Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nav

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: nav

    Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht

    Nu je wacht tot de laatste week om te quoteren,
    nee hoor dat hoeft niet, heb nl een heeeeel goed geheugen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #47
      Re: nav

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Weet je, bouk, en misschien ben je daar niet blij mee (omdat jij elke dag gaat scoren), maar één van de voorstellen van de werkgroep Challenge is precies om het beoordelen pas in de laatste week, na sluiting, te laten gebeuren. Zijn dit soort van discussies niet meer nodig. Wat vind je daarvan? Let wel: de werkgroep zit nog steeds in een "voorstellen"-fase. Daarmee willen we einde van het jaar mee naar de RvB, en pas als we goedkeuring (lees: budget) hebben, kunnen we de software laten aanpassen/ontwikkelen.
      en?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #48
        Re: nav

        Dank voor je belangstelling.
        Ik moet hier een beetje uit de biecht klappen, zoals ze in het Vlaams zeggen. Het ziet ernaar uit dat de voorstellen van de Werkgroep Challenge (die ondermeer een aanpassing van de software inhouden) pas later zullen geïmplementeerd worden. Zoals je weet is de RvB, samen met de Moderators e.a. bezig met het herschrijven van de forumreglementen, het aanpassen van de forumstructuur, enz. en deze zaken hebben voorrang gekregen. Ik begrijp deze strategie wel, maar zal, via de Werkgroep Challenge, toch blijven aandringen op het uitvoeren van onze voorstellen.
        M.a.w.: voorlopig blijft alles zoals het is wegens andere prioriteiten, wat niet wil zeggen dat onze voorstellen van tafel geveegd zijn.
        Om topics zoals deze (nav) te vermijden kan ik enkel jou, maar ook alle andere Challenge deelnemers/scoorders/commentators... aanraden om zeker met het geven van punten te wachten tot na afsluiting van de inzendingsperiode. Dan heb je nog een volle week tijd, en word je niet gehinderd door eventuele herposts (die ook in "de nieuwe Challenge" zullen toegelaten blijven, omwille van het educatieve karakter van de Challenge).

        Hopelijk is deze uitleg voorlopig voldoende?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

        Comment


        • #49
          Re: nav

          had intussen al een vraagje gesteld in nieuwe forumreglement over het ontbreken van een Forum-Sticky, waar in Challenge wel naar verwezen wordt.
          maar als jullie nog bezig zijn ben ik een en al geduld hoor.
          het aanraden; om met punten te geven te wachten tot na sluiting van de inzendperiode, is voorlopig inderdaad het enige alternatief.
          alleen het lijkt mij geen goed idee, probeer maar eens objectief zo'n honderd inzendingen te beoordelen en van een cijfer te voorzien,en toch nog serieus te werkt te gaan, wat wel kan als je er maar een paar per dag hoeft te beoordelen.
          grt,bouk.
          Last edited by bouk; 14 december 2009, 15:54. Reden: ;'
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #50
            Re: nav

            Omdat ik intussen het nieuwe score-systeem 'live' uittest adhv een Excel tabel (dat een aantal berekeningen uitvoert die we later door de software zelf willen laten doen), wacht ik sowieso tot alle inzendingen binnen zijn. Zelfs met die Excel tabel erbij, doe ik er voor de 70-80 inzendingen die er de laatste maanden waren, niet meer dan één uur over met inbegrip van alles overtikken op mijn tabel. Ik denk dat mocht de software "intelligent" zijn, zoals wij dat willen, het nog sneller kan.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

            Comment


            • #51
              Re: nav

              Ik moet LesC bijtreden. Het test programma waarover LesC het over heeft en waar hij over beschikt, is voorlopig nog niet softwarematig geprogrammeerd en op puntgesteld. lesC moet inderdaad nu nog heel wat manueel bijwerken. En toch blijkt dat er heel wat foto’s in een beperkte tijdspanne kunnen voorzien worden van punten.

              Ik ben overtuigt dat ervaren programmeurs het uitgedokterde puntensysteem softwarematig zo kunnen uitwerken dat het voor de gebruiker eenvoudig en goed overzichtelijk kan worden aangeboden. Een punten systeem met weliswaar beperkingen en bepaalde verplichte richtlijnen. Richtlijnen en beperkingen die er voor moeten zorgen dat beïnvloedingen en ongewilde manipulaties door personen met minder goede bedoelingen tot een minimum worden herleid.

              Zoals LesC reeds aanhaalde, zijn er voorlopig andere prioriteiten die voorrang moeten krijgen op de uitwerking en de eventuele verwezenlijking van een hernieuwde Challenge software.

              De Challenge werkgroep blijft waakzaam, daar waar nodig om de tot nu toe bewerkte reglementeringen bij te werken, om tenslotte de voorstellen van de gewijzigde Challenge Rules ten gepaste tijde voor beslissing voor te leggen aan de raad van bestuur.

              De voorlopig uitgewerkte voorstellen bevatten naast het puntensysteem heel wat meer aanpassingen. Er werd zoveel mogelijk rekening gehouden met voorstellen en tekortkomingen welke in het verleden in het Challenge forum werden aangehaald. Uiteraard kunnen we niet aan ieders wensen voldoen maar er werd met overleg in de werkgroep gezocht naar de beste oplossingen.

              Laten we intussen de pret in het foto gebeuren, niet verpesten. Mag ik hopen dat de Challenge deelnemers de kans krijgen om hun hobby kwalitatieve te laten groeien in een fotogebeuren waar we ons allen in kunnen vinden.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment

              Working...
              X