Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand april 2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand april 2014

    Vannacht is de maart 2014 Challenge, thema: (zeer) laag camerastandpunt geruisloos dichtgegaan, met net geen 100 geldige deelnemers. De Challenge blijft nog een week open om punten te geven en eventueel commentaar, maar houd het proper. Het lijkt stilaan weer een spelletje te worden om achter de identiteit van de fotograaf te komen, maar laat het duidelijk zijn dat we in de Challenge enkel de foto beoordelen, niet de fotograaf. Bewijs: hoewel kwaliteit altijd komt bovendrijven, en goeie bekende fotografen geregeld vooraan eindigen, zijn er ook een paar nieuwkomers die de weg naar de top gevonden hebben. Je kunt natuurlijk ook je anonimiteit prijsgeven door dezelfde foto meteen ook maar op het BD-forum te plaatsen, wat voor mij het verwijderen van de inzending uit de Challenge alleen maar vereenvoudigt. Iets moeilijker wordt het als je foto's uit dezelfde reeks hier zou posten, maar er zijn toch BD-ers die dat zien, en mij dan inlichten. Ik zou ook niet aanraden te posten op Facebook, of op een site waar je je foto's tekoop mag aanbieden, tenminste niet zolang de huidige Challenge loopt. Daarna doe je er weer mee wat je zelf wil. De Challenge wil je enkel een onderwerp aanreiken om uit je pijp te komen.

    Voor april 2014 had ik aan de volgende 3 thema's gedacht:
    1. Licht EN donker
    Ik weet dat hoofdletters op een forum uit den boze zijn, maar hier gebruik ik die om duidelijk te maken dat de foto beide elementen moet bevatten. Elke foto speelt met licht en donker, maar hier mag het iets meer zijn.

    2. Groeien
    Deze tijd van het jaar komt de natuur weer op gang. We kunnen het thema niet telkens opnieuw "de lente" noemen. Trouwens: er zijn zoveel andere dingen, dieren, mensen... die ook groeien. Laat je fantasie erop los, zou ik zeggen.

    3.Horeca
    Dit onderwerp werd me eigenlijk aangeleverd door een vraag op het forum. Een BD-er zoekt namelijk een "gezellig tafereeltje", "oude mannetjes op café, bv"... Niet dat jullie per se die foto moeten leveren, maar het deed bij mij direct een belletje rinkelen: hoe vaak ik ook op café, restaurant, hotel geweest ben, ik denk niet dat ik er al ooit een foto gemaakt heb. Dus daarmee kan ook iedereen aan de slag, zou ik denken.

    Zo, je hebt een weekje tijd om je voorkeur duidelijk te maken. Dank om aan de Challenge te willen blijven meewerken, hetzij als deelnemende fotograaf, beoordelaar, of als "extra paar ogen" voor de ouder wordende Mod.
    32
    Licht EN donker
    0%
    19
    Groeien
    0%
    7
    Horeca
    0%
    6

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2014

    Licht EN donker, doet bij mij een LICHT-je branden...

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2014

      Oorspronkelijk geplaatst door Berendina Bekijk bericht
      Licht EN donker, doet bij mij een LICHT-je branden...
      In het DONKER.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2014

        Pfff ... te weinig steun voor de horeca.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2014

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Pfff ... te weinig steun voor de horeca.
          done.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2014

            Even een vraagje.
            Een contrastrijke z/w, telt dat ook mee?
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand april 2014

              Waarom niet? Er zijn honderden manieren om licht EN donker tegelijk weer te geven. Ik heb intussen al een paar z/w portretten geweigerd, niet omdat zij thematisch niet in orde waren, maar omdat zij vóór de Challenge werden gemaakt en dus als archieffoto moesten geweerd worden. Maar ik heb helaas ook een prachtige startrails foto moeten weigeren: het ging namelijk om een compositie van 200 aparte foto's, en hoewel thematisch in orde, was die foto dan weer in overtreding wat bewerkingen betrof.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X