Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand november 2015

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand november 2015

    De oktober-Challenge is vannacht afgesloten met 43 geldige inzendingen; dat is een van de betere oogsten van 2015, maar ik had wel verwacht dat een concreet onderwerp iets makkelijker is, en meer deelnemers lokt dan een abstract thema.
    Voor november heb ik nog eens in mijn verzameling van mogelijke thema's gegrabbeld (voel je vrij om mij, liefst via PB, ideeën aan de hand te doen; niet dat mijn voorraad uitgeput is, maar het is altijd goed te toetsen of wat ik voorstel overeenkomt met wat andere mensen voor ogen hebben).
    Ik stel de volgende keuze voor:

    1. Lichtstralen;
    2. (Dood?)stil;
    3. Terugkerende patronen.

    Zoals gebruikelijk zal het thema met de meeste stemmen, de opdracht voor november worden. De enquête sluit op de voorlaatste dag van de maand, maar je kunt tot op de laatste dag nog je stem uitbrengen op de Challenge-foto's van oktober, of bepaalde inzendingen van een (relevante!) commentaar voorzien. Dank aan jullie allemaal voor je medewerking.
    27
    Lichtstralen
    0%
    14
    (Dood)stil
    0%
    6
    Terugkerende patronen
    0%
    7

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2015

    Lichtstralen dus....
    Dat zal er eentje zijn dat ik aan me laat voorbijgaan.
    Veel succes voor de deelnemers.

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2015

      Kan ook niet kiezen.

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2015

        Ik zie dat het lichtstralen geworden is. Lichtsporen zoals van voorbijrijdende auto's, valt dit ook onder het thema?
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2015

          Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
          Ik zie dat het lichtstralen geworden is. Lichtsporen zoals van voorbijrijdende auto's, valt dit ook onder het thema?
          technisch gezien is een lichtstraal een bundel licht komende van 1 bron. Technisch gezien is een lichtspoor niet echt een lichtstraal of juist een aaneeschakeling van duizenden (kleine) lichtstralen. Dus het zal aan u en de beoordelers van uw foto zijn om dat in te schatten, denk ik.

          Licht dat door de bomen in een nevelige setting valt, een zaklamp/laser die in een stoffige omgeving schijnt, de lichtbundels van een cinema/discotheek bij bepaalde weersomstandigheden, de spots op een festival die door de rookmachine schieten, autolichten die door de mist schijnen, licht door een prisma (dus ook een regenboog is een -gebroken- lichtstraal die je kan waarnemen). Er zijn wel veel mogelijkheden die meer zekerheid bieden dan een long exposure van auto's, denk ik.

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2015

            Ik ben nogal gewoon om heel breed te interpreteren, maar kan toch de redenering van fhuppel volgen. D'er zijn er hier ook die specifiek punten geven op het "thematisch aspect".
            Hoewel... dit zou ik toch positief valideren, denk ik toch...
            Last edited by LesC; 31 oktober 2015, 09:24.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2015

              Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
              Ik zie dat het lichtstralen geworden is. Lichtsporen zoals van voorbijrijdende auto's, valt dit ook onder het thema?
              En dan weet niemand dat dit jouw foto is?
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2015

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                En dan weet niemand dat dit jouw foto is?
                Nu nog niet, hé, Lieven. De foto MAG nog NIET gemaakt worden, tot 1 minuut over middernacht vannacht, overgang Halloween op Allerheiligen. Ook mijn vrouw had me die vraag (lichtsporen vs lichtstralen) gesteld. Nogmaals: ik interpreteer wellicht breder dan andere deelnemers (scoorders en commentators) van de Challenge.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2015

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Nu nog niet, hé, Lieven. De foto MAG nog NIET gemaakt worden, tot 1 minuut over middernacht vannacht, overgang Halloween op Allerheiligen. Ook mijn vrouw had me die vraag (lichtsporen vs lichtstralen) gesteld. Nogmaals: ik interpreteer wellicht breder dan andere deelnemers (scoorders en commentators) van de Challenge.
                  En als er bovendien meerdere foto's met lichtstralen zoals van voorbijrijdende auto's ingestuurd worden, weet je ook nog niet van wie wat is .
                  Weeral allemaal voorbarige onnodige zorgen dus.

                  Comment

                  Working...
                  X