Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nav

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nav

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
    Erg goed plan! Had je misschien ook meteen kunnen antwoorden, was er geen discussie geweest...

(enneuh, i.v.m. de puntengeving: het is toch ongelooooofelijk logisch dat als je deelnemers aan een wedstrijd elkaar laat quoteren ze elkaar zo weinig mogelijk punten zullen geven...?)
    1. Dat eerst had gekund, maar omdat het voorlopig nog steeds in voorstelfase zit, blijven het vage plannen. En ik wil niet gepakt worden op "en julllie hadden gezegd dat..."
    2. Wat het puntengeven betreft: je zult niet zomaar iedereen een één mogen geven, laat staan jezelf een tien. Wij zijn van plan (maar ook dit is nog steeds een vaag plan) om in de achtergrond ervoor te zorgen dat als je geen gemiddelde van +5 geeft, dat je punten niet eens meetellen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

(enneuh, i.v.m. de puntengeving: het is toch ongelooooofelijk logisch dat als je deelnemers aan een wedstrijd elkaar laat quoteren ze elkaar zo weinig mogelijk punten zullen geven...?)
      Logisch ? Als er veel dure prijzen zijn : ja.
      Nu is er 1 vergroting te winnen...
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

enneuh, i.v.m. de puntengeving: het is toch ongelooooofelijk logisch dat als je deelnemers aan een wedstrijd elkaar laat quoteren ze elkaar zo weinig mogelijk punten zullen geven...?)
        Op enkele uitzonderingen na misschien, zie ik dat dit op heden niet het geval is. De mensheid is nog niet totaal omzeep hoor .Trouwens, wat steekt men ermee in hun zakken...een tiende meer,een plaatsje hoger? Je stuurt toch geen foto in waarvan je weet dat het een slechte is. Dus waarom moet je de concurentie weinig punten geven, als je weet dat je buiten categorie de beste foto hebt.
        Iemand die weinig punten geeft aan de concurentie, weet dus van zichzelf dat hij zo'n slechte fotograaf is dat hij zonder sabotage toch niet vooraan kan geraken.
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          klopt hoor, maar Bouk weet ook wel beter, maar het gaat er niet om, dat Bouk het beter weet, maar om de vele anderen die het niet beter weten en de genoemde discussie niet hebben gelezen.
          grt,bouk.
          @ Bouk, Ik heb me al heel dikwijls moeten inhouden om niet te reageren op jouw gedrag en het feit dat je tot vervelens toe je eigen (onterechte) mening wil opdringen. Voor iemand dat zich senior member mag noemen zou je toch wel beter moeten weten. Het is heel spijtig voor iemand die zelf niet actief deel neemt aan de challenge, dat je zulke standpunten in neemt en zelfs eigenlijk door dit gedrag en postings de boel verziekt, saboteert en boycot. Ik weet dat de reglementen zeggen dat iedereen comments en punten mag geven maar dit zou dan wel moeten gebeuren binnen de geest van de challenge en waar deze voor staat. De challenge reglementen zeggen nu eenmaal dat de inzender de mogelijkheid heeft om zijn foto opnieuw te plaatsen. Hierdoor kan hij zichzelf verbeteren. Iedereen heeft dat zelfde recht en mag zijn inzending naar eigen mening verbeteren. Wat geeft dit dan u het recht om met uw bekrompen geest het recht in eigen handen te nemen en de mensen af te straffen die zich willen verbeteren. Met dit soort gedrag val je zelf binnen die categorie van mensen die de challenge saboteren met het uitdelen van 1tjes. Mensen zoals jij die blijkbaar te veel tijd hebben en zich dan maar moeten bezig houden met het verzieken van iets waar anderen veel moeite in steken om er een aangename en gezellige activiteit te maken, kunnen we hier eigenlijk best missen. Ik weet dat ik soms iets te impulsief reageer en soms dingen schrijf zonder er eerst over na te denken maar dat is hier zeker niet het geval. Ik heb jou gedrag hieromtrent al een tijdje moeten slikken maar ik vind dat je nu toch wel te ver gaat.
          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Tigo mag ik je even wijzen op het volgende uit het regelement:
            en dit even goed te lezen!

8.4. Flamebaits
            Flamen is een Engelse term voor het doelbewust plaatsen van vijandige of beledigende berichten op een forum, met als enige bedoeling boze reacties uit te lokken.
            Met de groei van het forum krijgen we steeds meer gebruikers online, gebruikers met elk hun eigen mening. Die meningen willen in de discussies nog wel eens botsen. Laat je echter nooit verleiden tot scheldpartijen, oftewel raak niet verzeild in flamewars. Als je het niet eens bent met iemand anders, probeer hem dan door middel van een goede argumentatie te overtuigen en niet door middel van schelden of door je tegenstander belachelijk te maken of te kwetsen. Moderators hebben ten allen tijde het recht topics die dit gedrag ( flamewars ) vertonen onmiddellijk te sluiten en de post of het ganse topic te verwijderen
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Tigo mag ik je even wijzen op het volgende uit het regelement:
              en dit even goed te lezen!

8.4. Flamebaits
              Flamen is een Engelse term voor het doelbewust plaatsen van vijandige of beledigende berichten op een forum, met als enige bedoeling boze reacties uit te lokken.
              Met de groei van het forum krijgen we steeds meer gebruikers online, gebruikers met elk hun eigen mening. Die meningen willen in de discussies nog wel eens botsen. Laat je echter nooit verleiden tot scheldpartijen, oftewel raak niet verzeild in flamewars. Als je het niet eens bent met iemand anders, probeer hem dan door middel van een goede argumentatie te overtuigen en niet door middel van schelden of door je tegenstander belachelijk te maken of te kwetsen. Moderators hebben ten allen tijde het recht topics die dit gedrag ( flamewars ) vertonen onmiddellijk te sluiten en de post of het ganse topic te verwijderen
              grt,bouk.
              Gewone goede argumentatie en zelfs vast staande feiten en reglementen blijken bij jou niet te helpen. Ik ben helemaal niet aan het schelden. Ik kom gewoon uit voor mijn mening ( net zoals jij ). Ik ben enkel heel boos op jou gedrag. Dit heeft niets met Flamen of schelden te maken. Ik heb niets tegen jou persoonlijk enkel tegen de manier waarop jij de challenge probeert te verzieken door het recht in eigen handen te nemen tegen de regels in.

Maar als ik het goed begrijp mag enkel jij je mening posten en als er dan iemand zoals ik hierop te fel reageer ga je dreigen met het laten verwijderen van de topic onder het mom van "flamewar"

Wees gerust, dit is en zal geen flamewar zijn of worden daar ik hiermee deze discussie stop en er verder niet wil op in gaan. Je doet er mee wat je wil. Als je slim genoeg bent zal je wel begrijpen wat ik en nog vele anderen je willen vertellen.
              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Bouk,
                Sarcasme behoort dat ook niet tot flamen?
                Of is dat meer onderhuids provoceren?
                Ca_go

Comment

"Flamebaits", nou breekt m'n klomp, om het eens op z'n NL te zeggen!
                  Tigo herhaalt alleen in een veel betere bewoording en met veel uitgebreidere argumenten wat ik in m'n eerste reacties heb geschreven. Ik wil die discussie niet meer aangaan, en heb beroep gedaan op icoontjes die ik normaliter nooit gebruik. Als een nieuwkomer hierover was begonnen, dan hadden we hem/haar heel eenvoudig op gewezen dat dit punt vervat zit in de voorstellen van de werkgroep Challenge. En dat we herplaatsing van een foto (na commentaar ter verbetering) willen behouden in de "nieuwe" Challenge reglementen, precies omwille van het educatieve karakter van de Challenge.
                  Maar nu is het een oudgediende, die blijkbaar die dag niets beters te doen had dan dit weer eens op te rakelen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

nou..ik vind de woorden:

de boel verzieken.
                    saboteert en boycot.
                    bekrompen geest.
                    toch wel vallen onder de noemer:
                    schelden of door je tegenstander belachelijk te maken of te kwetsen.
                    ben erg begaan met BD, maar zulke aantijgingen laat ik niet zomaar van me af glijden.
                    grt,bouk.

Comment

wie het schoentje past, trekke het aan
                      Past dat mee in het mooi 'Nederlands' LesC?

Comment

Bouk,
                        geef nu ook eens de regel uit het challengereglement die verbiedt om opnieuw in te zenden... ?

Comment

Volgens mij draait het allemaal hierom, maar dat is eigenlijk uitgeklaard tenminste in de plannen van de werkgroep. In tegenstelling tot mijzelf, bijvoorbeeld, maar ook anderen, gaat bouk misschien dagelijks langs de Challenge site en scoort hij die foto's die nog geen score van hem gekregen hebben.
                          Wel, ik neem aan dat het stikvervelend is als je 's anderendaags weer passeert, en merkt dat een foto waarvan je pertinent weet dat ie al beoordeeld geweest is, opnieuw om een score vraagt, omdat de maker ervan, vaak op suggestie van een commentator, een "betere" versie heeft ingestuurd.

Wel... als het er ooit van komt, dan zal er pas na het einde van de inzendingsperiode kunnen gescoord worden, en dan is meteen dit probleem van de baan. Bouk heeft in een vroegere post in dit draadje reeds te kennen gegeven dat ie daar tevreden mee is.

In afwachting van de "nieuwe" Challenge reglementen, zou ik nu alvast willen voorstellen om met het geven van punten te wachten tot na de inzendingsperiode. Kan toch, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Bouk,
                            geef nu ook eens de regel uit het challengereglement die verbiedt om opnieuw in te zenden... ?
                            Bouk ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                              Bouk ?
                              zie #20!
                              grt,bouk.

Comment

Toch binnen de regels dus. Ok, ik had er blijkbaar even over gelezen.

Nu je wacht tot de laatste week om te quoteren, kan je dus weer genieten van de challenge en heb je ook geen frustraties meer over die herinzendingen. Prima !

Comment

Working...
                                X