Ik wil geen polemiek opstarten, maar ik las in de challenge regels dat HDR niet toegelaten is. Ik vraag me gewoonweg waarom feitelijk? Nu met de huidige technologie is het ook minder en minder nodig, maar toch vind ik het af-en-toe noodzakelijk om toe te passen, maar die foto's zal ik dan wel niet indienen in een BD Challenge
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Waarom geen HDR
Collapse
X
-
-
Re: Waarom geen HDR
Tja. De regels van de BelgiumDigital Challenge zijn al oud en in de loop der jaren nog niet erg aangepast.
Eén ding moet je voor ogen houden: de BD Challenge is een FOTOwedstrijd, geen BEWERKINGswedstrijd, en HDR omvat toch bepaalde bewerkingen (samenvoegen verschillende lagen; toning, enz.)
Voorlopig dus zeker niet aan de orde. Daar zijn andere wedstrijden voor... Misschien mag het bv bij Shoot wel?
Maar... de vooruitgang is niet tegen te houden, en net zoals er camera's zijn waarbij meervoudige belichting in de camera kan, zijn er ook al camera's waarmee je in de camera een HDR kunt maken, en dat kan ik natuurlijk niet verbieden. Maar in Photoshop of Photomatix blenden van verschillende bestanden, dat kan natuurlijk niet.
Trouwens, wat meervoudige belichting betreft, is er pas nog eentje in de Challenge aanvaard.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
-
Ik vind HDR een bijzonder uitgeloogd en 'overused' techniek. Voor mij wordt een beeld daardoor niet beter of sterker. Hou het maar uit de challenge.
garbage IN = garbage OUT
YMMVDixitque Deus fiat lux et facta est lux.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtIk vind HDR een bijzonder uitgeloogd en 'overused' techniek. Voor mij wordt een beeld daardoor niet beter of sterker. Hou het maar uit de challenge.
garbage IN = garbage OUT
YMMV
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtIk vind HDR een bijzonder uitgeloogd en 'overused' techniek....Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk berichtBedoel je dan HDR of tonemapping?...
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtIk vind HDR een bijzonder uitgeloogd en 'overused' techniek. Voor mij wordt een beeld daardoor niet beter of sterker. Hou het maar uit de challenge.
garbage IN = garbage OUT
YMMV
Comment
-
Comment