Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand maart 2016

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mogelijke thema's voor de maand maart 2016

De februari-Challenge, wat korter dan gewoonlijk al is 2016 een schrikkeljaar, ging vannacht dicht met 44 geldige inzendingen. Ik heb weer een aantal (meestal nieuwkomers, maar ook mensen die al langer op BD zijn) moeten wijzen op de regels. Ik geef hier nogmaals de link: http://forum.belgiumdigital.com/f13/...ml#post3656282

Niet alles staat misschien heel expliciet beschreven, maar omdat wij bv anonimiteit hoog in het vaandel voeren, is het echt niet mogelijk om een foto voor de Challenge in te sturen, en tegelijk die foto, of meer foto's uit dezelfde reeks, hier op BD in het forum te posten.
    Maar je mag dat evenmin elders doen (bv Flickr of een andere fotografiesite), want als men mij meldt dat er een foto van de Challenge gespot is, ben ik gedwongen dat na te gaan en de inzending te diskwalificeren.

Enfin, je kunt nog tot het einde van de maand de ingezonden Challenge-foto's scoren en/of becommentariëren. We stellen daarbij fair play heel erg op prijs; geen 'tactisch spel' dus. Je hebt een kans om -zonder dat je weet wie de foto gemaakt heeft- eerlijk je punten te geven. En er zijn heus wel betere inzendingen dan de jouwe!

Voor maart stel ik de volgende drie thema's voor. Je kunt je voorkeur uitbrengen t.e.m. 28 februari, zelfde tijd als nu.

1) Verticale lijnen;
    2) Knoop;
    3) Ontluiken.

Dank voor ieders medewerking!
    24
    Verticale lijnen
    0%
    13
    Knoop
    0%
    5
    Ontluiken
    0%
    6

The poll is expired.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2016

Oorspronkelijk geplaatst door LesC
    En er zijn heus wel betere inzendingen dan de jouwe!
    Tenzij je de winnaar bent. Wat natuurlijk niet altijd wil zeggen dat het de beste is, maar wel diegene die het meeste aanspreekt en/of in de smaak valt. Een technisch perfecte foto kan zo wel onderaan in de rangschikking eindigen.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2016

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
      Tenzij je de winnaar bent. Wat natuurlijk niet altijd wil zeggen dat het de beste is, maar wel diegene die het meeste aanspreekt en/of in de smaak valt. Een technisch perfecte foto kan zo wel onderaan in de rangschikking eindigen.
      Klopt, maar je weet wat ik bedoel. Trouwens: is het niet zo dat iedereen meestal denkt dat zijn/haar inzending de beste is? (Moeders kind, schoon kind).
      Mij is het heel vaak een raadsel waarom de ene foto het zoveel beter doet in de Challenge dan een ander (mijn persoonlijke voorkeur b.v., die ik zelden zal uitspreken). Waarschijnlijk is daar geen antwoord op te geven, want als we echt de 'winnende formule' zouden kennen, zouden we de ene na de andere hit kunnen scoren. Als je de winnende foto's van de afgelopen jaren (te vinden bovenaan in dit subforum) bekijkt, vind je misschien toch een bepaalde BD-'school' terug, een heleboel onuitgesproken regels en wetten waaraan een Challenge-foto bij BD moet voldoen om kans te maken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
      X