Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

Mijn felicitaties voor MP61 met de overwinning en Tantine met de bijna overwinning, en Izzy HaveMercy met de derde plaats. Het viel me op dat het merendeel van de foto's zelf in elkaar geknutseld zijn ondanks dat de wereld de dag van vandaag overstelpt wordt door communicatie.
    Persoonlijk vond ik er niet echt toppers bij, voor mij is dit dan uitblinken op originaliteit, kwaliteit, en een eigen goed gevoel. Persoonlijk vond ik enkel de foto van M... ( Gates B) heel hoge punten waard. Al dacht ik telkens aan B(ill) Gates.

Op naar Ramen en Deuren
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Het valt op, dat vele stemmers niet de gewoonte hebben om ALLE foto's punten te geven. Dat kost waarschijnlijk teveel moeite.
      Een reden te meer om de rangschikking met een korrel zout te nemen.

Euh ... waar is de exif van Stampers zijn foto?
      Sinds deze challenge geef ik ook enkel de foto's die ik goed vind punten. Niet uit luiheid, maar meer uit (mede-)gevoel. En ik denk dat dit de rangschikking niet zo veel beïnvloed. Degene die volle punten krijgen gaan vooruit, degene die bekeken worden maar geen punten krijgen schuiven naar achteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Vroeger kon dat, en omdat één iemand dat deed, werd ook verteld dat je het best ook zou doen... Erg, hé.
        Tegenwoordig kan het niet meer, gelukkig.
        Over diegenen die dan 'stemmen beginnen te ronselen' (denkend dat ze met Facebook bezig zijn), zal ik maar zwijgen zeker?
        Als ik dat allemaal lees, dan ben ik bij de eerlijken zeker, ttz. niet stemmen, en bijgevolg ook geen stemmen ronselen (?).
        Je zou je inderdaad soms gaan afvragen hoe het komt dat het in vele 'wedstrijden' altijd dezelfde zijn die vooraan eindigen, maar ik geef toe, aan dat ronselen had ik nog niet gedacht.
        Nu ja, laat de ronselaars maar doen, als ze zich daar goed bij blijven voelen hé.
        Het is een oud zeer dat niet of zeer moeilijk op te lossen valt.
        Alhoewel de mod. zeker één en ander kan zien, bvb. zijn het altijd dezelfden die hoge punten geven aan bepaalde deelnemers .
        Soit, nu ga ik eens goed uitkijken naar ramen en deuren of afgeleiden ervan.

Comment

Dus ... wij mogen dat niet weten. Ook in de Challenge is transparantie zoek.
          Als het OK is, is het OK, en komt de foto in de Challenge. Daar dient een Mod voor, en het woord van de Mod is wet.
          Als de Mod mijn foto had geweigerd, had ik dat jammer gevonden maar die beslissing gerespecteerd.

Het is maar een bescheiden wedstrijd hoor mensen, een beetje gezonde competitie kan geen kwaad, maar het moet plezant blijven.

Denk eraan dat hier één persoon een hoop tijd insteekt om ons wat entertainment en competitie te bezorgen, laten wij het dan ook gezellig houden en de mens zijn werk respecteren.

IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Dus ... wij mogen dat niet weten. Ook in de Challenge is transparantie zoek.
            Jos, dit is een eenmalige gebeurtenis. Ik heb de exif apart toegestuurd gekregen. Het is niet de bedoeling dat het altijd zo gebeurt. Ik kan je een volle pagina bezorgen, zo je dat zou willen.
            Ik heb trouwens op de valreep (laatste anderhalf uur van de Challenge) nog twee terug naar af gestuurd omwille van ontbrekende exif; eentje daarvan doet bijna maandelijks mee. Dat doe ik ook niet met plezier, hoor, maar omdat ik wil dat voor iedereen de regels dezelfde zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
            ...
            Denk eraan dat hier één persoon een hoop tijd insteekt om ons wat entertainment en competitie te bezorgen, laten wij het dan ook gezellig houden en de mens zijn werk respecteren.

IZ.
            Ook wij getweeën hebben het privé over jouw bijdrage gehad (buiten de correspondentie die ik vooraf en achteraf nog ivm mijn beslissing gevoerd heb met diegenen die de originele foto hadden gevonden).
            Da's de luxe van onze Challenge ivm vele andere (echte) wedstrijden, waar meestal heel duidelijk in de kleine letters te lezen staat dat er over de uitslag of de beslissing van de jury of wat dan ook niet gediscussieerd wordt.
            Ik heb graag een beetje leven in de Challenge, en ga doorgaans ook graag met jullie in gesprek. Maar neem van mij aan dat ik niet elke dag even gemotiveerd ben, en dat ik de laatste maanden een stuk minder enthousiast mijn werk hier als Mod doe dan voordien. Daar zijn allerlei redenen voor, die ik hier niet ga publiceren. Ik ben trouwens in de periode van de laatste Challenge flink ziek geweest, en heb bijna een week 'buiten strijd' in bed gelegen.
            Last edited by LesC; 2 oktober 2015, 10:09.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Pffff...wat leuk hier
              Triestig boeltje ..... vind het jammer voor Les. Hij steekt daar zoveel tijd in en probeer het hier aangenaam te maken.
              Hij is de moderator en hij weet wel wat hij moet doen. Wij moeten hier aanvaarden wat hij beslist. Een beetje respect is toch niet veel gevraagd?
              En wat het stemmen betreft....tja. Het zou toch normaal zijn dat iedereen stemt die deelneemt?
              Bedankt Les voor al de moeite en tijd die je hier insteekt en luister niet te veel wat anderen hier schrijven. Jij bent de mod. voor iets hé!
              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                Pffff...wat leuk hier
                Triestig boeltje ..... vind het jammer voor Les. Hij steekt daar zoveel tijd in en probeer het hier aangenaam te maken.
                Hij is de moderator en hij weet wel wat hij moet doen. Wij moeten hier aanvaarden wat hij beslist. Een beetje respect is toch niet veel gevraagd?
                En wat het stemmen betreft....tja. Het zou toch normaal zijn dat iedereen stemt die deelneemt?
                Bedankt Les voor al de moeite en tijd die je hier insteekt en luister niet te veel wat anderen hier schrijven. Jij bent de mod. voor iets hé!
                Gr Pascale
                Sta ik volledig achter. Persoonlijk stem ik voor ELKE foto, omdat iedereen er stuk voor stuk zijn tijd heeft ingestoken. Ik geef ook nooit punten onder de vier sterren. Een vier krijg je pas als je foto echt wel slecht is, of als je een deftig loopje neemt met het thema (zie daarvoor een andere discussie ).

Ik vind elke deelnemer aan de Challenge de moeite waard, en ze verdienen allemaal minstens die vier punten.
                En Les, die verdient er minsters honderd voor al zijn werk!

IZ.

Comment

toch al een paar keer opgemerkt hier dat velen verwachten dat anderen, waaronder de mods, verplichtingen hebben t.o.v. hen. Een beetje een afspiegeling van onze maatschappij zekers? Altijd maar verwachten om te krijgen, ... Je zou natuurlijk anders verwachten met de hoge 'gemiddelde' leeftijd hier.

Anyway, ik kan enkel maar akkoord gaan met dit:

Het is maar een bescheiden wedstrijd hoor mensen, een beetje gezonde competitie kan geen kwaad, maar het moet plezant blijven.

IZ.

Comment

Proficiat aan de podiumhouders !!!
                    Mijn voorkeur ging naar de foto van Tantine, die dan ook een welverdiende 10 kreeg.
                    Succes iedereen met het volgende onderwerp.
                    St@mpers

Comment

Natuurlijk steken de moderators hier veel tijd in, natuurlijk proberen ze het hier aangenaam te maken, natuurlijk is hun job niet altijd even prettig, natuurlijk aanvaarden wij hun beslissingen, natuurlijk hebben wij respect voor hen... enz. Niemand die hier reeds het tegendeel heeft geschreven.
                      Maar nu hun baard gaan instrijken met overvloedig veel stroop, en hen gaan overladen met allerhande schouderklopjes dat brengt geen zoden aan de dijk. Dat is alleen je eigen blazoen wat oppoetsen.

Wanneer ik van vier verenigingen, AL het administratief werk op me nam, wist ik vooraf dat dit me veel tijd zou kosten en heel wat werk zou eisen. Maar ofwel doe je iets graag, en je aanvaardt dan ook de 'negatieve' kanten, ofwel doe je iets niet graag, en dan doe je het niet.

Ik meen dat het hier met de moderatoren toch ook zo is, ttz. ik kan het me niet anders voorstellen. Mochten ze het niet graag doen, dan kappen ze er toch gewoon mee of niet ?
                      Ik dacht toch, dat het net zoals mijn administratieve taken, berust op vrijwilligerswerk (?).

Het zo iets als de blutsen met de builen of lief en leed of pro's en contra's, die gaan meestal samen en die moet je samen beleven/verwerken.

Aan de moderatoren : doe zo verder, zolang het prettige of positieve maar de bovenhand blijft halen voor jullie

Aan LesC : hoop dat je verder vooral gezond mag blijven, de keerzijde daarvan heb ik aan den lijve meegemaakt en dat is nog veel erger dan hier eens een akkefietje hebben.
                      Last edited by Guest17; 2 oktober 2015, 19:07.

Comment

Beste Challengers,

Proficiat aan de andere podium plaatsen en aan de rest voor de deelname.
                        Natuurlijk tevreden dat ik nog eens, alhoewel zeer nipt, gewonnen heb.
                        Maar daar doe ik het niet voor.
                        Gewoon minstens 1x/maand met fotografie bezig zij is wat mijn motivatie is.

Als “oudgediende” in de Challenge zie ik op regelmatige tijdstippen dezelfde discussies en opmerkingen terugkomen. Met daarin dezelfde acties-reacties, soms nuttig, soms niet. Het is wat het is.
                        Zelf ga ik daar zelden op inpikken, ik heb er meestal de tijd niet voor. Nu is een uitzondering.

Vergeet niet fotografie gaat over smaak. Punt.

Of er nu al of niet een andere foto mag gebruikt worden?
                        De manier waarop “Izzy HaveMercy” het hier gedaan heeft daar heb ik geen probleem mee.
                        En als LesC daarmee akkoord is gegaan dan is dat voor mij ook in orde.
                        Dus “Izzy HaveMercy” (leuke naam trouwens) het was goed gedaan en je hebt jouw verbeelding gebruikt.
                        En daar gaat het hier om.

@LesC: Hou je taai, een goede gezondheid toegewenst en bedankt.

Laten we nu een deur open doen om een raam te vinden.

mvg
                        Marc
                        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                        M.v.g. Marc

Comment

Nog een laatste woordje hierover.
                          Ik frequenteer sedert jaren al verschillende fora, vooral muziekgebaseerd.
                          Sommige zijn heel chaotisch, anderren worden zeer strikt gemodereerd.
                          Voor mij zit BD daar zowat tussen.
                          Bedenk steeds, dit is een forum dat ooit door één of een paar enthousiastelingen is opgestart, de Admins.
                          De Mods zijn meestal één of meerdere Admins, aangevuld met nog een paar andere die men vertrouwt.
                          Al de anderen, wij dus, zijn gasten hier. Leden, OK, maar we zijn hier op het forum 'grâce à' de Admins en de Mods.
                          Het is HUN kindje, HUN speeltuin, die voor ONS openstaat.
                          Discussie mag, er mogen vragen gesteld worden en IN vraag gesteld worden, maar op het einde van de dag zijn wij gasten hier, en mogen we toch maar weer blij zijn met zo'n klasseforum en blij zijn dat we in hun speeltuin mogen spelen.

IZ.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
                            Dus “Izzy HaveMercy” (leuke naam trouwens) het was goed gedaan en je hebt jouw verbeelding gebruikt.
                            En daar gaat het hier om.
                            Trouwens, Izzy is goed genoeg hoor, ik zou eens moeten zien of ik mijn naam kan veranderen hier. Die HaveMercy komt nog van de tijd dat ik een hevige The Sisters Of Mercyfan was

Jouw inzending vond ik heel intrigerend, en mijn top 3 was eigenlijk vrij consistent met wat het uiteindelijk geworden is (alhoewel ik me niet in de derde plaats zag, dacht ik wel dat ik kans maakte om hoog te eindigen).

IZ.

Comment

(knip) maar ik vond het idee van de megafoon wel fijn. En ik bezit zoiets zelf niet jammer genoeg.
                              Met een eenvoudig stuk (rood) papier/karton opgerold tot kegel had je hetzelfde effect kunnen krijgen
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Komt vandaag de dag niet zoveel meer voor dat de Challenge-winnaar, die ik automatisch nomineer voor de Hall of Fame, ook effectief geselecteerd wordt*.
                                Deze maand (en deze week van de HoF) wel, en daarom een extra proficiat voor MP61!

----
                                * Dataman: heb jij hier eventueel gg van?
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
                                X