Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

    De Challenge van februari 2014, thema: Panta Rhei, is afgesloten, maar vloeit nog één week verder voor beoordelingen en commentaar.
    Maart staat voor de deur, wat (een keuze uit) drie nieuwe mogelijke opdrachten betekent:
    1. In de regen
    Ik voorspel een natte maand, maar dat betekent niet dat je je camera moet opbergen tot de zon weer schijnt. Pas wel op dat je spullen niet nat raken. Onderwerpen genoeg, zou ik denken...
    2. Patronen
    Altijd een intrigerend onderwerp geweest: zoek naar een terugkerend patroon en tover dat om in een foto.
    3. Heel laag camerastandpunt
    Je zou verbaasd zijn hoe anders de wereld eruit ziet met je camera bv op de grond.

    Stemmen kan tot de laatste dag van deze maand!
    28
    In de regen
    0%
    4
    Patronen
    0%
    5
    (Zeer) laag camerastandpunt
    0%
    19

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

    Regen? daar hebben we al genoeg van gehad de laatste tijd...
    Patronen? ja, kan boeiend zijn
    Maar voor mij is het dat lage camera standpunt. Dat vind ik de leukste uitdaging. Ben benieuwd waar we allemaal onder gaan zien. Als 't dit wordt natuurlijk

    grtn

    Luc
    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

      Voor een heel laag camerastandpunt moet je geen groot statief meesleuren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

        Maar als het pas geregend heeft...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Maar als het pas geregend heeft...
          Dan zet je de camera net naast de plassen (of op een heel laag statief).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Dan zet je de camera net naast de plassen (of op een heel laag statief).
            Of, je zet je fototoestel op het statief dat volledig is uitgevouwen en je legt je statief neer. EN dan heb je twee items in één klap. Regen en laag liggend camerastandpunt
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

              drie leuke opdrachten.
              alleen de laatste (zeer laag camerastandpunt) niet zo geslaagd voor de wat oudere fotografen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                drie leuke opdrachten.
                alleen de laatste (zeer laag camerastandpunt) niet zo geslaagd voor de wat oudere fotografen.
                grt,bouk.
                Oh, met een afstandsbediening toch wel te doen hé
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

                  Alles is relatief natuurlijk; voor een hoog gebouw of hoge boom, moet je helemaal niet op de grond...
                  verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

                    Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
                    Alles is relatief natuurlijk; voor een hoog gebouw of hoge boom, moet je helemaal niet op de grond...
                    niet met je eens maar soit.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

                      Bouk heeft gelijk, hoor, al is natuurijk alles relatief, zoals mijn oom Albert placht te zeggen.

                      De enquête is nu gesloten, en het verbaast me (maar doet me veel plezier) dat 2/3 van degenen die hun stem uitgebracht hebben voor de Challenge Moderator op de buik willen gaan! Als dat representatief is voor héél BD:
                      Er zijn natuurlijk hulpmiddelen voor de wat oudere fotografen, lijstje op aanvraag te krijgen.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Bouk heeft gelijk, hoor, al is natuurijk alles relatief, zoals mijn oom Albert placht te zeggen.

                        De enquête is nu gesloten, en het verbaast me (maar doet me veel plezier) dat 2/3 van degenen die hun stem uitgebracht hebben voor de Challenge Moderator op de buik willen gaan! Als dat representatief is voor héél BD:
                        Er zijn natuurlijk hulpmiddelen voor de wat oudere fotografen, lijstje op aanvraag te krijgen.
                        Lijstje op aanvraag? Helaba...en wij dan?
                        Als je inspiratie genoeg hebt kan je ook je toestel wat hoger plaatsen en toch vanuit een laag standpunt fotograferen....verder zeg ik niets meer Dus de oudere tussen ons kunnen zeker zonder probleem aan deelnemen
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

                          helemaal mijn ding laag tegen de grond

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

                            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                            helemaal mijn ding laag tegen de grond
                            bedoeling is eerder dat je de begane paden eens verlaat
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mogelijke thema's voor de maand maart 2014

                              Wat is de bedoeling of welke filosofie zit er in deze opgave? Laag camerastandpunt ( tov grond ? ) of laag camerastandpunt ( tov onderwerp? ). Door het bekijken van de inzendingen stel ik me deze vraag. Als ik de maan fotografeer vanaf het dak van een appartement van 25 hoog, heb ik dan een laag camerastandpunt? Zeker een laag tov het onderwerp, of niet? Neem ik vanaf dezelfde hoogte een foto van een boom, ...........???? Geen laag standpunt meer. Confused.
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                              Comment

                              Working...
                              X