Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Dec 08

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thema's voor de maand Dec 08

    Nog enkele dagen en ook november loopt ten einde.

    Het inzenden van foto’s voor deelname Challenge Nov 08 wordt hiermee afgesloten.

    Terug tijd voor het kiezen voor een nieuw onderwerp Challenge Dec 08..

    Tot eind Nov 08 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven.



    De 5 mogelijke onderwerpen voor december waaruit kan worden gekozen zijn de volgende:
    1. Het Tafelen
    2. Kerst
    3. Koude kleuren
    4. Oud/Nieuw
    5. Sfeer
    86
    Het tafelen
    0%
    8
    Kerst
    0%
    24
    Koele kleuren
    0%
    29
    Oud/nieuw
    0%
    12
    Sfeer
    0%
    13

    The poll is expired.

    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Thema's voor de maand Dec 08

    hmm,

    Is het mensen beïnvloeden door je mening hier te posten ? (anders maar effe hier stoppen met lezen)

    Voor mij vallen alle thema's vrij hard in de 'eindejaarsperiode', enkel voor oud en nieuw zie ik onmiddellijk talloze opties voor ogen (die even goed elk ander moment van het jaar zouden kunnen worden.)
    Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

    Comment


    • #3
      Re: Thema's voor de maand Dec 08

      Enkel kerst is uitgesproken in deze periode. Tafelen kan altijd (enfin, bij levensgenieters zoals ondergetekende toch ) terwijl koude kleuren perfect en evengoed in de zomer kunnen. Tenslotte is sfeer iets dat je zelf maakt, en is -volgens mij toch- zeker niet seizoen-gebonden.

      (toch heb ook ik mijn wenkbrauwen gefronst bij het lezen van de mogelijke keuzes. Zoals gewoonlijk zal ik mijn stem uitbrengen -da's meestal toch afwijkend van wat de meerderheid doet- en voor de rest afwachten tot het verdict valt)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #4
        Re: Thema's voor de maand Dec 08

        Een perfect antwoord LesC
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: Thema's voor de maand Dec 08

          Spooky, ik heb het al gezegd: wij leggen ons lot in jouw handen! (hoewel wij de vrije keuze hebben in welke van jouw vijf handen! ) Uit de Challenges van de afgelopen maanden blijkt steeds weer dat interpretatie nogal vrij is. Gelukkig maar, zou ik zeggen, maar het is (volgens mij) precies de taak van de Challenge moderator om ons "den duvel aan te doen" en ons aan het denken, en het werken, en het schieten... te doen slaan.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #6
            Re: Thema's voor de maand Dec 08

            Ik zal daar eens aan denken LesC.

            Zal eens voor februarie iets moeilijks bedenken. Ik wil jullie voor januari na het feesten nog wat sparen
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Re: Thema's voor de maand Dec 08

              Onderwerpen voor januari liggen nochtans voor de hand: hoofdpijn, kater...
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • #8
                Re: Thema's voor de maand Dec 08

                Zo gemakkelijk zal ik het U dan ook weer niet maken in januari LesC
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment


                • #9
                  Re: Thema's voor de maand Dec 08

                  Ik zou mijn wenkbrauwen eerder gefronst hebben moest er bvb "lente" of "zon, zee en strand" tussen de mogelijkheden gestaan hebben... Een deel van de thema's kan je gewoon moeilijk in een andere maand voorschotelen...


                  Heb ik het goed begrepen dat "oud/nieuw" dus niet noodzakelijk als de overgang van oud naar nieuw(jaar) moet geïnterpreteerd worden ?
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thema's voor de maand Dec 08

                    Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                    Ik zou mijn wenkbrauwen eerder gefronst hebben moest er bvb "lente" of "zon, zee en strand" tussen de mogelijkheden gestaan hebben... Een deel van de thema's kan je gewoon moeilijk in een andere maand voorschotelen...


                    Heb ik het goed begrepen dat "oud/nieuw" dus niet noodzakelijk als de overgang van oud naar nieuw(jaar) moet geïnterpreteerd worden ?
                    Dat zou ook moeilijk zijn, want dan moeten de inzendingen al een week binnen zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thema's voor de maand Dec 08

                      Hallo filipo,

                      Ja hoor dat heb je goed begrepen dat oud/nieuw niet noodzakelijk als de overgang van oud naar nieuw(jaar) moet worden geïnterpreteerd. De interpretatie is totaal vrij.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Thema's voor de maand Dec 08

                        Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                        Hallo filipo,

                        Ja hoor dat heb je goed begrepen dat oud/nieuw niet noodzakelijk als de overgang van oud naar nieuw(jaar) moet worden geïnterpreteerd. De interpretatie is totaal vrij.
                        en dan was er nog "Santa" en Sinterklaas, den echte
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Thema's voor de maand Dec 08

                          Oud / Nieuw ... kan inderdaad vanalles zijn (oude frigo / nieuwe frigo) maar niet veel met de jaarwisseling want dan is de challenge al afgesloten.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Thema's voor de maand Dec 08

                            Oud/nieuw: ik dacht eer aan een portret van grootmoe met kleinkind!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Thema's voor de maand Dec 08

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Oud/nieuw: ik dacht eer aan een portret van grootmoe met kleinkind!
                              Godver, mijn idee al gestolen :P
                              Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                              Comment

                              Working...
                              X