Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand november 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand november 2013

    Herfstkleuren is afgesloten met hetzelfde aantal geldige inzendingen als 'Tegenlicht', nl. 65 en dus net geen nieuw record. Maar een succes alleszins.
    Tja, dan moet ik het weer wat moeilijker maken deze keer.

    Ik stel de volgende drie thema's voor:
    1. Pars pro toto (deel voor het geheel, of detailopname). Wie weet kunnen we weer gezellig raden wat we exact zien?
    2. (Zeer?) laag camerastandpunt.
    3. Cijfers en/of letters.

    Stemmen kan tot 30 oktober a.s.
    35
    Pars pro toto (detailopname)
    0%
    16
    (Zeer?) laag camerastandpunt
    0%
    15
    Cijfers en/of letters
    0%
    4

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

    leuke thema,s deze keer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

      Pars pro toto... Das eens iets interessant, ben benieuwd welke fotos er daar uit gaan komen en of ik erin slaag hiervoor ook een goeie foto in te zenden
      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

        Proficiat Les, je bent een krak in het uitzoeken van interessante uitdagingen! Het wordt zowaar moeilijk te kiezen. Na het succes van afgelopen maand zouden we op hetzelfde elan moeten kunnen doorgaan. Dit wil zeggen dat het een toegankelijk onderwerp moet zijn.
        Bij 'pars pro toto' zou je direct denken aan een macro-opname waar niet iedereen de geschikte lenzen voor heeft en dat zou kunnen afschrikken... Ik meen echter dat hier eigenlijk alles kan: want alles is een deel van iets groter... Het is dus m.i. geen raadsel-spelletje (kan eventueel een extra dimensie geven).
        Ondertussen wacht ik nog even met mijn stem

        grtn
        Luc
        verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

          Bedankt, Luc en ook de anderen (o.a. Bouk) die de mogelijke opdrachten leuk vinden.
          Klopt dat je bij pars pro toto aan een macro-opname kunt denken, maar zeg maar een fietsbel is evengoed "deel voor het geheel". In principe zou je met eender welke camera de opdracht moeten kunnen vervullen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

            Inderdaad moeilijk om te stemmen.
            Nr° 1 doet me denken aan een tv-programa van vroeger "Micro-Macro". Vond ik altijd leuk om te raden naar het onderwerp. Al ben ik van mening dat het niet om het raden moet gaan maar naar de beste foto. En inderdaad, het hoeft geen macro te zijn, zelfs met een tele kan je een deel van het geheel vastleggen.
            Nr° 2 Lijkt me meer fototechnisch, een uitdaging voor wie gewoon is van recht voor zich uit te fotograferen.
            Nr° 3 Het eenvoudigste lijkt me, maar een uitdaging om van een eerder "saai" onderwerp een pakkende foto te maken.
            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

              Een mooie analyse, Erven. En wat betreft je opmerking over het raden: je hebt gelijk. Het moet ALTIJD om de beste foto gaan, niet om het feit of het moeilijk dan wel makkelijk te raden is. Maar ik dacht terug aan de Challenge over die filmtitel. Af en toe is het leuk dat er wat "beweging" zit in de commentaren. Enfin, mijn idee, hé.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

                Ik dacht dat "pars pro toto" juist stond voor een deel dat erg representatief is voor een geheel en dan zitten we niet bij "micro-macro" maar bij iets dat wel degelijk duidelijk herkenbaar is en dat meteen doet denken aan het geheel waar dat dan een deel van is.

                Daar kan ik ook veel voorbeelden van geven waarvoor je helemaal niet naar de macro hoeft te grijpen !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

                  Pars pro toto een mooie opdracht. Het zou leuk zijn wanneer er twee foto's ingezonden worden waarvan de tweede het gehele onderwerp laat zien en dat die tweede foto pas na afsluiting of de stemming zichtbaar op dit forum komt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Pars pro toto een mooie opdracht. Het zou leuk zijn wanneer er twee foto's ingezonden worden waarvan de tweede het gehele onderwerp laat zien en dat die tweede foto pas na afsluiting of de stemming zichtbaar op dit forum komt.
                    Heel mooi voorstel, maar de enige oplossing die ik zie is dat het geheel hier gepost wordt (eventueel naast de detailopname van de Challenge). Mocht dat thema het winnen, dan kunnen we hier in Challenge of the Month een topic starten. Pas vanaf 1 december weliswaar.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

                      't Was weer een spannende verkiezing, maar "Pars pro toto" wint met 16 stemmen, tegen (zeer) laag camerastandpunt met 15 stemmen en cijfers/letters met 4 stemmen. Begin dus al na te denken over je onderwerp, maar wacht met schieten tot het startsein gegeven wordt op 1 november 2013.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

                        had vandaag nog willen stemmen, maar het was "tot" de 30ste...?
                        ging er vanuit, dat het vandaag nog kon.......jammer.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

                          Volgende keer beter, bouk. Ik hoop dat het gekozen thema jouw goedkeuring kan wegdragen. Het hangt een beetje af van hoe ik de enquête opstel wanneer ie effectief dichtgaat. Deze is rond 9u30 (automatisch) gesloten. Soms laat ik de enquête tot de laatste (in dit geval de 31ste) van de maand lopen, maar ik voorzie dat ik morgen bijzonder weinig tijd ga hebben. Na het bekendmaken van het thema (nu dus), kan ik vandaag op mijn gemak de nieuwe Challenge opzetten.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Volgende keer beter, bouk. Ik hoop dat het gekozen thema jouw goedkeuring kan wegdragen.....
                            nou...eigenlijk net niet.
                            onze twee stemmen hadden net de doorslag kunnen geven naar nr 2.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mogelijke thema's voor de maand november 2013

                              Maar ik ben ook een dag te laat, en ik ging stemmen voor 1.
                              Dus gelijk ?
                              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                              Comment

                              Working...
                              X