Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
    Ik begrijp je standpunt volkomen en idd je kan beter x of y nu niet met de vinger wijzen

    maar vermits men zo dikwijls zegt "een foto zegt meer dan duizend woorden" kan men misschien beter titels of uitleg weglaten en de foto voor zichzelf laten spreken ?
    Dan zouden er deze keer heel wat bij geweest zijn met .
    Maar soit, we gaan er geen discussie over voeren niet ?

    Comment


    • #17
      Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

      Sinds een 3-tal maanden heb ik me geregistreerd op BD en dit is een fijne kennismaking. Als hobby fotograaf is er heel wat te ontdekken. Wat me het meeste aansprak was juist het Challenges forum waarin iedereen zijn mening en score kan geven en men kan zien hoe anderen uw werk(foto) beoordelen. Dus heb ik ook foto's gepost, ondanks mijn beperkte computerkennis, en vol spanning gekeken hoe mijn inzending wordt beoordeeld. Dit met het doel om mijn niveau langzaam te verbeteren en niet om te winnen. Dus probeer ik ook mee te doen aan de beoordelingen van de andere inzendingen. Hier wordt het soms moeilijk, nl. waarop moet ik beoordelen? Op compositie, het fototechnische, het gekozen thema of de originaliteit. Sommige inzendingen blinken uit op 1 of 2 facetten waardoor de score zich afvlakt. Ik heb het gevoel dat men vlotter zou kunnen beoordelen moest men voor de 4 verschillende disciplines een afzonderlijke score ( 0 - 10 sterren) kunnen geven. Het voordeel zou ook zijn dat men niet altijd commentaar bij de ingestuurde foto's zou moeten zetten. De inzender van de foto kan nadien ook kijken waar hij goed zat en waar hij zou kunnen bijsturen. De foto's kunnen nog altijd aangevuld worden met commentaar, maar deze zou ik pas tonen na de evaluatieperiode omdat naar mijn gevoel de commentaar vooraf invloed heeft op de score.
      Nogmaals ik vind dit een prachtig initiatief en laat u niet ontmoedigen door de beperkte reacties. Het thema "weg" was voor mezelf een gemakkelijke opdracht omdat ik zelf wel een 3-tal mogelijkheden zag waaruit ik uiteindelijk eentje moest kiezen.
      Wat me opviel was dat er naar mijn gevoel een aantal inzendingen inzaten die minder bij het thema pasten, maar iedereen bekijkt dit door een eigen bril en dit maakt het juist zo spannend.

      Comment


      • #18
        Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

        LesC zal content zijn! Ik heb mijn stem laten gelden, deze keer

        V.
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

        Comment


        • #19
          Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

          Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
          LesC zal content zijn! Ik heb mijn stem laten gelden, deze keer

          V.
          Bedankt, daarvoor, Vincent. Het is altijd goed dat de foto's ook bekeken en geėvalueerd worden door 'buitenstaanders' (enfin, een buitenstaander ben je niet, al denk ik dat het al een tijdje geleden is dat je nog iets hebt ingezonden, niet?).
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

            't Is inderdaad even geleden dat ik nog deelnam. 24u is niet genoeg op 1 dag...
            http://www.catchlight.be
            Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
            https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

            Comment


            • #21
              Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

              Ik mag nergens meer op stemmen blijkbaar

              IZ.
              For Greater Good - Ambient Music for the Masses

              Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

              Comment


              • #22
                Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

                Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                Ik mag nergens meer op stemmen blijkbaar
                Afsluitdatum: 30 september 2014.
                dus je kan nog stemmen hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Afsluitdatum: 30 september 2014.
                  dus je kan nog stemmen hoor.
                  grt,bouk.
                  Nope, want ik heb hetzelfde probleem als jij, ik heb al voor alles gestemd

                  IZ.
                  For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                  Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                  Comment


                  • #24
                    Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

                    Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                    Nope, want ik heb hetzelfde probleem als jij, ik heb al voor alles gestemd

                    IZ.
                    Bedankt Iz. Ben eventje gaan kijken, en je bent je naam (Mercy) waardig!
                    Wat ik niet kan zeggen van bepaalde andere individuėn die bv 5 als hoogste waarde geeft (naast 12 x 1; 3 x 2; 8 x 3; 5 x 4; 5 x 5 als andere scores). Ik ben dan wat dieper in die persoons geschiedenis gedoken: geen enkele keer zelf meegedaan, en de weinige foto's hier op het BD forum verdienen eigenlijk zelf niet meer... Maar het is wellicht een kenner, die als anonieme Challenge-inzender elke keer zou winnen.

                    PS: ik heb enkele maanden geleden een andere "eentjes"-scoorder persoonlijk aangeschreven. "Ik mag mijn gedacht toch zeggen?" was het antwoord, alsof het naamloos uitdelen van eentjes "je gedacht zeggen" is. Laf vind ik zoiets. Als je zo kwistig met je eentjes bent, motiveer dan aub je score in een commentaar, zodat na afsluiten van de Challenge (en bekendmaken van de winnaar) automatisch je naam als commentator bekend wordt (niet als scoorder). Zeg dan liever: "Ja gast, ik heb je een één gegeven, want mijn grootmoeder maakt betere foto's dan dit!"
                    Last edited by LesC; 26 september 2014, 18:38.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Bedankt Iz. Ben eventje gaan kijken, en je bent je naam (Mercy) waardig!
                      Wat ik niet kan zeggen van bepaalde andere individuėn die bv 5 als hoogste waarde geeft (naast 12 x 1; 3 x 2; 8 x 3; 5 x 4; 5 x 5 als andere scores). Ik ben dan wat dieper in die persoons geschiedenis gedoken: geen enkele keer zelf meegedaan, en de weinige foto's hier op het BD forum verdienen eigenlijk zelf niet meer... Maar het is wellicht een kenner, die als anonieme Challenge-inzender elke keer zou winnen.

                      PS: ik heb enkele maanden geleden een andere "eentjes"-scoorder persoonlijk aangeschreven. "Ik mag mijn gedacht toch zeggen?" was het antwoord, alsof het naamloos uitdelen van eentjes "je gedacht zeggen" is. Laf vind ik zoiets. Als je zo kwistig met je eentjes bent, motiveer dan aub je score in een commentaar, zodat na afsluiten van de Challenge (en bekendmaken van de winnaar) automatisch je naam als commentator bekend wordt (niet als scoorder). Zeg dan liever: "Ja gast, ik heb je een één gegeven, want mijn grootmoeder maakt betere foto's dan dit!"
                      Een score onder 5 zal ik zelf nooit geven, of het moet al erg gesteld zijn.
                      Die 5 is al voor de moeite om mee te doen.
                      Verder geef ik de grootste puntenwaarde aan een foto als hij beantwoord aan de opdracht,
                      vervolgens voor de uitvoering ervan. En als hij dan ook nog eens 'het' heeft, dan krijg je nog een punt extra

                      Om een 1 te geven moet je toch al een zuurpruim zijn, of iemand die het licht in een ander zijn ogen niet gunt.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #26
                        Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Bedankt Iz. Ben eventje gaan kijken, en je bent je naam (Mercy) waardig!
                        Graag gedaan hoor Jullie steken ook altijd die moeite in de Challenge om hem op te stellen en tot een goed einde te brengen, dan vind ik dat we dat ook zo mogen 'supporten'.

                        Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat mijn scores vorige maand beduidend hoger lagen dan deze maand, maar er zijn vette en magere challenges zeker...

                        IZ.
                        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                        Comment


                        • #27
                          Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

                          En mods, hebben we er voor deze maand al voldoende of toch nog eens onder de aandacht brengen?

                          IZ.
                          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                          Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                          Comment


                          • #28
                            Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

                            Ik heb ze al allemaal tot nu toe van mijnpunten voorzien. Oeps , zou liegen , ne niet, mijne natuurlijk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Een oproep: scoren/becommentariėren van de Challenge deelnames

                              Bedankt, mannen! Ik rapporteer hier wel dat de eerst ingezonden foto (krijgt in doorgaans de meeste scores) momenteel 22 scores heeft, terwijl er 43 inzendingen zijn, en traditioneel mensen meescoren zonder een foto in te zenden (perfect legitiem natuurlijk). Dus de scores mogen gerust nog verdubbelen!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X