Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Mar 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Thema's voor de maand Mar 2010

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    denk toch dat Foutief witbalans gaat winnen hoor.
    hoeven de meeste nl hun camerainstelling niet te veranderen!
    grt,bouk.
    Gaan we dan van jou deze keer ook een foto mogen verwachten ?????
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Thema's voor de maand Mar 2010

      Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
      Al de te kiezen onderwerpen zijn eigenlijk best mogelijk met een compact camera. Je moet er enkel wat meer moeite mee doen. Neem eens een voorbeeld aan Filipo. Er zijn bij mijn weten nog geen onderwerpen geweest dat hem heeft weerhouden om toch prachtige en zelfs winnende exemplaren te brengen. Trouwens, jij trekt toch met een Nikon D80 ??????

      ik daag je uit om eens niet op zekerheid te spelen

      grtz Tigo

      Ik weet het Tigo. Ik FOTOGRAFEER met een D 80. Maar de keuze zoals hoge iso/ pannen leek mij moeilijker voor de mensen die, met alle respect, een goedkopere compactcamera hebben. Daarom heb ik gekozen voor stilleven in kleur. Nader bekeken hoop ik eigenlijk dat het foute witbalans wordt. Voor elke onderwerp heb ik al een aantal ideeën op papier gezet. Nu maar wachten tot 1 april en de juiste uitvoering.

      Volgende keer zal ik stemmen op hetgeen wat ik het liefste zou doen.
      Last edited by dirkfotografie; 23 februari 2010, 06:14.
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #18
        Re: Thema's voor de maand Mar 2010

        Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
        Gaan we dan van jou deze keer ook een foto mogen verwachten ?????
        als mijn lichamelijk ongemak wat verbetert misschien wel ja.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Thema's voor de maand Mar 2010

          Het zou best wel eens kunnen dat de stemming verkeerd en tegen alle logica in zou kunnen aflopen. 4 technische en creatieve opdrachten en 1 relatief gemakkelijke opdracht. Doordat de creativiteit zich nu verspreid over de 4 opdrachten en de grote meerderheid toch wel zou kiezen voor een creatieve opdracht, zou de minderheid toch wel de meeste stemmen halen.

          Op het moment hebben al 30 mensen gestemd voor een creatieve opdracht en maar 12 mensen voor de gemakkelijke. Doordat deze 30 stemmen verdeeld zijn over de vier opdrachten staan de 12 stemmen van de passieve opdracht nu wel op kop

          grtz Tigo
          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Thema's voor de maand Mar 2010

            Stem dus a.u.b. "creatief"
            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

            Comment


            • #21
              Re: Thema's voor de maand Mar 2010

              Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
              Stem dus a.u.b. "creatief"
              het ronselen van stemmen, is (dacht ik) op BD niet toegestaan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Thema's voor de maand Mar 2010

                Enige waar ik wel een probleem in zie - is dat op de betere camera's de hoge iso een veeeel mindere ruis geeft dan bij de andere... Ik heb foto's gezien met een iso van 1600 die vergelijkbaar zijn met iso 200 op mijn camera. Dus hierin hebben niet alle deelnemers gelijke mogelijkheden. Thema is wel interessant!

                Comment


                • #23
                  Re: Thema's voor de maand Mar 2010

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                  Het zou best wel eens kunnen dat de stemming verkeerd en tegen alle logica in zou kunnen aflopen.
                  grtz Tigo
                  Het verwonderd mij eigenlijk dat er zoveel te vinden zijn voor de creatieve opdrachten had dit eigenlijk niet verwacht. Ik vind dit toch zeer positief. Maar van zodra ik zag dat de creativelingen verdeel waren vreesde ik dat het zo kon uitdraaien. In feite worden degene die nu nog moeten stemmen en een creatieve opdracht willen haast verplicht om voor hetzelfde te stemmen.

                  Misschien zou het beter zijn als men maar mag kiezen tussen 3 onderwerpen. Dan staat zeker 1op3 achter het onderwerp. Nu kan dit 1op5 zijn. Dat zou zelfs spooky's zoektocht naar onderwerpen vergemakkelijken

                  Maar hoe dan ook, ik schik mij in het lot.
                  Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Thema's voor de maand Mar 2010

                    Misschien nog dit. Ik heb hier al een paar keer gelezen dat men ook moet rekening houden met mensen met een compactcamera. Al eens gedacht aan mensen zoals ik die kleurenblind zijn? Bij 3 van de 5 thema's gaat het over kleuren. Dus hoe dan ook wordt het voor mij een "uitdaging" volgende maand.
                    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Thema's voor de maand Mar 2010

                      Ik ben wel te vinden, zoals Erven hier aanhaalt, om iedere maand maar 3 onderwerpen i.p.v. 5 voor te stellen.
                      Dit verminderd, voor mij maandelijks heel wat minder denkwerk.

                      Normaal ben ik niet verplicht maandelijks een enquête te houden. Maar dank zij de mogelijkheid van een enquête is, mijn inziens er een zekere inspraak mogelijk door de deelnemers.

                      Dus laat maar eens Julie visie horen, wie er voor is, om maandelijks te kiezen uit 3 of 5 voorgestelde Challenge thema's.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #26
                        Re: Thema's voor de maand Mar 2010

                        Spooky, je kan hier misschien eens een poll over doen gedurende een week
                        Voor mij gaat de keuze naar drie onderwerpen. Misschien ook per maand afwisselen. Eén maand keuze uit drie minder creatieve onderwerpen dit om je camera beter onder controle te krijgen en één maand keuze uit meer creatieve onderwepen
                        Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Thema's voor de maand Mar 2010

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          het ronselen van stemmen, is (dacht ik) op BD niet toegestaan.
                          grt,bouk.
                          zal het nooit meer doen Bouk ... beloofd op mijn plechtig-communie-zieltje
                          @topic: geen probleem indien Spooky maar 3 voorstellen meer doet. Winnend voorstel zal dan door een grotere meerderheid gedragen worden ....
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • #28
                            Re: Thema's voor de maand Mar 2010

                            3 is voor mij ook goed

                            Als ik nu nog eens de tijd zou vinden om foto's te maken

                            Comment


                            • #29
                              Re: Thema's voor de maand Mar 2010

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                              3 is voor mij ook goed

                              Als ik nu nog eens de tijd zou vinden om foto's te maken
                              yep, voor mij ook.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Thema's voor de maand Mar 2010

                                Ook hier geen probleem met de reductie van het basisaantal thema's naar 3. Ik zou er tevens ook geen probleem mee hebben mochten de thema's persistent zijn -- voor zover dat thematisch haalbaar is ("Winterlandschap" in hartje zomer zou nogal moeilijk liggen) -- maw, de thema's die niet het niet haalde komen de maand erop gewoon terug tot ze gekozen worden.

                                En niets dat Spooky er van weerhoudt om zo nu en dan een extraatje toe te voegen in de vorm van een (uitzonderlijk) vierde thema, of zie ik dat verkeerd.
                                Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

                                Comment

                                Working...
                                X