Ik had bij m'n beschrijving van de vorige maandopdracht (ramen en/of deuren) vermeld dat wij er allen dagelijks mee te maken hebben, en dat je het dus niet al te ver moet zoeken. De boodschap was om van iets banaals een mooi beeld te maken. En een aantal deelnemers is daar ook in geslaagd. Een welverdiende proficiat aan M... die met een (voor mij) iconisch beeld van een deur (= een deur herleid tot z'n elementaire delen) de Challenge wint, en voor de tweede keer dit jaar de titel van Challengewinnaar op zijn naam mag zetten. Zilver gaat naar Nelita en brons naar moniq, die allebei een blauw venster (of blauwe ramen) in beeld wisten te brengen. Eenvoud, duidelijkheid... lijken het te winnen op drukkere inzendingen als Michel Delvaux (5de plaats) en Frakske (6de plaats), hoewel deze laatste aantoont hoe statige classicisme ook mooi kan zijn. En dan vergeet ik nog de detailopname van Ward-07, een mooi 'sleutelspel'...
Mijn gelukwensen gaan zoals steeds ook naar alle deelnemers, tot de laatste inzending toe. Ik hoop dat iedereen er wat van opgestoken heeft.
Dank aan alle scoorders en commentators; deze maand heb ik niet één tot de orde moeten roepen.
"Lichtstralen" wordt het thema voor november. Da's misschien niet zo tastbaar als een raam of een deur, maar daarom niet minder interessant om te fotograferen. Je kunt je opdracht zowel buiten als binnen uitvoeren, en in principe op elk tijdstip van de dag of nacht, maar ik hoop dat ik toch een paar "mistige morgens in het woud" mag evalueren. Moge de mooiste foto winnen!
Mijn gelukwensen gaan zoals steeds ook naar alle deelnemers, tot de laatste inzending toe. Ik hoop dat iedereen er wat van opgestoken heeft.
Dank aan alle scoorders en commentators; deze maand heb ik niet één tot de orde moeten roepen.
"Lichtstralen" wordt het thema voor november. Da's misschien niet zo tastbaar als een raam of een deur, maar daarom niet minder interessant om te fotograferen. Je kunt je opdracht zowel buiten als binnen uitvoeren, en in principe op elk tijdstip van de dag of nacht, maar ik hoop dat ik toch een paar "mistige morgens in het woud" mag evalueren. Moge de mooiste foto winnen!
Comment