Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tim
    @rept: de foto is genomen op een omgekeerde kartonnen doos. Aan de brandende lamp heb ik een kabel geslodeerd met stekker, die via een gat in de doos verdwijnt.
    Het probleem was wel dat de foto heel gemakkelijk overbelicht was, dus het was een beetje spelen met diagragma en shutterspeed...
    Het idee dat er eigenlijk achter zit, is dat je moet durven uitkomen met je mening, met je nieuwe ideeën. En dat je niet met meelopen in de kudde, of opgaan in de grijze massa... Maar ik weet niet of deze boodschap is overgekomen via deze foto .
    Dat heb ik er niet in gezien maar wel een prachtige foto, bedankt voor je uitleg.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

    Comment


    • #17
      Proficiat Filipo. De boodschap had ik er ook wel niet in gezien, en ik denk dat er hier nog zo wel zullen zijn. In ieder gevel een knappe foto!
      Aan alle anderen: Volgende keer meer geluk!

      Mvg,
      KoRi.

      Comment


      • #18
        Originally posted by KoRi
        Proficiat Filipo. De boodschap had ik er ook wel niet in gezien, en ik denk dat er hier nog zo wel zullen zijn. In ieder gevel een knappe foto!
        Die boodschap is wel bij de foto van Tim he hij heeft wel niet gewonnen maar ik was toch geïnteresseerd in hoe hij het gedaan had.
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

        Comment


        • #19
          Filipo, deze keer sta jij in het 'licht'. Hopelijk mag ik volgende keer op de 'transportband' zitten !
          Lijn
          lijn
          canon eos 350d

          Comment


          • #20
            Proficiat Filipo, deze van jou en Deg waren mijn favorieten
            Zelf heb ik met deze challenge geleerd dat mijn beoordeling praktisch overeenkomt met de uitslag, dus op dat gebied heb ik toch wat opgestoken
            Langs de andere kant nog nooit zoveel tijd gestoken in het nemen van een foto voor de challenge, wat niet geloond heeft.Het idee over de kompositie is dus zeer belangrijk, en dit is dan ook duidelijk zichtbaar in de foto's welke hoog gescoord hebben
            Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

            Comment


            • #21
              proficiat!!!
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

              Comment


              • #22
                Bedankt iedereen voor de felicitaties ! ! !
                Bedankt aan al wie gestemd heeft !

                Ik had nooit gedacht dat ik er met mijn "bescheiden" toestel (A40) er voor de 2e maal zou in slagen om de challenge te winnen. Ik had getipt op deg (2e) als winnaar, maar er waren nog veel sterke inzendingen.


                Enkele korte reacties op de reacties :
                @cypho : je hoeft idd niet de meest gesofistikeerde camera te hebben om te kunnen winnen. Dus zij die nog aarzelen om deel te nemen : niet twijfelen, meedoen !

                @gerda : over de 1'tjes hoeven we dus geen nieuw topic meer te openen

                @spooky : bedankt in naam van iedereen om je nachtrust op te offeren voor het berekenen van het jaarklassement ! Hadden we het iets later gekregen we zouden je er zeker niet scheef voor bekeken hebben.

                @katelijn : als jij op de "transportband" plaatsneemt, kan ik misschien de winnende foto nemen ...

                @bingel : compositie is slechts één van de vele elementen die een foto geslaagd kunnen maken. Het is spelen met licht, schaduw, kleuren, ... . Jammer dat je tijd niet beloond werd maar als je iets bijgeleerd hebt door de challenge, is de challenge eigenlijk al geslaagd. Niet opgeven maar kritisch observeren !

                @rept : Omdat je het zo vriendelijk vraagt een kleine toelichting bij mijn "kleurlichten" :

                Het geheim recept van de winnende foto is achteraf gezien eigenlijk heel eenvoudig maar je moet er natuurlijk opkomen en ik heb ook een en ander eerst moeten uitproberen vooraleer de definitieve versie klaar was. Ik ben maar een amateurke dus werk ik met eenvoudige hulpmiddelen en moet wat creatief zijn. Voor sommigen zal de volgende werkwijze waarschijnlijk vrij belachelijk overkomen, maar 't is het resultaat dat telt !

                Het belangrijkste ingrediënt van de foto is de volgende zelf in elkaar gestoken afbeelding (verkleinde weergave) :

                Deze afbeelding heb ik in groot formaat op mijn PC-scherm afgebeeld. Ik heb de lichten in de kamer gedoofd zodat enkel mijn PC-scherm licht gaf en heb 2 gloeilampen voor mijn beeldscherm vastgehouden. Doordat de 2 binnenste cirkels kleiner zijn dan de gloeilampen krijgen de randen een soort van gloeieffect en worden de silhouetten van de gloeidraden zichtbaar. Door de 2 "kleurspots" aan de buitenkant van de afbeelding worden de schroefdraden van de lamp wat opgelicht. En daar heb ik dan een foto van genomen. Voila.

                Ik hoop dat het wat duidelijk is ?
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #23
                  gefeliciteerd !! was ook mijn favoriet

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by filipo
                    Ik hoop dat het wat duidelijk is ?
                    Knap gevonden! Heel duidelijk
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

                    Comment


                    • #25
                      Schoon gedaan, leuke truuk met de PC-monitor, zou er zelf nooit opkomen.

                      Weer ideekes voor later...
                      Nikon D300 & een beetje glas...
                      Iets kleiners als carry everywhere

                      Comment


                      • #26
                        Knap bedacht en een prachtige foto. Een terechte winaar. Van harte proficiat!

                        kruimeltje
                        10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

                        Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

                        Comment


                        • #27
                          Proficiat hoor!

                          Ben eigenlijk ook wel zelf best tevreden!
                          Voor de eerste keer (durven) meedoen en helemaal bovenaan p.4 geëindigd (in volgorde van de ratings).
                          Dit geeft me moed om verder te doen zoals ik bezig ben enne... nog veeeeeel beter te worden
                          http://katrijn.fotopic.net
                          Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

                          Comment


                          • #28
                            filipo van harte met je winnende foto

                            groetjes
                            Geduld is een schone zaak

                            Comment


                            • #29
                              Proficiat!

                              Leuk dat je deze truuk met ons wil delen!

                              Todasranas
                              Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                              Comment


                              • #30
                                Ik ben het met "allemaalkikkers" eens.
                                Het is een knappe foto en knap dat je ons dat uitlegt. Kwestie van idee te "stelen" volgende keer hé?

                                Comment

                                Working...
                                X