Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigenaardig stemgedrag op de BD Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eigenaardig stemgedrag op de BD Challenge

    Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
    Het is toch niet moeilijk om eerlijk te zijn.
    Groet,
    Luc
    Blijkbaar wel heel moeilijk voor sommigen en dat is heel jammer!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #17
      Re: Eigenaardig stemgedrag op de BD Challenge

      Ja LesC, jammer dat je dit moet meemaken maar ik denk dat spooky ook verhalen kan vertellen....

      Is er iets aan te doen ? Ik weet het niet.
      Ik lees : deelnemers verbieden van te stemmen.
      Als je weet dat er waren/zijn die meerdere accounts creëren om op zichzelf te kunnen stemmen (of straffer : op zichzelf positieve commentaar geven)... of vrienden (niet-deelnemers) oproepen om voor hen te stemmen dan voel je al aan dat hier niet veel aan te doen is. Wie oneerlijk wil spelen zal daar altijd in slagen.
      1 t.e.m. 4 onmogelijk maken : dan geven ze gewoon iedereen een 5. Soms durf ik al eens een 4 geven als ik een inzending echt niets vind, nu zal dat dus een 5 worden.

      In elk geval : goed dat er eens wat orde op zaken gesteld wordt. Of het veel effect zal hebben is nog af te wachten. Als deelnemers er al niet in slagen om eens deftig het reglement te lezen alvorens in te sturen of hopen dat de validator het niet ziet, dan kan je je vragen stellen...

      Het jaarklassement afschaffen lijkt me idd geen slecht idee. Dat maakt het al wat minder competitief...

      Veel succes LesC !
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #18
        Re: Eigenaardig stemgedrag op de BD Challenge

        Even mijn gedacht neerschrijven.

        “Vals” spelen:
        Zoals Filipo al aanhaalde ga je dit niet echt kunnen tegenhouden. Dat je daar iets aan wilt doen LesC siert je en ik wens je daarbij succes en veel geduld.

        Punten verdelen:
        Ik vertrek van 5 en doe er punten bij of af. Het kan dus gebeuren dan ik een 3 of zelfs een 2 geef.
        Minussen zijn:
        Onscherp waar het scherp hoort te zijn. Komaan, dat moet zelfs een beginner weten en zien vind ik.
        Verkeerde witbalans (komt weinig voor, maar toch en je moet het nog zien ook).
        Niet voldoen aan het onderwerp (ondanks het feit dat de moderater die heeft doorgelaten) of het onderwerp er niet onmiddellijk kunnen uithalen als ik de foto zie. Inderdaad, dit is heel persoonlijk. Niet iedereen ziet en denkt hetzelfde.
        Plussen zijn:
        Het onderwerp komt onmiddellijk tot zijn recht bij het zien van de foto. Als er dan toch wat uitleg nodig is dan liefst een heel korte uitleg geen volledig epistel.
        Originaliteit (niet evident, alles is al gefotografeerd) maar beschouw dit dan als de benadering van het onderwerp. Ook dit is een persoonlijk aanvoelen.
        Wauw effect.
        Daarom ben ik geen voorstander van het beperken van de punten tussen 5 & 10.

        Manier waarop punten aangeklikt worden:
        Sinds de software is aangepast vind ik deze methode helemaal niet goed. Je kan je vergissen in het aanklikken (is mij al een paar keer overkomen). Je kan ze ook niet meer wijzigen achteraf.
        De vorige was op dat punt beter en je kon na de challenge jouw gegeven score vergelijken met het gemiddelde. Kan nu niet meer.
        Helaas de software is wat hij is.

        Commentaar:
        Ben ik geen voorstander van zolang die zichtbaar is voor iedereen. Enkel de inzender van de foto (en de commentaargever natuurlijk) zouden die mogen zien tot de challenge periode gedaan is. Hetzelfde geld voor de reactie van de foto inzender naar de commentaar gever. Mocht dit mogelijk worden zou ik meer geneigd zijn om commentaar te geven in de challenge.
        Helaas de software is wat hij is.

        Jaarrangschikking:
        Daar ben ik nu wel een voorstander van. Is voor mij een vorm van stimulans. Komt wellicht doordat ik lange tijd aan competitiesport heb gedaan. Wordt die afgeschaft ok dan is het maar zo, geen probleem.

        Niet voldoen aan de foto-regels (geen exif, verkeerde datum, te groot, etc):
        Kan de beste overkomen. Beginners nog meer als gevorderden. Is mij inderdaad ook al overkomen dat er geen exif bij zat omdat de BD-Sizer nog zo ingesteld stond en ik daar niet op gelet had. Of er teveel Kb’s waren.

        Nog een laatste woord voor LesC:
        Ik zou het niet aankunnen om moderator te zijn. Vooral omdat je naast de challenge ook nog ander topics modereert.
        Ik vind dat je goed bezig bent maar denk aan je bloeddruk.

        Zo dat was het dan weer. Voor iemand die normaal terughoudend is qua commentaar was dit bijna een Dostojevski roman.

        mvg
        Marc
        Last edited by MP61; 3 september 2013, 21:28.
        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
        M.v.g. Marc

        Comment


        • #19
          Re: Eigenaardig stemgedrag op de BD Challenge

          Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
          Manier waarop punten aangeklikt worden:
          Sinds de software is aangepast vind ik deze methode helemaal niet goed. Je kan je vergissen in het aanklikken (is mij al een paar keer overkomen). Je kan ze ook niet meer wijzigen achteraf.
          De vorige was op dat punt beter en je kon na de challenge jouw gegeven score vergelijken met het gemiddelde. Kan nu niet meer.
          Helaas de software is wat hij is.
          Het is idd iedere keer goed kijken op hoeveel sterretjes je cursor staat alvorens te klikken...
          Het feit dat je nadien niet meer kan wijzigen vind ik ook een minpunt. Tijdens het punten geven merk je soms op dat een reeds gequoteerde foto misschien iets te weinig (of te veel) punten gekregen heeft tov sommige later gequoteerde foto's.

          Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
          Niet voldoen aan de foto-regels (geen exif, verkeerde datum, te groot, etc):
          Kan de beste overkomen. Beginners nog meer als gevorderden. Is mij inderdaad ook al overkomen dat er geen exif bij zat omdat de BD-Sizer nog zo ingesteld stond en ik daar niet op gelet had. Of er teveel Kb’s waren.
          De fouten die je aanhaalt zijn idd dingen die iedereen wel eens kunnen overkomen maar een foto uit het archief of een kader toevoegen, dat doe je toch niet uit verstrooidheid...
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment

          Working...
          X