Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Juni 2012

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thema's voor de maand Juni 2012

    De inzendingen voor deelname aan de Mei-Challenge worden hierbij afgesloten (met de uitzondering van de openstaande 'probleemgevallen').
    Je kunt nog wel je stem uitbrengen tot het einde van de maand.

    Voor de Juni-Challenge geef ik jullie de keuze tussen de volgende drie onderwerpen:

    1. Buis/buizen
    2. Boom/bomen
    3. Vloeibaar

    Een woordje uitleg misschien?
    (1.) Ik wilde een thema waarbij het onderwerp “gemaakt” was. Dit is er zo eentje, en is meteen een knipoog naar de studenten die deze maand met examens en eindrapport zitten. Als student aan de academie (monumentale kunst) was ik destijds op een bepaald moment echt gefascineerd door buizen, ditmaal wel in de letterlijke betekenis.
    (2.) Ik wilde eveneens een thema waarbij het onderwerp “natuurlijk” was. De inbegrepen knipoog? Met de talrijke inzendingen van de Mei-Challenge, waarbij ik mijn vuurdoop onderging, kon ik op een bepaald moment door het bos de bomen niet meer zien.
    Bij (1) en (2) is zowel enkelvoud als meervoud toegelaten.
    (3.) Tenslotte wilde ik een thema voorstellen waarbij je je fantasie naar hartelust kunt laten “vloeien”.

    Maak er wat van!
    32
    Buis/Buizen
    0%
    13
    Boom/Bomen
    0%
    11
    Vloeibaar
    0%
    8

    The poll is expired.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

  • #2
    Re: Thema's voor de maand Juni 2012

    Het was een nek-aan-nek race, maar uiteindelijk heeft m'n eerste voorstel "Buis/buizen" het gehaald. Dat wordt dus het thema voor de maand juni 2012. Begin dus nu al na te denken, maar weet dat je pas je foto mag maken nadat het startschot gegeven is, nl. per 1 juni 2012 00:01.

    Misschien ook deze gelegenheid te baat nemen om een paar zaken op te lijsten die me in de vorige Challenge, die ik vrij nauwgezet (want in opleiding) gevolgd heb:
    Gelieve goed rekening te houden met de regels.
    a) Tijdstip van opname. Foto's genomen vóór de startdatum worden beschouwd als archieffoto en zonder meer gedisqualificeerd; je moet ons ook de tijdstip van opname meedelen, liefst via de EXIF waarden
    b) Oppassen dat je het anonimiteitsprincipe niet schendt. Bij sommigen stak nog de naam van de fotograaf in de EXIF-waarden, en dat mag natuurlijk niet. Evenmin mag je, zo je een post maakt als commentaar bij de foto, met je naam of nicknaam ondertekenen, zoals deze keer ook is voorgevallen.
    c) Foto's mogen ook niet te klein zijn, te groot of (in verschillende gevallen) te zwaar. Denk eraan dat je de 500KB niet mag overschrijden.
    d) Bepaalde bewerkingen mogen, andere zeker niet. Eén deelnemer had een kader rond zijn/haar foto geplaatst, weliswaar te subtiel om echt op te vallen (anders was de foto negatief gevalideerd geweest). Zoiets mag natuurlijk niet.
    e) Probeer positief (en vooral sportief!) te blijven in je commentaar en zeker geen onderlinge discussie met een andere commentator te beginnen. Vermijd a.u.b. ook discussies over het thema. Als de foto door de Mod is gevalideerd, dan beantwoordt die inzending sowieso voldoende aan het thema om te mogen deelnemen.
    Denk eraan dat de BD-Challenge op een aantal punten essentieel verschilt van het BD forum. In principe zouden bepaalde replieken verwijderd worden, zo de Mod over deze mogelijkheid beschikte, wat in de BD Challenge omgeving niet het geval is. Als het echt te erg is, moeten wij de hulp van een admin inroepen, wat we dus trachten te vermijden.

    Zo, op naar de juni Challenge, en zoals ik mijn vorige post heb afgesloten:
    Maak er wat van !
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment

    Working...
    X