Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commentaar op foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Commentaar op foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Bedoel je dat, ondanks een commentator vraagt (bv), rechts een streepje wegcroppen, dat de deelnemer zijn/haar foto NIET meer mag herplaatsen, rekening houdend met het commentaar (en misschien tot vijfmaal toe, zoals die kartonnen buis met LED-lichtjes)?
    was nog aan het veranderen, toen jullie al commentaar neerschreven.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Commentaar op foto's

      Veel mensen zien de challenge iets waar je veel van kan leren ( ik vindt dat ook en heb al veel bijgeleerd ) .
      Dus als er commentaar komt van dit of dat zou beter zijn dan moet er toch een kans zijn dat die inzender dit nog mag proberen en dan een betere versie instuurt .
      Waar hij dan terug commentaar op krijgt en zo weet of hij beter bezig is of niet ?

      Die met die ledjes was idd al veel opnieuw ingestuurd maar die persoon had wel de moeite gedaan om iets speciaal te proberen en niet om vlug een foto te maken van iets simpels !
      Er staan genoeg familiekiekjes in de challenge !?!?!?
      Voor dat alleen al mocht die persoon al extra punten krijgen .
      Last edited by Tartarus; 23 februari 2009, 14:09.
      CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

      Comment


      • #18
        Re: Commentaar op foto's

        eigenlijk is het heel simpel voor de werkgroep, er hoeft alleen het een en ander uit het huidige forumregelent worden gehaald.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Commentaar op foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          OK, hoop dat jullie dan wel mee nemen: eenmaal geplaatst is geplaatst, niet meer veranderen na een eventueel (educatief) comment.
          geen invloeden van buitenaf na plaatsing van een opname, (is dan geen eigenwerk of originele/eigen inzending meer).
          wens bij deze de werkgroep nog veel succes met hun moeilijke taak, het voor een ieder hier naar de zin te maken in Challenge.
          grt,bouk.
          tja bouk kan je alleen maar bijtreden.
          eens mijn foto geplaats blijft hij staan.ook al krijg ik dan commentaren wat beter kan.ik sta achter mijn inzenning goed of slecht dat is mijn keuze.


          oorsprokkelijk geplaats door Tartarus
          Veel mensen zien de challenge iets waar je veel van kan leren ( ik vindt dat ook en heb al veel bijgeleerd ) .
          Dus als er commentaar komt van dit of dat zou beter zijn dan moet er toch een kans zijn dat die inzender dit nog mag proberen en dan een betere versie instuurt .
          ik heb hier ook heel veel geleerd in de challenge en kan je wellicht gelijk geven om één aanpassing toe te laten op de zelfde foto.maar er zijn ook foto's die verdwijnen na geen of slecht commentaar en dat zou niet mogen vind ik .
          een verbetering van de foto tot daar toe maar iets anders insturen omdat je foto niet goed was.
          dan is het zo van "mijn foto valt niet in de smaak dan maar iets anders proberen tot dat ik goede commentaren krijg"
          neen is daarop mijn antwoord.
          vorig jaar was er iemand die 4 keer een andere foto instuurde.dus dat kan in mijn ogen niet.
          eens je je foto hebt gemaakt vind ik dat je er goed over moet nadenken is dit wat ik wil bereiken deze maand.
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #20
            Re: Commentaar op foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
            Ik doe mijn best LesC. Nu ik zelf door omstandigheden niet aan fotograferen toekom, probeer ik wat bij te dragen door de foto's in de challenge van commentaar te voorzien. Ik zal nog een paar uurtjes werk hebben, maar ik heb er het graag voor over. Ik wil wel opmerken dat mijn commentaar zeker niet de mening van een expert is, maar eerder een soort van "aanvoelen" van de foto is. Spreekt dit mij aan en waarom? En beantwoordt dit voor mij aan de opdracht en waarom?
            Groetjes,
            Chris
            Jammer dat je zelf niet kan deelnemen, maar van mij krijg je alleszins een 10 voor de to-the-point en steeds respectvolle commentaren die je formuleert.
            Als er wind is, droogt de was.

            Comment


            • #21
              Re: Commentaar op foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
              Ik doe mijn best LesC. Nu ik zelf door omstandigheden niet aan fotograferen toekom, probeer ik wat bij te dragen door de foto's in de challenge van commentaar te voorzien. Ik zal nog een paar uurtjes werk hebben, maar ik heb er het graag voor over. Ik wil wel opmerken dat mijn commentaar zeker niet de mening van een expert is, maar eerder een soort van "aanvoelen" van de foto is. Spreekt dit mij aan en waarom? En beantwoordt dit voor mij aan de opdracht en waarom?
              Groetjes,
              Chris
              petje af voor je chris
              dat noem ik nu nog eens iemand die begaan is met de rest
              ook al kan je zelf door omstandigheden niet deelnemen
              hoop dat je weer snel van de partij kan zijn
              zelf kan ik door mijn eige deelname deze maand niet ieder foto van een passend commentaar voorzien.wil nog een beetje anoniem blijven
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #22
                Re: Commentaar op foto's

                ivm commentaar geven:

                Ik ben voorstander van commentaar (in een vroeger topic heb ik daar al iets over geschreven maar kan het niet meer terugvinden) omdat dit voor de challenge zoiets is als in een "echte" fotoclub waarbij men de foto's eerst diende te laten zien aan de groep alvorens je kon deelnemen aan wedstrijden.
                Helaas, mea culpa, ben ikzelf zo geen commentaargever omdat het verdomd moeilijk is en het gaat hem hier tenslotte om K(k)unst, dus smaak. Inderdaad, commentaar geven op onscherpte of compositie kan makkelijk maar dan hebben anderen mij meestal al voorgeweest.

                ivm herinzenden van een foto:

                Ik vind dat je minstens 1x jouw foto mag herdoen al of niet onder invloed van commentaar.

                Waarom?
                Zelf heb ik al enkele keren een foto herdaan met hetzelfde onderwerp of zelfs al eens met een ander onderwerp omdat:

                a) het leuker is dat je als eerste met een bepaald onderwerp komt => originaliteit
                b) al experimenterend tot een totaal andere plaatsing en/of onderwerp komt.
                c) je meerdere onderwerpen hebt waaruit je moeilijk kan kiezen waarbij ik dan weleens een derde partij wil raadplegen hetzij familie of collega's op het werk.

                Tja, ik durf nogal eens een pietje precies te zijn en de challenge heeft het er niet veel beter op gemaakt, tot grote ergernis soms van de directe omgeving.
                Maar ja daar trek ik mij nu eens niks van aan

                mvg
                Marc
                Last edited by MP61; 23 februari 2009, 19:58.
                Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                M.v.g. Marc

                Comment


                • #23
                  Re: Commentaar op foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Kunnen we nog, zonder de anonimiteit in gevaar te brengen, ook deze laatste foto's nog van een opmerking voorzien? Dank bij voorbaat!
                  Op welke foto kreeg je nog geen commentaar?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Commentaar op foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    OK, hoop dat jullie dan wel mee nemen: eenmaal geplaatst is geplaatst, niet meer veranderen na een eventueel (educatief) comment.

                    Volledig mee eens.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Commentaar op foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Op welke foto kreeg je nog geen commentaar?
                      Ik denk als je de hele thread doorleest, dat je in post #6 zult kunnen lezen:

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      ... Alle foto's zijn ditmaal van (minstens) één commentaar voorzien, en ik denk dat elke deelnemer dat apprecieert: het is een teken dat zijn/haar foto niet ongezien is gebleven, of koudweg beoordeeld is met een cijfertje zonder meer...
                      Waarvoor nogmaals mijn dank!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Commentaar op foto's

                        je kan hier toch ook een comment geven op een opname zonder een cijfer te geven.
                        op meerdere fora is dat juist het omgekeerde.
                        geen comment geen cijfer.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Commentaar op foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          je kan hier toch ook een comment geven op een opname zonder een cijfer te geven.
                          op meerdere fora is dat juist het omgekeerde.
                          geen comment geen cijfer.
                          grt,bouk.
                          dan heb ik persoonlijk liever wat meer cijfers dan comments. Ik ben van mening dat de challenge een soort van showcase is, dat je hier je werk plaatst dat je ZELF als beste vind passen bij het gegeven onderwerp. Eventueel 1 herplaatsing (van de zelfde foto, geen ander onderwerp of een compleet andere benadering) met een kleine aanpassing...
                          Of mss een ander systeem, met bv 3 mogelijke plaatsingen. Dan kan je ofwel 1 foto 2 x aanpassen, of deelnemen met 3 verschillende foto's... (voor de creatievelingen)
                          Is maar een gedacht...

                          grz
                          Brecht
                          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Commentaar op foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door LucasBols Bekijk bericht
                            Jammer dat je zelf niet kan deelnemen, maar van mij krijg je alleszins een 10 voor de to-the-point en steeds respectvolle commentaren die je formuleert.
                            Deel dezelfde mening, (een 10 ) De commentaar die chris geeft is eerlijk maar nooit kwetsend. Een voorbeeld voor alle anderen hoe het kan.

                            Zelf doe ik als beginneling voor de eerste keer mee. Zelfs gewoon een maand naar alles kijken vanuit een beperkte "DOF" instelling was al zeer leerzaam. Ik leg mezelf op, waneer ik eenmaal de foto gepost heb, deze niet meer te veranderen. Vind ik zelf het eerlijks. Maar als anderen er de behoefte aan hebben, voor mij niet gelaten.
                            Meedoen is voor mij belangrijker dan winnen
                            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Commentaar op foto's

                              Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                              Ik leg mezelf op, waneer ik eenmaal de foto gepost heb, deze niet meer te veranderen. Vind ik zelf het eerlijks. Maar als anderen er de behoefte aan hebben, voor mij niet gelaten.
                              Meedoen is voor mij belangrijker dan winnen
                              Ik volg dit helemaal

                              En aan iedereen die de tijd neemt om de foto's te bekijken en tips te geven

                              Comment

                              Working...
                              X