Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Punten geven... ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Punten geven... ?

Naar aanleiding van http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=30219 van Gerda, wil ik hier vrijblijvend mijn manier van punten geven verklaren.
    Ik probeer de ingezonden beelden als volgt te beoordelen :

3 punten voor de technische kant van de zaak :
    scherpte, witbalans, passende compositie, kleuren, enz...

3 punten voor het beantwoorden aan de challenge :
    originaliteit, hoe werd de idee aangepakt, dekt de vlag de lading, enz...

3 punten reserveer ik voor het "wow-gevoel" of "de vlinders in de buik" : moeilijk te omschrijven en zeer persoonlijk. Maar een goede foto moet je dat gevoel geven...

1 punt (het laatste) geef ik bijna nooit :
    dat geef ik alleen als de foto mij dermate aanspreekt dat ik huilend en lachend op de knieën val en de goden uitgebreid dank en loof voor zoveel schoonheid...

Bij de drie onderdelen geef ik nooit minder dan 1 punt (voor de moeite!). Dat betekent dat een score bij mij nooit minder dan 3 punten zal bedragen. Lijkt mij eerlijker dan die belachelijke eentjes en tweetjes...
    Volkomen vrijblijvend en zonder verplichtingen meegedeeld - maar als sommige "eentjes-posters" hierdoor eventjes gaan nadenken is dat toch al mooi meegenomen...

Vriendelijke groet,
    Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Wel Kariboe ik heb jou manier van punten geven eens gelezen. Ik vind dat nog niet zo'n slechte manier.
    Is een eerlijke beoordeling. Je beoordeeld op meerdere vlakken en domeinen. Ik overweeg om jou systeem van beoordelen ook toe te passen in de toekomst.

Ach ben eens gaan kijken naar jou foto in de Chalenge. Prachtig een derde Plaats (en geen ééntjes) proficiat met je derde Plaats is een resultaat om fier op te zijn.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Ik geef nooit 1-2 of 3 punten, zo slecht kunnen foto's nooit zijn...

Comment

Dat gevoel heb ik ook teddy-bear! Iedereen steekt bovendien toch tijd en energie in zijn of haar foto en probeert creatief uit de hoek te komen (wat bij de ene al wat beter lukt dan de andere, daar niet van), waardoor een foto vast en zeker meer dan die 1-2-of 3 waard is...
        Canon Powershot G3 * Canon CF 32Mb * Apacer PhotoSteno CF 128Mb

Comment

doe ik ook niet, geef zelfs nooit minder dan 7, als ik een foto niet mooi vind, laat ik de beoordeling aan anderen over, want alles is een kwestie van smaak.. technisch gezien steken er toch nooit geen ondermaatse inzendigen onder?
          hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
          member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
          visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

Comment

Working...
          X