Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Apr 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thema's voor de maand Apr 2010

    De laatste foto's welke voldoen aan de Challenge Rules zijn gevalideerd.

    Bij deze wordt de Challenge inzendingen Mar 10 als afgesloten verklaard.

    Zoals de maart Challenge, naar aanleiding van een verzoek een uitzonderlijke Challenge was, wordt de april Challenge bij wijze van proef aan afwijking op de maandelijkse Challenge enquête.

    In plaats dat ik een enquête aanbied met 5 mogelijke thema’s wordt het ditmaal een beperkte keuze uit 3 onderwerpen. Ik heb wat minder denkwerk en de keuzes van de deelnemers aan de enquête zal minder versnipperd worden. Blijkt later dat een enquête met slechts 3 aanbiedingen geen goede keuze is, dan kan er later nog steeds geopteerd worden voor de enquête met 5 keuze mogelijkheden.

    De 3 nieuwe onderwerpen voor de Challenge Apr 10 zijn.

    1. De natuur ontwaakt

    2. Op het uur van de dag

    Maak een foto op een door U gekozen uur van de dag. Met als doel dat het gebrachte beeld voldoende klaarheid schept voor de kijker om zonder enige toelichting it te maken op welk tijdstip van de dag de foto werd genomen.

    3. Landelijke architectuur


    Deze enquête wordt afgesloten op 31 Mar 10

    Tot eind Mar 10 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven op de ingezonden Challenge foto's Mar 10
    78
    De natuur ontwaakt
    0%
    33
    Op het uur van de dag
    0%
    35
    Landelijke architectuur
    0%
    10

    The poll is expired.

    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Thema's voor de maand Apr 2010

    prima onderwerpen.
    doe zelf mee deze keer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Thema's voor de maand Apr 2010

      Prachtig bouk. Ik keek al lang uit naar Uw deelname.

      Ik wens je in ieder geval veel succes en vooral deelname plezier.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Thema's voor de maand Apr 2010

        Maak een foto op een door U gekozen uur van de dag. Met als doel dat het gebrachte beeld voldoende klaarheid schept voor de kijker om zonder enige toelichting it te maken op welk tijdstip van de dag de foto werd genomen.
        Wanneer daarbij tevens een uurwerk in beeld wordt gebracht wordt de opdracht wellicht wel erg makkelijk.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Thema's voor de maand Apr 2010

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          prima onderwerpen.
          doe zelf mee deze keer.
          grt,bouk.
          Nu moet ik toch even gaan zitten hoor
          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Thema's voor de maand Apr 2010

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Wanneer daarbij tevens een uurwerk in beeld wordt gebracht wordt de opdracht wellicht wel erg makkelijk.
            nou je wordt bedankt hoor.....Grrrrr
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Thema's voor de maand Apr 2010

              Niet opgeven he bouk.

              Inderdaad een foto brengen met een klok in beeld lijkt, de opdracht "Op het uur van de dag" zoals plaatwerker beweert, te vergemakkelijken. Maar de moeilijkheid ligt, nog in veel andere facetten verscholen, zoals originaliteit, creativiteit, compositie, kleur of zwart wit, gebruik of geen gebruik van DOF enz...

              Tenslotte moet het beeld ook nog in de smaak vallen van de Challengers die commentaar en punten zullen geven.

              Onderschat deze opdracht niet hoor. Wat soms eenvoudig lijkt kan soms heel moeilijk uitvallen.

              Tigo dat had je niet verwacht he van bouk. ik lig plat van het lachen.

              De winnaar zou wel eens de deelnemer kunnen zijn die aan de opdracht voldoet, zonder dat er een klok in beeld wordt gebracht. Alhoewel men nooit weet wat een Challenge brengt.

              Dus bouk of je nu meedoet met of zonder klok in beeld ik kijk uit naar jouw deelname.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: Thema's voor de maand Apr 2010

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                nou je wordt bedankt hoor.....Grrrrr
                grt,bouk.
                Dat plaatje bij jouw naam, is dat een hond of een vleermuis ?

                On topic:
                In de eerste plaats wil ik het mezelf ook niet te makkelijk maken. Sorry dat ook jij nu harder zult moeten nadenken.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Thema's voor de maand Apr 2010

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Dat plaatje bij jouw naam, is dat een hond of een vleermuis ?
                  een kat.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thema's voor de maand Apr 2010

                    Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                    Niet opgeven he bouk.


                    Tigo dat had je niet verwacht he van bouk. ik lig plat van het lachen.

                    [/FONT][/COLOR]
                    Neen, dit had ik echt niet verwacht. Het zijn ten slotte toch allemaal opdrachten zonder wolken.

                    In ieder geval kijk ik er ook al naar uit. Laat je zeker niet ontmoedigen hé Bouk
                    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thema's voor de maand Apr 2010

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                      Neen, dit had ik echt niet verwacht. Het zijn ten slotte toch allemaal opdrachten zonder wolken.
                      maar het "mag" toch wel met?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Thema's voor de maand Apr 2010

                        Ziet er gezellig uit, misschien waag ik me deze keer ook aan een deelname
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Thema's voor de maand Apr 2010

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          maar het "mag" toch wel met?
                          grt,bouk.
                          tuurlijk wel, misschien kan je aan de stand van de wolken wel aantonen welk moment van de dag het is
                          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Thema's voor de maand Apr 2010

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                            Neen, dit had ik echt niet verwacht. Het zijn ten slotte toch allemaal opdrachten zonder wolken.
                            Op sommige momenten van de dag kun je ook in de wolken zijn, met je hoofd in de wolken lopen, een donderwolk zijn...etc dus geven die ook een tijdstip aan
                            Creatief zijn hé. Je zal nog versteld staan
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Thema's voor de maand Apr 2010

                              had gehoopt dat het landelijke architectuur op de eerste plaats zou staan
                              konden we weer eens met z'n alle naar buiten trekken
                              want je kan hiermee veel kanten op
                              zelfs in een stad als deze in het buitenland ligt,heb je een bepaalde bouwstijl die toch wel eigen is aan het land waar je bent dus je hoeft er niet voor naar de boere buiten als dat sommige onder jullie afschrikt
                              maar blijkbaar word er op dit moment anders beslist
                              maar er zij nog genoeg dagen om te stemmen
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X