Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

    Eerst wil ik LesC bedanken, voor de mooie woorden welke hij tot mij richtte naar aanleiding van mijn afscheid als Challenge moderator.

    LesC wil ik danken, omdat hij zonder tegenspraak de taak van Challenge moderator op zijn schouders wil nemen. Ik ben nu gerust te weten dat een waardige opvolger mijn taak zal verder zetten.

    Aan alle Challengers wil ik mij verontschuldigen, dat ik de taak van Challenge moderator noodgedwongen moet staken.
    Gelukkig kan ik de fakkel overdragen aan LesC, die een even (of nog erger) gedreven Chalengers is als ik.

    Ik heb opzettelijk, lang gewacht om respons te geven op dit topic. Omdat het toch met enige pijn is, dat ik het modereren de rug moet toekeren.

    @ Sultana ook niet rechtstreeks deelnemende Challengers verdienen mijn respect. Zij die niet rechtstreeks deelnemen zijn in de stille achtergrond even belangrijk voor het verder blijven bestaan van de Challenge.

    @ Sonjabelgium het klopt dat wij virtueel met elkaar contacten hadden. Het was altijd leuk als ik U kon helpen. Ik kreeg van U dan ook altijd een gemeende en oprechte respons.

    @Leonidas ik zal alvast proberen om de jaarrangschikking en de beste Challenge foto’s voor 2012 verder af te werken. Als me dit lukt, zal ik in december in overleg met LesC kijken, wat we of ik kan doen om de jaarrangschikking 2013 en/of de beste Challenge foto 2013 verder te laten bestaan.

    @ Erven Iedere maand keek ik uit, naar Uw inzending met de daarbij telkens gegeven relaas van hoe de foto tot stand kwam. Ook jij moest, de laatste tijd het Challenge deelnemen beperken, omwille van Uw drukke bezigheden. Maar ik ondervond, dat het niet altijd voor U eenvoudig was om weg te blijven van de maandelijkse deelname. Het plezierde me als ik toch een deelname van U mocht valideren.

    @ bouk Ook jij bedankt. U was met Uw gevat en bondig relaas een barometer of een Challenge zou slagen of geslaagd was.

    @ Frakske U gaf, meestal positieve reacties op het modereren zodat daar waar nodig ik tijdig kon bijsturen.

    @Red Falcon Ook ik heb nooit de gelegenheid gehad, om in levende lijve noch een BD deelnemer noch een Challenge deelnemer te kunnen en mogen ontmoeten. Maar ik hoop, in alle stilte dat ik ooit eens het geluk zal hebben, aanwezig te kunnen zijn op een van de ontmoetingsdagen van BD.

    @ Voor Marie-anne en hendrik heb ik een heel speciaal dankwoordje.

    Tijdens de 14 maanden durende wandeling, van mijn zoon met zijn ezel en hond in Frankrijk konden wij uit zijn brieven uitmaken, dat hij in december 2010 het medisch moeilijke had. Wijzelf konden met hem op geen enkele wijze met hem in contact komen. Het enige wat wij wisten, was dat hij ergens in de streek waar jullie wonen, zich moest bevinden. Toen ik met jullie via de mail contact opnam, stemden jullie meteen toe, om in de barre winterkoude naar mijn zoon op zoek te gaan. Indien nodig, waren jullie bereid de deur voor hem en zijn dieren open te zetten. Ondanks jullie hem niet konden vinden, was dit voor ons toch een geruststelling dat indien nodig we een beroep hadden kunnen doen op jullie sociaal medegevoel. Nogmaals duizend maal dank voor wat jullie voor ons deden.

    @jaja Ook de samenwerking tussen U en de RVB liep altijd heel vlekkeloos. Daar waar nodig kon ik altijd rekenen op de nodige en juiste tussenkomst. Ook Lut wens ik hier te vernoemen.

    @MP61 Ook was het altijd zalig om met U samen te mogen werken.

    @ Thor Het doet me deugt te mogen vernemen dat U via de Challenge veel hebt kunnen opsteken. Dit getuigt, dat het doel van de Challenge namelijk openstaan voor gelijkgestemde fotoliefhebbers en beginnende fotografen in zijn opzet is geslaagd.

    @ tantine Ook werd via de mail en PM-berichten tussen tantine en mij heel wat berichtjes uitgewisseld. Het was telkens fijn een dankwoord van U te mogen vinden, na een gevraagde tussenkomst.

    @ filipo U zal ik zeker niet vergeten. U was heel lang een van de eersten (nog voor ik moderator was) waarmee ik heel wat virtuele contacten heb kunnen leggen. Ik was altijd aangenaam verrast, hoe sociaal voelend en met welk inzicht U mij in moeilijke tijden via het forum of via de mail kwam steunen. Die steun was, vaak de motivatie om het modereren vol te houden. Toen je wegens tijdsgebrek minder intens kon deelnemen aan de Challenge, miste ik wel je inzendingen. Inzendingen die vaak gekenmerkt waren van kunst diagonale lijnen in het beeld. Zelfs toen je minder vaak aan de eigenlijke Challenge kon deelnemen, bleef en blijf je in de stille achtergrond het Challenge gebeuren volgen. Soms af en toe laat je nog je stem horen als een Challenge topic in moeilijkheden dreigt te komen.

    @ Rooman ik zal jullie zeker missen (begint misschien nu al). Maar ik ben van plan om terug als gewoon deelnemer aan de Challenge deel te nemen. Hetzij als deelnemend fotograaf of mogelijk zelfs als commentator op de ingezonden foto’s.

    @ ALLEN Nogmaals dank voor de raadgevingen en het plezier dat U mij verschafte, door Uw deelname aan de Challenge.

    Ikzelf moet nu terug de draad van het fotograferen onder de knie krijgen. Door het modereren bevind ik me nog in de beginfase als beginnend fotograaf. Heb dus nog veel te leren. Ik hoop heel wat van jullie te mogen leren.
    Bedankt.

    LesC succes en je zal merken dat een Challenge modereren niet altijd eenvoudig is. Maar je zal ook merken welke vreugde je zal vinden bij de Challenge deelnemers. Pas op het kan erg verslavend werken.

    Groetjes,
    Spooky
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #17
      Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

      Aan Spooky: "Hartelijk dank!"

      Aan LesC: "Succes!"
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #18
        Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

        Spooky, succes met het opnieuw ontdekken van fotografie, maar zeker ook bedankt voor de moeite die je in de challenge hebt gestoken!
        Zeker voor beginners had je geen enkele moeite om raad te geven om de foto juist te plaatsen waarvoor dank!

        Comment


        • #19
          Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

          Ook ik wil Spooky bedanken voor zijn jarenlange inzet voor de challenge. Hij heeft dit voortreffelijk gedaan en het is niet altijd even gemakkelijk geweest. Samen hebben we toch wat watertjes doorzwommen hé spooky. Maar eind goed al goed. Lesc zal deze taak met evenveel overtuiging verder zetten en ik hoop dat de jaarrangschikking niet verdwijnt....
          Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

          Comment

          Working...
          X