Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

    Ziezo, de inzendingen (een recordaantal van 54 - en dan tel ik nog de >10 geweigerde foto's niet mee, waarvan de meesten wegens "archieffoto") voor januari zijn binnen en de Challenge is afgesloten. Stemmen kan tot het einde van de maand, maar houd dat ook proper aub.

    De thema's van de laatste maanden waren nogal "concreet" te noemen: chocolade, glas... en blijkbaar ook typische onderwerpen voor macro- of produktfotografen.

    Ditmaal gaan we het over een andere boeg gooien, veel minder concreet, dus je zult je fantasie meer aan het werk moeten zetten.

    De keuze is tussen:
    1. Zo ... als ...
    2. Liefde is ...
    3. Een filmtitel

    Stemmen op je favoriete onderwerp kan tot het einde van de maand, maar zoals gewoonlijk: begin de beer niet te schieten voordat ie gestroopt is. Ik bedoel, foto's zijn maar geldig als zij gemaakt zijn NADAT het thema van de maand officieel bekend gemaakt is, en dat is per 1 februari.

    Nog even het volgende bijvertellen.
    Thema (1) werd me ingefluisterd door dat liedje van Lenka, gebruikt in de promotie van Windows 8.
    Thema (2) heeft natuurlijk te maken met Valentijn, traditioneel gevierd op 14 februari, maar uiteraard ook bekend omwille van de Liefde is... prentjes.
    Thema (3) is uiteraard ook heel geschikt om een bepaalde tekst dmv een beeld uit te drukken.

    We gaan (maar dat zal ik bij het bekendmaken van het winnende thema nog eens herhalen) ook proberen de tekst niet in de titel van de foto mee te geven, maar door de commentators te laten raden! Wat denk je? Doenbaar?
    41
    Zo ... als ...
    0%
    8
    Liefde is ...
    0%
    9
    Een filmtitel
    0%
    24

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

    Schitterend idee Lesc , wij geven geen titel op (of jij wist die) en de kijker moet zelf invullen. Dat is een extra uitdaging voor de deelnemers: zorgen dat het thema duidelijk zichtbaar is! Dat stimuleert bovendien de commentaren. Hoe ga jij zonder titel evalueren of een inzending binnen het thema is? En de puntengevers die de link met het thema niet zien?

    Nu nog een keuze maken tussen die 3 originele voorstellen....filmtitel?

    grtz
    Luc
    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

    Comment


    • #3
      Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

      Goeie vraag, Luc, ik denk daar nog even over na, maar het kan geen probleem zijn dat de deelnemers hun "woord" of "tekst" aan mij meedelen, tenminste als ik erom vraag.
      Ik reken er namelijk op dat een beeld meer zegt dan duizend woorden, en dat de titel wel te gissen zal zijn. Of niet? We zullen zien!
      Maar ik denk dat het voor iedereen eens iets heel anders is.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

        Een filmtitel. Zal niet gemakkelijk zijn. Maar hier kunt ge heel creatief in zijn
        Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

        Comment


        • #5
          Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

          Zolang ik geen 40-50 foto's met "hoofden van koeien" (vind zelf de titel) ter validatie krijg!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

            lijkt me een hele uitdaging die filmtitel maar heb er al verschillende in mijn hooft zitten die goed uitvoerbaar zijn
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

              Dit wordt een zéér leuke en verrassende challenge Les, prima idee .
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

              Comment


              • #8
                Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

                Misschien wel leuk ja...maar zeker niet gemakkelijk!!
                Heb nog totaal geen idee........maar het komt wel....het moeilijkste is die dan nog op de juiste manier vastleggen!

                Hopelijk zullen er evenveel deelnemers aan deelnemen

                Gr Pascale
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Zolang ik geen 40-50 foto's met "hoofden van koeien" (vind zelf de titel) ter validatie krijg!
                  Rundskop? ligt inderdaad voor de hand...
                  verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

                    Nee! "Marguerite"
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

                      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                      Nee! "Marguerite"
                      Zou de jeugd van tegenwoordig nog die koe kennen?

                      Ter info
                      Last edited by Erven; 29 januari 2013, 17:29.
                      Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

                        Pfff ik weet het ook niet, dat van die fototitel vind ik een goed idee.
                        Denk ik ook voor de filmtitel stem.
                        En ik ga echt proberen mee te doen, eerste maand ik hier was, mei, heb ik meegedaan maar sindsdien heb ik gelijk drempelvrees...
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

                          Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                          Zou de jeugd van tegenwoordig nog die koe kennen?

                          Ter info
                          Ja hoor...waar is de tijd ...maar behoor ook niet meer bij de jeugd hé

                          Jill...meedoen...drempelvrees...jij???? Komaan...wat heb je te verliezen?????

                          Gr Pascale
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

                            Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                            Jill...meedoen...drempelvrees...jij???? Komaan...wat heb je te verliezen?????
                            Tja weet het niet, twijfel, constant veranderen van gedacht. Gedacht beter in mijn koppeke dan uit te voeren. Enz...
                            Niet zeker zijn van mijzelf haha. But i'll go for it.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mogelijke thema's voor de maand februari 2013

                              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                              Tja weet het niet, twijfel, constant veranderen van gedacht. Gedacht beter in mijn koppeke dan uit te voeren. Enz...
                              Niet zeker zijn van mijzelf haha. But i'll go for it.
                              niet twijfelen! DOEN!
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X