Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijke thema's voor de maand januari 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogelijke thema's voor de maand januari 2013

    De december 2012 Challenge (opdracht: chocolade) zit er bijna op; nog minder dan een uur om je foto in te sturen. Morgen is het kerstmis, en ik weet niet of ik dan veel tijd ga vinden (omwille van keukenwerk) om op het BD-forum rond te hangen.
    Maar laat dit jullie niet weerhouden om alsnog, en dit tot het einde van de maand (en van het jaar!) je stem uit te brengen op de deelnemende chocolade-foto's en je voorkeur uit te drukken voor de nieuwe opdracht. Dit kan ongeveer tot oudjaar.

    Mijn drie suggesties voor het nieuwe jaar, januari 2013:
    1. Een typische houding
    Wellicht gaat dit om mensen (maar hoeft niet, als je echt creatief bent...), maar liefst zou ik die niet onmiddellijk herkenbaar in beeld willen zien (om problemen te vermijden met mensen die maximale punten geven, niet omdat de foto zo geslaagd is, maar omdat ze de persoon in beeld herkennen), in een typische houding, die ik dan ook niet direct hoef af te leiden uit de titel. Bijvoorbeeld: "lezende man" als titel hoeft echt niet, zolang iedereen maar kan zien dat het om een lezende man gaat. Snap je?

    2. Dier(en)
    Mogelijkheden zat, zou ik denken.

    3. Glas
    Zo doorzichtig, zo mooi in beeld te brengen, maar heus niet altijd even makkelijk; zo breekbaar ook.

    Go ahead, en over een week weten we wat het wordt!
    34
    Een typische houding
    0%
    4
    Dier(en)
    0%
    11
    Glas
    0%
    19

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Mogelijke thema's voor de maand januari 2013

    Met een absolute meerderheid van 55,9% wint het thema "Glas" als opdracht voor januari 2013. Begin alvast te oefenen, maar denk eraan dat enkel foto's gemaakt na de startdatum van 1 januari 2013 mogen meedingen.
    De afgelopen maand had ik eigenlijk weinig weigeringen, een drietal maar waarvan twee "archieffoto's"; de derde betrof een foto die met kadertje was ingestuurd. Die foto is daarna zonder kader vlotjes aanvaard.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment

    Working...
    X