Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat aan Tigo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Proficiat aan Tigo

    Proficiat Tigo. Ik heb wel de challenge gevolgd in Amerika , maar ik was een dagje telaat om mijn foto van beweging te posten. Wie weet had ik je plaatsje dan afgesnoept

    Mvg. Lucie
    Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt.

    http://lucie-54.mijnalbums.nl/ en http://blog.seniorennet.be/lucie1952/

    Comment


    • #17
      Re: Proficiat aan Tigo

      Proficiat aan de toppers en in het bijzonder aan Tigo met zijn 1e plaats

      Comment


      • #18
        Re: Proficiat aan Tigo

        Ook van mijnentwege nen dikke proficiat aan Tigo, en ook aan MP61 en RickRides net boven mij ! Tigo, vanaf dat ik je foto zag, dacht ik wel dat hij zou winnen, en terecht!

        verder allemaal bedankt om mijn foto voor mijn nog maar 2e challenge al naar de 4e plaats te stemmen! daar ben'k heel content mee!

        verder vroeg ik me af: hoe komt het dat sommige foto's veel meer stemmen krijgen dan andere? zijn er dan zoveel mensen die maar op enkele foto's stemmen?

        grtz!
        Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

        Comment


        • #19
          Re: Proficiat aan Tigo

          Oorspronkelijk geplaatst door skateflip Bekijk bericht
          verder vroeg ik me af: hoe komt het dat sommige foto's veel meer stemmen krijgen dan andere? zijn er dan zoveel mensen die maar op enkele foto's stemmen?

          grtz!
          Die vraag heb ik me ook al gesteld. Het blijkt heel duidelijk dat de foto's die er het langste staan, uiteindelijk de meeste ratings binnenhalen (wat niet automatisch wil zeggen dat ze meer kans maken op een ereplaats). Ik denk dat er raters zijn (mensen die ratings toekennen), die in het begin van de Challenge even binnenwippen, maar later niet meer terugkomen...
          Een andere verklaring heb ik niet.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Proficiat aan Tigo

            Je kan gelijk hebben LesC, en ik denk dat je zoiets altijd zult blijven hebben, langs de andere kant vind ik het dan wel jammer en oneerlijk tegenover de andere medekandidaten maar dat zal wel altijd zo geweest zijn en ook altijd zo blijven denk ik.
            Nikon D300s met nog wat glas en attributen
            Foto Lucky

            Comment


            • #21
              Re: Proficiat aan Tigo

              Het verschil in het aantal punten dat gegeven wordt aan een inzending heeft meerdere redenen.
              1. Niet iedereen heeft aan zich zelf punten
              2. Niet iedereen heeft iedereen punten
              3. De eerste inzendingen hebben vaak de meeste gekregen punten omdat iemand die bij het begin van de maand aan de inzendingen van dat ogenblik zijn punten toekende mogelijk van plan was om op een later tijdstip de foto's welke hij/zij nog geen punten gaf aan te vullen. Maar soms gebeurt het denk ik dat wegens tijdsgebrek of vergetenheid de puntengever er niet meer toe komt.
              4. Bepaalde deelnemers zullen mogelijk wel sympatisanten familileden hebben die ook geregistreerd staan.
              5. Nog andere redenen
              Niet de aantal ratingsen bepalen de uitslag maar wel het gemiddelde van de gekregen punten.

              Ter verduidelijking een extreem voorbeeld:

              Stel deelnemer X krijgt 100 ratings van telkens 1 punt dan zal het gemiddelde voor deze deelnemer = 100 x 1 = 100/100 = 1

              Stel deelner Y krijgt maar 1 rating met een waarde van 10 dan zal het gemiddelde voor deze deelnemer = 1 x 10 = 10/1 = 10

              Dus in dit extreem geval zou deelnemer Y met 1 rating de winnaar zijn en deelnemer X de verliezer. Doch de beoordeling van X zou veel juister zijn dan de beoordeling van Y. Met andere woorden de inzendingen met de grootste aantal rating heeft een juistere beoordelingswaarde van de foto weer
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #22
                Re: Proficiat aan Tigo

                Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                Bepaalde deelnemers zullen mogelijk wel sympatisanten familileden hebben die ook geregistreerd staan.
                Dank voor je omstandige uitleg, Spooky. Vooral de zinsnede die ik hier quoteer, beangstigt me. Zou het echt kunnen zijn dat iemand tegen zijn fans zegt: geef die preciese foto je punten (en geef eventueel de rest ofwel niets, ofwel een eentje!)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: Proficiat aan Tigo

                  Hallo LesC

                  Ja dat zou kunnen

                  Ook hierop hou ik toezicht.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #24
                    Re: Proficiat aan Tigo

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Dank voor je omstandige uitleg, Spooky. Vooral de zinsnede die ik hier quoteer, beangstigt me. Zou het echt kunnen zijn dat iemand tegen zijn fans zegt: geef die preciese foto je punten (en geef eventueel de rest ofwel niets, ofwel een eentje!)
                    Ik denk dat dit wel meer voor komt, maar zolang men niet zeker is en het niet kan bewezen worden zullen we hier me moeten leven vrees ik.

                    Dit soort eigenaardigheden kan je soms terug vinden in bepaalde punten. als je de punten gaat overlopen en een bepaalde foto behaald 2 of 3 tienen , en verder zijn er geen 9 , 8 , 7 gegeven , en het verdere gemiddelde van deze foto ligt met zijn punten daar onder , ga ik er vanuit dat het hier om zulk geval gaat. Zolang het op dat moment niet kan bewezen worden, zullen we daar mee moeten leven.

                    Dit is samen met het " ééntjesgedrag " nu eenmaal iets dat waarschijnlijk niet weg te cijferen valt.

                    grtz Tigo
                    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                    Comment

                    Working...
                    X