou moeten gebeuren op basis van verschillende elementen (en ik ga ze hier niet herhalen). Als de foto in de Challenge zit, zou het 'thematisch' aspect althans in orde moeten zijn, al kan -bij bepaalde opdrachten (veel minder bij deze, zie mijn quote hierboven) - de ene inzending op dat aspect beter scoren dan een andere.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Ik dacht dat we geen commentaren meer mochten geven ? Dit is er dus duidelijk wel eentje !
                            Men heeft gestemd indien commentaren mochten. De meerderheid zei neen, en wil dit dan ook respecteren ...
                            Bij deze geef ik deze maand geen punten ... en ik overweeg mijn deelname terug te trekken.
                            Als ik iets verkeerd schreef, excuses Wim. ik viseer hier niet 1 foto maar ik maak enkel een algemene bedenking. Als dit al niet meer mag geschreven worden, dan is inderdaad de challenge ver van wat het ooit was... en indien mijn comment van hierboven hier niet thuishoort, dan zie ik die graag verwijderd worden...

                            beste groeten,

                            Luc
                            verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mogelijke thema's voor de maand September 2017

                              Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
                              Als ik iets verkeerd schreef, excuses Wim. ik viseer hier niet 1 foto maar ik maak enkel een algemene bedenking. Als dit al niet meer mag geschreven worden, dan is inderdaad de challenge ver van wat het ooit was... en indien mijn comment van hierboven hier niet thuishoort, dan zie ik die graag verwijderd worden...

                              beste groeten,

                              Luc
                              Je schreef niks verkeerd Luc.
                              Je gaf geen commentaar op een foto, maar ventileerde alleen maar je algemene mening...
                              Als dat al niet meer zou mogen zeg .

                              Comment

                              Working...
                              X