Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat Filipo ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Nou Stef, ik vond het ook een schitterende foto, ook een van mijn favorieten.
    Ik vermoed toch dat er nog steeds mensen zijn die van 10 tot 1 punt geven aan de tien beste foto's. Dat kan toch niet anders met zoveel enen. En anders ben ik zwaar teleursgesteld in de jurycapaciteiten van de bd-ers...

    Jacki
    Meer foto's op Mukblog

    Comment


    • #32
      Proficiat filipo
      "Alive and Kicking"

      http://www.pbase.com/tinnew

      Comment


      • #33
        Originally posted by Jacki
        Nou Stef, ik vond het ook een schitterende foto, ook een van mijn favorieten.
        Ik vermoed toch dat er nog steeds mensen zijn die van 10 tot 1 punt geven aan de tien beste foto's. Dat kan toch niet anders met zoveel enen. En anders ben ik zwaar teleursgesteld in de jurycapaciteiten van de bd-ers...

        Jacki
        Dank je wel Jacki....je beschrijft mooi hoe ik me voel.....
        Je hebt toch ook van die foto's waarbij je meteen weet : die zit goed qua belichting, expressie, kadrage, enz.... En als er dan dergelijke resultaten uit de bus komen dan twijfel ik ook....en niet aan mezelf...

        Nu, deelnemen is belangerijker dan winnen, en daar hou ik me aan vast...

        Stef

        Comment


        • #34
          Originally posted by Stef
          Je hebt toch ook van die foto's waarbij je meteen weet : die zit goed qua belichting, expressie, kadrage, enz.... En als er dan dergelijke resultaten uit de bus komen dan twijfel ik ook....en niet aan mezelf...
          Vergeet ook niet dat van alle stemmers er wellicht ook een heel pak zijn die eigenlijk fotografie-leken zijn en wellicht een Paul Huf niet eens kunnen onderscheiden van een home-made familiekiekje. Dat is vrij normaal.
          Het gevolg is dat vaak fotografisch minder interessante foto's en technisch niet of zelfs verre van perfecte technisch uitgevoerde foto's het toch beter kunnen doen dan prijswinners van goede fotografen. Ik heb mezelf al eens afgevraagd hoe foto's van internationaal gerenomeerde fotografen het in een BD Challenge er van af zouden brengen. (Je zou dit eens kunnen testen maar je zit natuurlijk met copyright problemen...) Neem bvb de World Press winnaar van 2003. Ik ben er vrij zeker van dat hij ook niet in de top 5 van de Z/W challenge zou geeindigd zijn.
          Je moet niet aan de Challenge deelnemen als je hoopt van erkenning te vinden voor je eigen capaciteiten. Daarvoor is het overigens ook niet bedoeld; je mag de Challenge niet te au-serieux nemen he. Bekijk het ook anders : je zat nog altijd in de top-10 op meer dan 100 inzendingen. En verander die enen en twee-en bvb in een 7 en dan nog zou je niet gewonnen hebben.
          Ik heb hier ooit eens iemand horen zeggen dat hij niet meer op PhotoSig wilde posten omdat hij merkte dat je gewoon een typische PhotoSig stempel op je foto moest zetten om nog hoog te scoren (goed gesatureerd, naakt, etc). Hier geldt eigenlijk net hetzelfde, kijk naar de winnaar vorige maand. Een mooie foto, dat wel, maar de hoge aaibaarheidsfactor van het onderwerp heeft hem op zijn minst 1 punt extra opgebracht .
          Persoonlijk ben ik tegen kunstwedstrijden (film,foto,muziek,etc) omdat kunst iets individueel is (Kloos, weet je wel) en zich dus niet laat vergelijken, laat staan quoteren. Aan de BD Challenge heb ik wel al eens meegedaan en zal nog wel meedoen omdat het wel eens fun is om een opgelegd thema in beeld te brengen, maar de resultaten neem ik nooit au-serieux.

          Henk

          Comment


          • #35
            Congratz aan de winnaar. Was niet mijn nummer 1 maar wel in mijn top 5.
            Aan Jacki en anderen: het WAS André Rieu.
            (zie pagina 4 als je op rating sorteert.)
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #36
              Die duikt dan ook overal op waar BD'er zijn. Volgens mij werd hij ook al flink gekiekt in Gent. Alleen toen wisten de mensen niet dat het om Rieu ging

              Originally posted by Pieter G.
              Congratz aan de winnaar. Was niet mijn nummer 1 maar wel in mijn top 5.
              Aan Jacki en anderen: het WAS André Rieu.
              (zie pagina 4 als je op rating sorteert.)
              Groeten,
              Ronald
              http://fotografie.jouwweb.nl/

              Comment


              • #37
                Misschien kan de challenge voor 1 April "uw slechtste foto" worden, dan krijgen we allemaal veel tienen
                En als prijs een afdruk van 1,6 X 1 cm
                Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                Comment


                • #38
                  Originally posted by bingel
                  En als prijs een afdruk van 1,6 X 1 cm
                  Uw avatar op ECHT fotopapier !
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #39

                    Uw avatar op ECHT fotopapier !
                    Is mijne avatar zo lelijk, en wat bedoel je met ECHT fotopapier
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by bingel

                      Uw avatar op ECHT fotopapier !
                      Is mijne avatar zo lelijk, en wat bedoel je met ECHT fotopapier
                      Niet persoonlijk opvatten hé Alle avatars zouden binnen het door jou voorgestelde fotoformaat vallen.
                      Het was maar een ironische verwijzing naar de recalameslogans van sommige labs. Had ik er een achter moeten zetten?
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #41
                        Ik zag het verband niet, 't was te ingewikkeld (Zei de mummie)
                        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by bingel
                          't was te ingewikkeld (Zei de mummie)
                          LOL
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #43
                            Proficiat Filipo !!
                            Greetings,
                            Ace

                            Comment

                            Working...
                            X