Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
(5) De foto mag niet sterk worden bewerkt, er mogen bv geen extra elementen worden toegevoegd (dus ook geen kaders, noch HDR foto's). Standaardcorrecties (zoals kleine aanpassingen van belichting, kleur etc.) worden niet als sterke bewerkingen beschouwd en zijn dus toegestaan. Het oordeel over al dan niet bewerkt zijn berust echter ten allen tijde bij de validator
grt,bouk.
Wordt niet alleen voor de deelnemers een moeilijke opdracht maar zal voor mij ook geen gemakkelijke taak worden om de foto's op een juiste wijze te valideren.
Met andere woorden maak een foto die bij de toeschouwer de twijfel doet ontstaan tussen een creatieve foto of een toevallige foto van iets dat in werkelijkheid is gebeurt.
Dit is zoals ik het had begrepen, hoewel sommige van de reeds geplaatste foto's hieraan niet voldoen. Mijn idee.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Oorspronkelijk geplaatst door spooky
Met andere woorden maak een foto die bij de toeschouwer de twijfel doet ontstaan tussen een creatieve foto of een toevallige foto van iets dat in werkelijkheid is gebeurt.
Oké, een (mss dom) vraagje, ik ken niet zoveel over deze challenge... dus heb net het sticky gelezen met de regels, heb ook enkele topics gelezen. Maar ik vind precies niet echt waar die foto's precies geplaatst worden, waar je dus resultaten kan zien en stemmen. Of worden resultaten weggehaald als de vorige challenge afgesloten is?
Ik vind het wel een interessant idee omdat ik graag zelf eens uit mijn comfortzone stap om eens iets anders te doen (daarvoor kan zo'n challenge wel leuke aanleiding geven) maar ik wil wel eerst eens kijken naar de gemiddelde inzending. Om te kijken of ik me niet volledig belachelijk zou maken
Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II
Oké, een (mss dom) vraagje, ik ken niet zoveel over deze challenge... dus heb net het sticky gelezen met de regels, heb ook enkele topics gelezen. Maar ik vind precies niet echt waar die foto's precies geplaatst worden, waar je dus resultaten kan zien en stemmen.
toch nog maar even opnieuw lezen, het hoe of wat staat er duidelijk hoor.
grt,bouk.
Het bijgewerkte Challenge reglement, geldig vanaf het gebruik van de nieuwe software op 5 september 2012, vind je hier (http://forum.belgiumdigital.com/f13/gebruik-van-dit-forum-bijgewerkt-forumreglement-september-2012-a-431402.html#post3656282).
De Challenge of the Month is een door BD georganiseerde uitdaging, waarbij
Oké, een (mss dom) vraagje, ik ken niet zoveel over deze challenge... dus heb net het sticky gelezen met de regels, heb ook enkele topics gelezen. Maar ik vind precies niet echt waar die foto's precies geplaatst worden, waar je dus resultaten kan zien en stemmen. Of worden resultaten weggehaald als de vorige challenge afgesloten is?
Ik vind het wel een interessant idee omdat ik graag zelf eens uit mijn comfortzone stap om eens iets anders te doen (daarvoor kan zo'n challenge wel leuke aanleiding geven) maar ik wil wel eerst eens kijken naar de gemiddelde inzending. Om te kijken of ik me niet volledig belachelijk zou maken
Gewoon hier bovenaan je scherm op "challenge" klikken (het rijtje met -start - forum - in focus - challenge - links - shop - enz.....) en je komt op het afzonderlijke gedeelte van de challenge.
Daar zie je een vak met de lopende en de vorige challenge. Klik op view pictures om de inzendingen te zien en op uploade picture om ....ja inderdaad.
Succes als je deelneemt.
Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.
Gewoon hier bovenaan je scherm op "challenge" klikken (het rijtje met -start - forum - in focus - challenge - links - shop - enz.....) en je komt op het afzonderlijke gedeelte van de challenge.
Daar zie je een vak met de lopende en de vorige challenge. Klik op view pictures om de inzendingen te zien en op uploade picture om ....ja inderdaad.
Succes als je deelneemt.
[Mod-LesC]Waarom die link bij Challenge bovenaan, die verwijst naar:
En zo hebben we ook weer wat bijgeleerd. Vond het al altijd ambetant dat je een deel van het beeld kwijt was door de bovenste rand van BD, en vaak moest scrollen om een foto helemaal te zien.
De bedoeling zou moeten zijn dat de persoon die de foto bekijkt zich de vraag stelt is dit nu een foto tot stand gekomen door creatieve inzet of is dit een toevallig schot. Met andere woorden maak een foto die bij de toeschouwer de twijfel doet ontstaan tussen een creatieve foto of een toevallige foto van iets dat in werkelijkheid is gebeurt
Zopas eens alle inzendingen overlopen en eigenlijk zitten er tot nu toe nog maar weinig inzendingen in die mij doen twijfelen. De meeste zijn het volgens mij zuiver creaties. Hopelijk worden degene die zich echt aan het thema houden niet afgestraft zoals vorige maand.
Bedankt Allen! Nu ik heb ik het gevonden, ik had de sticky echt 3 x goed gelezen, maar had niet door dat het via het hoofdmenu bovenaan was. Bedankt mod voor de handige link!
Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II
Zopas eens alle inzendingen overlopen en eigenlijk zitten er tot nu toe nog maar weinig inzendingen in die mij doen twijfelen. De meeste zijn het volgens mij zuiver creaties. Hopelijk worden degene die zich echt aan het thema houden niet afgestraft zoals vorige maand.
In gedachten geef ik van 2 tot 5 voor minder of meer benaderen van het thema en van 2 tot 5 voor het beeld op zich
en op die manier komen er ook nooit superlage scores uit de bus ...
In gedachten geef ik van 2 tot 5 voor minder of meer benaderen van het thema en van 2 tot 5 voor het beeld op zich
en op die manier komen er ook nooit superlage scores uit de bus ...
Maar dan komt het er vooral op aan om een heel sterke foto te maken de niets met het thema te maken hoeft te hebben (best dan kiezen voor iets die al veelvuldig voorgekomen is en waarvan je weet dat dit goed in de markt ligt, (remember vorige maand), en een 7 die dan ver boven het gemiddelde ligt is dan de beloning.? Dan hoeft er eigenlijk geen thema te zijn.
Maar dan komt het er vooral op aan om een heel sterke foto te maken de niets met het thema te maken hoeft te hebben (best dan kiezen voor iets die al veelvuldig voorgekomen is en waarvan je weet dat dit goed in de markt ligt, (remember vorige maand), en een 7 die dan ver boven het gemiddelde ligt is dan de beloning.? Dan hoeft er eigenlijk geen thema te zijn.
Ja Erven,
klopt, maar een 7 is geen 9 of 10
maar misschien moet ik dat wat bijstellen...
maar een zwakke foto die verder eigenlijk wel helemaal het thema invult kan ook 7 halen hé ...
en dat is dan al de beloning voor het thema ... nee ?
maar misschien zou 2 x een kwotering van 1 tot 5 al net wat beter zijn ...
en staar u niet al te veel blind op de gemiddeldes die neergezet zijn zonder dat de meesten met zoiets in hun achtehoofd liepen en waar een prachtig beeld dat helemaal niks met het thema te maken had soms 10 kreeg ... wat dan ook invloed heeft op de gemiddeldes waarnaar je refereert
Comment