Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Aug 09

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Thema's voor de maand Aug 09

Het inzenden van foto’s voor deelname Challenge Jul 09 wordt bij deze als afgesloten verklaard. Alhoewel er nog 3 foto’s voor validatie in behandeling zijn, die indien ze voldoen aan de Challenge voorschriften in de loop van vandaag 24 Jul 09 zullen worden gevalideerd.

Uit volgende 5 onderwerpen kan het thema voor de Aug Challenge 2009 gekozen worden.

- Hout
    - Middendoor
    - Nooit gezien
    - Speels
    - Spel & vermaak

Tot eind Jul 09 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven op de ingezonden Challenge foto's Jul 09.
    70
    Hout
    0%
    25
    Middendoor
    0%
    5
    Nooit gezien
    0%
    27
    Speels
    0%
    8
    Spel en vermaak
    0%
    5

The poll is expired.

Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Re: Thema's voor de maand Aug 09

heb ik het goed opgemerkt dat je de resultaten van de stemming pas te zien krijgt nadat jezelf gestemd hebt ???

Comment

@ to mirs,
      heb ik het goed opgemerkt dat je de resultaten van de stemming pas te zien krijgt nadat jezelf gestemd hebt ???
      Zo zou ik het in de toekomst graag hebben. Maar helaas is dit voorlopig nog niet mogelijk en kan je voor zover ik weet de uitslag raadplegen zonder dat je daarom een stem hebt uitgebracht.

Hopelijk kan indien er overwogen wordt om de Challenge software te herzien met deze mogelijkheid rekening worden gehouden.

Dus blijven hopen zou ik zeggen.
      Spookys Fotoweb

Comment

Hallo,

Alvorens te stemmen op een thema zou ik graag een verduidelijking krijgen over het thema "nooit gezien". Wat moet ik daar onder verstaan op fotografie vlak?

mvg
        Marc
        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
        M.v.g. Marc

Comment

Zolang het nooit gezien is, is het ook nooit gefotografeerd, dus het lijkt me een beestig moeilijk onderwerp. Je vraag lijkt me dan ook zeer terecht.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Speels, of spel en vermaak

Comment

Het thema "nooit gezien" is niet zo moeilijk hoor.

Wat LesC aanhaald is in feite helemaal juist ik citeer lesC:

Zolang het nooit gezien is, is het ook nooit gefotografeerd, dus het lijkt me een beestig moeilijk onderwerp. Je vraag lijkt me dan ook zeer terecht.
              Maar ik denk helemaal anders dan LesC en daarom zijn wij LesC en ik zelf vaak heel tegenstijdig in onze manier van denken waardoor we juist door deze tegenstrijdigheid elkaar dan weer perfect aanvullen.

Als lesC zegt
              dan zeg ik ieder foto welke je neemt is voor mij een foto (nog) "nooit gezien".

Met andere woorden komt het Thema "nooit gezien" overeen met een vrije opgave.
              Last edited by spooky; 28 juli 2009, 15:09.
              Spookys Fotoweb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                Had mij al aan dansende honden in minirok..., trompetspelende goudvissen..., (al dan niet in minirok), Bomen met een zonnebril op, bruinend aan de belgische kust..., enz...verwacht. Vrij onderwerp lijkt mij saai.
                Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                  Had mij al aan dansende honden in minirok..., trompetspelende goudvissen..., (al dan niet in minirok), Bomen met een zonnebril op, bruinend aan de belgische kust..., enz...verwacht. Vrij onderwerp lijkt mij saai.

Volgens mij niet, als iedereen zo creatief uit de hoek komt als jij, kan dat nog zéér interessante plaatjes opleveren

Comment

Aha, ik had zo al een "bruin" vermoeden.
                    Augustus vorig jaar was ook zo iets.

mvg
                    Marc
                    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                    M.v.g. Marc

Comment

ik had zo al een "bruin" vermoeden
                      wat is een "bruin" vermoeden ????????
                      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                        wat is een "bruin" vermoeden ????????
                        Dat is een vermoeden waarvan dat je denkt dat er iets moeilijks uit zal voortkomen.

Zo heb je ook een "zwart" vermoeden met iets heel negatiefs tot gevolg.
                        Dat laatste heb ik nu zopas verzonnen

mvg
                        Marc
                        M.v.g. Marc

Comment

Je mag dit gerust wat meer accentueren, want denk niet dat dit door iedereen (incl mezelf) zo begrepen werd/wordt/zal worden...
                          ik zat ook al meer in de Science-Fiction te zoeken...
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Je mag dit gerust wat meer accentueren, want denk niet dat dit door iedereen (incl mezelf) zo begrepen werd/wordt/zal worden...
                            ik zat ook al meer in de Science-Fiction te zoeken...
                            Filipo,
                            Ik zat inderdaad op dezelfde piste als jij te denken, maar toch vind ik niet dat spooky dit moet benadrukken. Het lijkt me juist DE uitdaging om de opgave te interpreteren zoals ze er staat. En grote kans dat net zo een inzending de hoogste ogen zal gooien.

ps : heb al enkele dingen in gedachten

Grtz

Jotto
                            Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jotto Bekijk bericht
                              Filipo,
                              Ik zat inderdaad op dezelfde piste als jij te denken, maar toch vind ik niet dat spooky dit moet benadrukken. Het lijkt me juist DE uitdaging om de opgave te interpreteren zoals ze er staat. En grote kans dat net zo een inzending de hoogste ogen zal gooien.
                              Mischien wel, maar de moeilijkheidsgraad voor beide interpretaties is in dit geval wel heel verschillend. En daarom vind ik dit nuanceverschil wel belangrijk genoeg om er de aandacht op te vestigen.
                              Een foto van een mooi graanveld maken is niet zo moeilijk als een foto van een graanveld met graancirkels waarbij je de marsmannetjes nog bezig ziet de graancirkels te maken...
                              Ook al is het fenomeen in de tweede heel uniek en nooit gezien en heb je er misschien drie weken lang dag en nacht moeten op wachten ( ), als de eerste foto een heel mooi licht heeft met een mooie compo zal die toch meer punten krijgen (en bovendien is hij idd uniek want de weers- en lichtomstandigheden zijn zelden exact dezelfde).

De challenge is er (o.a.) om te leren, maar als je als beginner drie weken zit te piekeren op een idee en dat dan snel-snel op 1 dag moet uitvoeren en nadien blijkt dat "nooit gezien" ook als vrije opdracht mocht geïnterpreteerd worden, dan baal je toch ? Want dan had je beter drie weken kunnen werken aan de verbetering van je techniek om je idee dat je de eerste dag had uit te voeren... En waarmee heb je uiteindelijk het meest bijgeleerd ?
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
                              X