Naar aanleiding van http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=30219 van Gerda, wil ik hier vrijblijvend mijn manier van punten geven verklaren.
Ik probeer de ingezonden beelden als volgt te beoordelen :
3 punten voor de technische kant van de zaak :
scherpte, witbalans, passende compositie, kleuren, enz...
3 punten voor het beantwoorden aan de challenge :
originaliteit, hoe werd de idee aangepakt, dekt de vlag de lading, enz...
3 punten reserveer ik voor het "wow-gevoel" of "de vlinders in de buik" : moeilijk te omschrijven en zeer persoonlijk. Maar een goede foto moet je dat gevoel geven...
1 punt (het laatste) geef ik bijna nooit :
dat geef ik alleen als de foto mij dermate aanspreekt dat ik huilend en lachend op de knieën val en de goden uitgebreid dank en loof voor zoveel schoonheid...
Bij de drie onderdelen geef ik nooit minder dan 1 punt (voor de moeite!). Dat betekent dat een score bij mij nooit minder dan 3 punten zal bedragen. Lijkt mij eerlijker dan die belachelijke eentjes en tweetjes...
Volkomen vrijblijvend en zonder verplichtingen meegedeeld - maar als sommige "eentjes-posters" hierdoor eventjes gaan nadenken is dat toch al mooi meegenomen...
Vriendelijke groet,
Kariboe
Ik probeer de ingezonden beelden als volgt te beoordelen :
3 punten voor de technische kant van de zaak :
scherpte, witbalans, passende compositie, kleuren, enz...
3 punten voor het beantwoorden aan de challenge :
originaliteit, hoe werd de idee aangepakt, dekt de vlag de lading, enz...
3 punten reserveer ik voor het "wow-gevoel" of "de vlinders in de buik" : moeilijk te omschrijven en zeer persoonlijk. Maar een goede foto moet je dat gevoel geven...
1 punt (het laatste) geef ik bijna nooit :
dat geef ik alleen als de foto mij dermate aanspreekt dat ik huilend en lachend op de knieën val en de goden uitgebreid dank en loof voor zoveel schoonheid...
Bij de drie onderdelen geef ik nooit minder dan 1 punt (voor de moeite!). Dat betekent dat een score bij mij nooit minder dan 3 punten zal bedragen. Lijkt mij eerlijker dan die belachelijke eentjes en tweetjes...
Volkomen vrijblijvend en zonder verplichtingen meegedeeld - maar als sommige "eentjes-posters" hierdoor eventjes gaan nadenken is dat toch al mooi meegenomen...
Vriendelijke groet,
Kariboe
Comment