Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foefelare en trucare ?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foefelare en trucare ?????

    Dag;
    Bij de challenge van januari was ik de eerste om een foto up te loaden.
    Ik had op 25 januari de meeste views en de meeste ratings >70) maar nu staat hij er niet meer tussen.

    Kan iemand mij een rating geven voor mijn bijdrage ?
    Dank u.

    ps: for info; er zouden 119 foto's in de bijdrage zitten.
    bij de rating pagina vind je er maar 118.
    rara; wie is n° 119 ?
    The Sky is the limit. Digital Gigi

  • #2
    Beste Gigi,

    Ik heb deze foto wel gezien en punten gegeven. En ik zie ze nog steeds trouwens...


    Persoonlijk vond ik dit niet de sterkste foto.

    mijn gevoel zei teveel "gewoon een vliegtuig"
    Dank u wel.

    Comment


    • #3
      Bedankt
      Teruggevonden en eigenlijk heel gelukkig met die score.
      Bedankt aan allen.

      Maar over het puntensysteem heb ik mijn bedenkingen.
      Ik heb even de berekening gemaakt en die klopt.
      Wil je iemand naar beneden halen met zijn rating MOET je dus punten geven.
      Iedereen die een 1 krijgt ziet zijn gemiddelde naar beneden donderen.
      Iemand die 'geen' rating krijgt; blijft gewoon staan.

      Wie zijn die tactische spelers die de 1 (énen) uitdelen bij de kandidaten ?

      Ter uwer info; Gabriella heeft 3x een 1 gekregen ..... haar gemiddelde is dan 7,55. Doe die 3 tactische 1 'eentjes' weg en ze heeft 7,82 en dus de winnaar.

      Zie ik dat fout ?

      The Sky is the limit. Digital Gigi

      Comment


      • #4
        Het hele punten systeem klopt niet! je kan maar een keer een 10 uitgeven, en een 9 enzv. je houd het laatst lage getallen over, en dan denken de meesten laat ik die ook maar een puntje geven.
        Dan weten ze niet dat je totaal score naar onderen gaat, inplaats van dat er een puntje bij komt.

        mvg, drh
        Mvg, drh

        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

        Comment


        • #5
          Originally posted by drh
          Het hele punten systeem klopt niet! je kan maar een keer een 10 uitgeven, en een 9 enzv. je houd het laatst lage getallen over, en dan denken de meesten laat ik die ook maar een puntje geven.
          Dan weten ze niet dat je totaal score naar onderen gaat, inplaats van dat er een puntje bij komt.

          mvg, drh
          Dat is niet correct, je kan zoveel als je wil 10/9/8/.../1 geven. Niemand verplicht je dus om een 1 te geven.
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

          Comment


          • #6
            Dit is het eerste wat ik hoor!! Wist ik niet!!!!

            mvg, drh
            Mvg, drh

            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

            Comment


            • #7
              In ieder geval haal je met een '1' iemand zijn score onderuit.
              Degene die geen rating krijgen behouden hun gemiddelde.

              Sommige beoordelen de foto's van beste tot 10e beste.
              Die 10e beste krijgt dan 1 punt en zo dondert zijn score omlaag.
              De 11e krijgt 'geen' punten en die blijft dus staan met een hoge score.

              Dit heeft dus echt geen nut. Sorry hoor.

              The Sky is the limit. Digital Gigi

              Comment


              • #8
                Ach. Ik gaf niemand minder dan een 5. Gaf mezelf geen punten.
                Mijn foto heeft een gemiddelde van 4,63. Niet mijn beste, wel men beste in die omstandigheden.
                Deze foto heeft maanden geleden in beoordeeel mijn foto gestaan. Ja wat zijn de kritieken dan nog waard op het forum, voor mij alleszins 0,0.
                Het zal mij het plezier van het fotograferen niet ontnemen.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by drh
                  Dit is het eerste wat ik hoor!! Wist ik niet!!!!

                  mvg, drh
                  Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Gigi
                    In ieder geval haal je met een '1' iemand zijn score onderuit.
                    Degene die geen rating krijgen behouden hun gemiddelde.

                    Sommige beoordelen de foto's van beste tot 10e beste.
                    Die 10e beste krijgt dan 1 punt en zo dondert zijn score omlaag.
                    De 11e krijgt 'geen' punten en die blijft dus staan met een hoge score.

                    Dit heeft dus echt geen nut. Sorry hoor.


                    er staat duidelijk bij dat een "1" voor een zeer slechte foto is, als de mensen niet lezen wat ze dienen te lezen ... kunnen wij weinig aan doen ... er is al veel over de puntenverdeling gediscussiërd en over iedere aanpak valt er wel iets te zeggen ...
                    --
                    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by drh
                      Dit is het eerste wat ik hoor!! Wist ik niet!!!!
                      Staat nochtans in het vet in de sticky. Anyway da's tenminste al 1 iemand die volgende maand juist stemt
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

                      Comment


                      • #12
                        Dit is een discussie die elke keer terugkomt.
                        Maar inderdaad. Nu staat het er echt duidelijk op. Maar blijkbaar zijn er nog mensen die het niet gezien hebben.
                        Daarom opteer ik al een tijd om de één stemmers kenbaar te maken, (niet alleen die hé) maar iedereen. Dan kan je rechtstreeks naar die mensen mailen en vragen wat de reden is van die lage score.
                        Volgens mij is dat na twee-drie keer opgelost.
                        Ofwel stemmen die mensen niet meer, ofwel zien ze dat hun manier van stemmen niet overeenstemt met de regels van BD.
                        volgens mij is al wat onder de vijf ligt een slechte foto. En geef toe, slechte foto's op BD?
                        af en toe eentje die jij persoonlijk minder vindt, maar is dat daarom een slechte foto die je grootmoeder beter zou kunnen? ik dacht van niet.

                        Comment


                        • #13
                          Is het dan geen optie het puntensysteem te wijzigen in punten van 5 tot en met 10?
                          Zodat die hele lage die alles naar beneden halen eruit zijn.....
                          ***Canon 300D * kitlens * ...

                          Comment


                          • #14
                            Is het dan geen optie het puntensysteem te wijzigen in punten van 5 tot en met 10?
                            Zodat die hele lage die alles naar beneden halen eruit zijn.....
                            Zo blijf je dus bezig...dan komt er commentaar op de 5-en en 6-en...daarmee verschuif je het probleem gewoon.
                            Als er hier elke keer na een challenge x aantal topics gestart worden om de reglementen in twijfel te trekken dan zal het nog zo ver komen dat er gewoon geen challenge meer is.
                            Wat ik nu zie is dat de goeie foto's bovenaan zitten en de minder goeie onderaan, dus wat mij betreft is er correct gewaardeerd. Of een foto nu 7,12 of 7,25 heeft doet er eerlijk gezegd niet toe, evenmin als op welke plaats die foto staat, we zijn hier voor de fun bezig, maar dat vergeet men soms al eens.
                            Mark (300D)

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Act
                              Dit is een discussie die elke keer terugkomt.
                              Maar inderdaad. Nu staat het er echt duidelijk op. Maar blijkbaar zijn er nog mensen die het niet gezien hebben.
                              Daarom opteer ik al een tijd om de één stemmers kenbaar te maken, (niet alleen die hé) maar iedereen. Dan kan je rechtstreeks naar die mensen mailen en vragen wat de reden is van die lage score.
                              Volgens mij is dat na twee-drie keer opgelost.
                              Ofwel stemmen die mensen niet meer, ofwel zien ze dat hun manier van stemmen niet overeenstemt met de regels van BD.
                              volgens mij is al wat onder de vijf ligt een slechte foto. En geef toe, slechte foto's op BD?
                              af en toe eentje die jij persoonlijk minder vindt, maar is dat daarom een slechte foto die je grootmoeder beter zou kunnen? ik dacht van niet.
                              Dit is inderdaad de oplossing: openbare namen bij de punten zodat iedereen kan zien wie wat heeft gegeven. De makers van de foto's blijven natuurlijk onbekend tot einde van de maand. Ik geef persoonlijk soms wel minder dan 5 (deze maand niet) als de foto totaal niet over de maandopdracht gaat bijvoorbeeld.
                              Gallery: http://www.fotogallerij.be

                              Comment

                              Working...
                              X