Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

    Zo, de april Challenge (thema: Licht EN donker) is vannacht afgesloten met 55 geldige inzendingen.
    Dit is meteen de laatste kans om zelf een onderwerp te kiezen voor de zomerreces. Niet dat er geen opdracht is voor de maanden juni+juli, maar die opdracht heb ik zelf al in gedachten.

    Wat dacht je van de volgende drie thema's:
    1. Less is More, of een oefening in minimalisme. Let op: een volkomen witte foto (een ijsbeer die in de sneeuw een ijsje eet) of een volkomen zwarte foto (denk zelf maar wat er in beeld zou kunnen zijn) zal genadeloos worden afgestraft door de scoorders, maar probeer een foto te maken met zo weinig mogelijk elementen.
    2. Reflectie, moeilijk te vermijden in bepaalde gevallen, maar o zo mooi in andere omstandigheden.
    3. Structuur, en dat kan vanalles wat zijn, als er maar een bepaalde zichtbare structuur in zit.

    Je hebt tot de 29ste april de tijd om je keuze te maken. Go ahead!
    45
    Less is more
    0%
    26
    Reflectie
    0%
    15
    Structuur
    0%
    4

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

    en gestemd...100,00%.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

      Ook gestemd nog steeds.....100%

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
        Ook gestemd nog steeds.....100%
        we zijn aan de winnende hand hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

          Ook gestemd. En deze keer nog eens deelnemen ook
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            we zijn aan de winnende hand hè.
            grt,bouk.

            Wij WAREN aan de winnende hand hé.

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

              Voila, ook gestemd ondertussen.
              Helaas is de challenge van april aan mij moeten voorbij gaan, veel te druk gehad dus geen inzending.
              Dit weekend nog ergens een moment vinden om mijn punten uit te delen, er zitten een paar hele mooie inzendingen tussen.
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

                Gestemd voor reflexie Kan verrassende beelden opleveren

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

                  Ook al doe ik niet mee aan de challenge, toch gestemd en voor 'less is more'......gewoon omdat ik van dit soort fotografie hou.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

                    Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                    Gestemd voor reflexie Kan verrassende beelden opleveren

                    Idem, ik heb al mijn eigen uitdaging in gedachten voor wat ik wil creëren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ook al doe ik niet mee aan de challenge, toch gestemd en voor 'less is more'......gewoon omdat ik van dit soort fotografie hou.
                    Groetjes
                    Alhoewel het engagement wel te bewonderen is, vind ik dit toch een beetje jammer. Als iedereen (veralgemening) zou stemmen zonder mee te doen, dan zitten de mensen die effectief meedoen met de challenge 'opgescheept' met een onderwerp waar ze minder zin in hebben.
                    http://kasper.photography & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                      ..................

                      Alhoewel het engagement wel te bewonderen is, vind ik dit toch een beetje jammer. Als iedereen (veralgemening) zou stemmen zonder mee te doen, dan zitten de mensen die effectief meedoen met de challenge 'opgescheept' met een onderwerp waar ze minder zin in hebben.
                      Ik doe het niet om bepaalde mensen met een onderwerp op te schepen, maar wel omdat ik dan een reeks foto's kan bekijken die handelen over het soort fotografie dat ik bewonder.
                      Ik stem praktisch elke maand op een onderwerp waarvan/waarover ik graag foto's zou zien.
                      Het is niet omdat je niet mee doet aan challenge dat ik niet graag naar de foto's kijk die gepost worden hé Rasper .
                      De reden waarom ik (voorlopig) niet (meer) meedoe heb ik hier reeds meermaals aangekaart en die ga ik niet meer herhalen.
                      Nu ben ik toevallig tijdens de maand mei een paar weken 'op stap' met mijn fototoestel, en wie weet.....als het gekozen onderwerp me aanstaat, kijk ik er naar uit bepaalde aan-het-gekozen-onderwerp-voldoende-foto's te maken, en doe ik wel nog eens mee. Dat is wat anders hé.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ik doe het niet om bepaalde mensen met een onderwerp op te schepen, maar wel omdat ik dan een reeks foto's kan bekijken die handelen over het soort fotografie dat ik bewonder.
                        Ik stem praktisch elke maand op een onderwerp waarvan/waarover ik graag foto's zou zien.
                        Het is niet omdat je niet mee doet aan challenge dat ik niet graag naar de foto's kijk die gepost worden hé Rasper .
                        De reden waarom ik (voorlopig) niet (meer) meedoe heb ik hier reeds meermaals aangekaart en die ga ik niet meer herhalen.
                        Nu ben ik toevallig tijdens de maand mei een paar weken 'op stap' met mijn fototoestel, en wie weet.....als het gekozen onderwerp me aanstaat, kijk ik er naar uit bepaalde aan-het-gekozen-onderwerp-voldoende-foto's te maken, en doe ik wel nog eens mee. Dat is wat anders hé.
                        Groetjes
                        Het was geen beschuldiging hoor, ik begrijp je uitgangspunt ook wel. Het is inderdaad leuk om te zien hoe mensen een onderwerp interpreteren en dat is nog zoveel leuker als het dan nog eens een onderwerp is waar je benieuwd/geïnteresseerd naar bent.

                        Ik verwacht ook niet dat je meedoet, maar net zoals jij geïnteresseerd bent om foto's van een onderwerp te zien, zijn er mensen geïnteresseerd in het uitvoeren van een bepaald onderwerp. Als er dan een onderwerp gekozen wordt dat de mensen niet ligt, gaan er minder mensen meedoen (zoals je zelf aangeeft doe je mee wanneer het je aanstaat). Bijgevolg zijn er minder inzendingen. In dat opzicht vind ik het dan jammer dat de oorzaak zou liggen bij het feit dat er stemmen gekomen zijn van mensen die zelf niet meedoen met de challenge.

                        Anyway, dat is mijn gedachtengang . Het loopt ook allemaal niet zo'n vaart dat de stemtelling volledig scheef loopt. Er staat ook natuurlijk nergens dat je verplicht bent om mee te doen wanneer je je stem uitbrengt.
                        http://kasper.photography & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

                          Des te meer stemmen, des te democratischer zal het eindresultaat zijn, zeker? Maar alleszins hecht ik belang aan diegenen die de Challenge een warm hart zijn toegedaan en nauw op de voet volgen, al zullen zij zelf (nooit?) deelnemen...
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

                            Gestemd voor de eerste keer, als amateur zie ik het onderwerp wel zitten waar ik voor gestemd heb

                            IZ.
                            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mogelijke thema's voor de maand mei 2014

                              Het is natuurlijk wel zo dat het winnende thema voor iedereen geldt, niet alleen voor diegenen die er op gestemd zouden hebben. Maar dat begrijp je waarschijnlijk wel?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment

                              Working...
                              X