Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wit/Zwart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wit/Zwart

Mooie challenge, waar je veel kanten op kan.
    Maar... ik vind het wel spijtig dat er weinig écht kreatieve dingen bij zijn.
    Er zijn heel weinig kleurfoto's over zwart/wit.
    Ik weet het, iedereen interpretteert dat op zijn eigen manier, maar mensen kom, waar is de creativiteit...
    Ik weet het, mijn foto is ook nog niet binnen hoor...
    dus ik pleit ook schuldig.

Nou ja, het maken van een geschikte foto om naar ZW om te zetten is ook wel moeilijk, niet iedere foto komt goed uit in ZW. En in het omzetten gaat ook werk zitten, althans met de channelmixer.

Maar u pleit ook schuldig? Dan veroordeel ik u tot het schrobben van de Dam met een tandenborstel alwaar ik een foto van zal maken die gedurende twee maanden op de voorpagina van BD zal prijken .

Groeten,
    Ronald
    http://fotografie.jouwweb.nl/

Comment

Heel goed maturin, dat is dan afgesproken.
      Maar... alleen voor de foto hé?
      na de foto gaan we iets drinken gezellig in het drukke amsterdam...
      Wat het omzetten van kleur naar zwart wit betreft, dat is voor mij allemaal latijn.Dus, ik wist helemaal niet dat er zoveel tijd, en kunst mee gepaard ging.
      Ik heb op mijn toestel een knopje staan voor zwart/wit, sepia en nog meer van die dingen.
      Ik dacht dat de mensen dat zo gedaan hadden.
      Deze was dus een probeersel daarvoor.

Comment

Oh dit had ik wel een goede voor de challenge gevonden al die liggende dames

Ik vind het trouwens wel meevallen met de creativiteit, heb toch al aantal een 9 gegeven maar de 10 zit er nog niet bij voor me

Comment

maar de 10 zit er nog niet bij voor me
          Jammer
          Be patient, good things come to those who wait!
          http://www.lamahi.com

Comment

Ik geeft Act wel gelijk hoor. Ik vind dat veel foto's niet meer zijn dan zomaar zwartwitfoto's. Er zitten best wel mooie foto's bij, maar ik vind dat je voor de challenge 'zwart-wit' meer moet bedenken dan zo maar een zwartwitfoto, als ik het maar een zwartwitfoto van een piano, een zebra, koeien, of wat dan ook.

ps. Ik mag eigenlijk niets zeggen want ik heb nog geen foto ingestuurd

Jacki
            Meer foto's op Mukblog

Comment

Ja zit wel wat in dat ZW niet een omzetting moet zijn. Niet aan gedacht eerlijk gezecht terwijl er onderwerpen genoeg zijn. Hmm, mischien had de challenge idd beter Wit/Zwart kunnen heten . Zet je weer aan het denken he .
              Groeten,
              Ronald

Comment

Heuu maturin?
                is dat een verschil?
                zwart/wit, wit/zwart?

gaat mijn klein verstandje te boven

Eigenlijk had het thema : zwart/wit in kleur moeten zijn

Comment

Ik denk dat maturin met ZW bedoelt de foto term zoals ZW t/o kleur zoals die hier op t forum veel wordt gebruikt. Met wit/zwart (kan volgens mij ook zwart/wit zijn) bedoelt hij het dan wat breder en ook wat minder letterlijk misschien.
                  Snappen jullie het nog?? Ik geloof ik niet meer

Comment

Een groot verschil Act. Vraag eens in een winkel naar een boek over Wit/Zwart fotografie Bestaat niet . Over Zwart/Wit fotografie wel. Wat het verschil is... tja, geen idee eigenlijk

Zwart/Wit in kleur, hmmm...., kan wel he?

Originally posted by Act
                    Heuu maturin?
                    is dat een verschil?
                    zwart/wit, wit/zwart?

gaat mijn klein verstandje te boven

Eigenlijk had het thema : zwart/wit in kleur moeten zijn
                    Groeten,
                    Ronald

Comment

En dat ze nu nog durven zeggen dat nederlands een gemakkelijke taal is.

Comment

Zwart/Wit in kleur, hmmm...., kan wel he?
                        Ja tuurlijk kan dat en dat is het natuurlijk ook nog een uitdrukking (gezegde) he

Comment

...van de andere kant vind ik echter ook dat de nadruk nog steeds op fotografie moet liggen en niet op het vinden van een origineel idee bij een bepaald 'onderwerp' !
                          Toegegeven, aan zwart/wit foto's is op zich nu ook wel niet zo superveel challenge aan, en in die zin snap ik jullie opmerkingen wel. Maar als ik zie hoever sommigen gaan om toch maar over 'zwart/wit' te kunnen spreken en eigenlijk totaal geen oog meer hebben voor het fotografisch aspect, mist (voor die inzendingen) de opzet van de challenge zijn doel een beetje.
                          In die zin is het misschien geen slecht idee van de BD Crew om met veel concretere 'opgaven' te komen. Ipv dat iemand dan origineel moet zijn in het bedenken van een interpretatie van het onderwerp, is het dan veel meer een kwestie van het origineel in beeld brengen van het opgelegde onderwerp.
                          (Maar voor alle duidelijkheid, ik vind het ook wel grappig hoe vanalles bedacht wordt om het opgelegd onderwerp origineel te interpreteren, maar dat heeft weinig met fotografie te maken).

Mijn 2 cent...

Henk

Comment

Henk, ik moet je (de tweede keer al deze avond) weer gelijk geven...

Je hebt in deze challenge echt twee uitersten, mensen die
                            optie 1: een nietzeggende foto nemen en deze omzetten naar z/w
                            optie 2: een te voor de hand liggend iets als onderwerp nemen
                            Dat zijn de foto's die voor mij een rating van 5 of lager krijgen (ik ben soms te goeg )

Anderzijds heb je een heleboel prachtige inzendingen, foto's waar over nagedacht is en met iets meer gevoel omgezet naar z/w.
                            Zelf hoopt ik in deze categorie te zitten maar een ander kan hem eerder in categorie 1 plaatsen... wat belangrijk is, en wat origineel het doel was van de challenge is om een onderwerp te hebben dat een uitdaging geeft en waaruit je iets leert.

Op één of andere manier zou het niveau wat omhoog moeten maar hoe dit bekomen moet worden zou ik niet weten.
                            Persoonlijk vind in de wekelijkse en maandelijks opdrachten op fredmiranda schitterend, wat je daar ziet is nog eens wat anders!

Christian D.

Comment

Ik begrijp jullie wanhoop niet zo.

Er zijn gewoonweg opnames, die zich alleen in Z/W willen vertonen. Wel er in Z/W veel beter uitzien.

Portretten is zon'n categorie, mensen foto's meer uigebreid, mensen-candids.

Maar ook fabriekslandschappen, alle andere opnames waarbij grafische aspecten belangrijk zijn.

jacques.

Kleur is fijn, maar grijstinten soms een verademing.

Originally posted by Act
                              Mooie challenge, waar je veel kanten op kan.
                              Maar... ik vind het wel spijtig dat er weinig écht kreatieve dingen bij zijn.
                              Er zijn heel weinig kleurfoto's over zwart/wit.
                              Ik weet het, iedereen interpretteert dat op zijn eigen manier, maar mensen kom, waar is de creativiteit...
                              Ik weet het, mijn foto is ook nog niet binnen hoor...
                              dus ik pleit ook schuldig.

Comment

Working...
                              X