Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nav

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nav

I.v.m. het indienen van vernieuwde foto's.

Moet kunnen en mag van mij ook zo blijven naar de toekomst toe. Waarom?

Twee redenen:

a) Soms wil je jouw idee al vlug laten zien zodat je de eerste bent met die benadering van het thema. Daarna kan je het verbeteren en opnieuw indienen. Het is niet leuk als iemand met jouw idee eerste is. Dat vind ik toch. Is mij al een paar keer overkomen trouwens. En dat doet te veel pijn aan mijn hersenen om iets nieuws te vinden

b) Even terug naar de goede oude fotoclub. Alvorens je aan een wedstrijd deel nam werden de foto's toch ook beoordeeld door de leden van de fotoclub. Daarna kon je beginnen aanpassen voor een volgende beoordeling. Met de challenge ligt dit wat moeilijker.

Wel is het zo dat dit niet teveel mag gebeuren. Daarom een limiet van 1 herkansing, lijkt mij een mooi compromis.

m.v.g.
    Marc
    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ingezonden opnamen bij Challenge, die na gegeven comment zijn veranderd(verbetert), naar aanleiding van dat comment, krijgen van mij een ruim onvoldoende.
      vind dat we daar fotobeoordeling voor hebben.
      grt,bouk.
      is ook deze maand van toepassing.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

is ook deze maand van toepassing.
        grt,bouk.
        Je bedoelt : is ook deze maand enkel van toepassing op licht aangepaste herinzendingen.

Als je herinzendingen wil bestraffen, ok, ik kan jullie niet tegenhouden,
        maar doe het dan wel voor ALLE herinzendingen en niet enkel voor de licht aangepaste...
        of mogen totaal andere herinzendingen dan weer wel ?
        Die halen er door jullie stemgedrag immers veel meer voordeel uit... of niet soms ?
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Dit is tegen alle regels en tegen de geest van de BD-Challenge. Meer wil ik daar NOOIT meer over zeggen. (of betekent BD = Bouk Doet maar z'n zin? )
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Dit is tegen alle regels en tegen de geest van de BD-Challenge. Meer wil ik daar NOOIT meer over zeggen. (of betekent BD = Bouk Doet maar z'n zin? )
            nou dat valt wel mee hoor.
            maar als je de ene dag de moeite neemt om de opnamen, ingezonden in Challenge, te bekijken en een cijfer te geven, en je komt de volgende dag weer kijken en ziet dat je cijfer geven tevergeefs was, omdat de inzender de opname veranderd/verbetert heeft en daarom het gegeven cijfer gewoon vervalt (geheel volgens de regels) denk ik, waar heb ik de moeite voor gedaan om een cijfer te geven.
            dan kan ik beter wachten tot de sluitingdatum van inzenden alvorens mijn cijfer te geven, dan weet ik zeker dat de inzender zijn/haar inzending niet meer kan veranderen.
            grt,bouk.

Comment

nou dat valt wel mee hoor.
              maar als je de ene dag de moeite neemt om de opnamen, ingezonden in Challenge, te bekijken en een cijfer te geven, en je komt de volgende dag weer kijken en ziet dat je cijfer geven tevergeefs was, omdat de inzender de opname veranderd/verbetert heeft en daarom het gegeven cijfer gewoon vervalt (geheel volgens de regels) denk ik, waar heb ik de moeite voor gedaan om een cijfer te geven.
              dan kan ik beter wachten tot de sluitingdatum van inzenden alvorens mijn cijfer te geven, dan weet ik zeker dat de inzender zijn/haar inzending niet meer kan veranderen.
              grt,bouk.
              Weet je, bouk, en misschien ben je daar niet blij mee (omdat jij elke dag gaat scoren), maar één van de voorstellen van de werkgroep Challenge is precies om het beoordelen pas in de laatste week, na sluiting, te laten gebeuren. Zijn dit soort van discussies niet meer nodig. Wat vind je daarvan? Let wel: de werkgroep zit nog steeds in een "voorstellen"-fase. Daarmee willen we einde van het jaar mee naar de RvB, en pas als we goedkeuring (lees: budget) hebben, kunnen we de software laten aanpassen/ontwikkelen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Weet je, bouk, één van de voorstellen van de werkgroep Challenge is precies om het beoordelen pas in de laatste week, na sluiting, te laten gebeuren. Zijn dit soort van discussies niet meer nodig. Wat vind je daarvan?
                hier zit een tevreden mens.
                grt,bouk.

Comment

...Het veranderen van foto's wel of geen goede punten geven ...

...De problematiek van de eentjes en tienen (met grote wiskundige modellen er soms bij)...

... Laatste tijd zeer hot topic : de commentaren bij de ingezonden foto's ...

7 op de 10 gestarte draadjes gaan hier nu al jaren over... Ik vind het afgezaagd worden. Herinneringen voor nieuwkomers zijn echt niet nodig want 5 minuutjes in de draadjes kijken en ze weten het al zeer goed.

Oja we hebben dan nog eens een draadje iedere maand over de keuzes en een draadje met de proficiatvermeldingen en heel af en toe een draadje over een interessant topic... zo komen we aan 10 op 10 in mijn zwaar wiskundig model.

Ik denk dat de mannen van de werkgroep nu echt toch wel al onze meningen kennen hoor. Ik denk zelf bijna bij naam. Die wil het zo en die andere wil het zo...

Men kan toch draadjes opstarten gewoon voor de kick van het opstarten ook denk ik soms.

En moest hierboven al iemand zo gereageerd hebben : sorry maar dergelijke draadjes als deze hier lees ik enkel nog het eerste bericht - ach ja 'Tis weer zo eentje- en sluit ik af... of ik ventileer mij eens op het einde zoals nu
                  Nico Greetz u !!! :-)

Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

Comment

en daar heb je en week over na moeten denken!!!
                    grt,bouk.

Comment

tja bouk er is er weer eentje verdwenen deze maand nammelijk de liftende Sint
                      heeft blijkbaar toch nog een lift naar België gevonden hihi
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Tja bouk en mijne foto heb ik vier maal herpost in een andere gedaante. Ga je nu iedereen een één geven. Goe bezig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Midi Bekijk bericht
                          Tja bouk en mijne foto heb ik vier maal herpost in een andere gedaante. Ga je nu iedereen een één geven. Goe bezig
                          welke foto is van jou?
                          grt,bouk.

Comment

welke foto is van jou?
                            grt,bouk.
                            de mooiste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Midi Bekijk bericht
                              de mooiste

Helaas is het zelden de mooiste foto die wint...

Comment

...maar één van de voorstellen van de werkgroep Challenge is precies om het beoordelen pas in de laatste week, na sluiting, te laten gebeuren....
                                Erg goed plan! Had je misschien ook meteen kunnen antwoorden, was er geen discussie geweest...

(enneuh, i.v.m. de puntengeving: het is toch ongelooooofelijk logisch dat als je deelnemers aan een wedstrijd elkaar laat quoteren ze elkaar zo weinig mogelijk punten zullen geven...?)
                                Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Working...
                                X