Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

    Ik begrijp U volkomen hoor D80 en je hebt zelfs in je redenering gelijk.

    Maar het heeft de krijger van zo'n onterecht ééntje toch een minder prettig gevoel waardoor zeker nieuwelingen of beginnende fotoamateurs zich dan onthouden voor verdere deelname.

    In zo'n geval komt dit de Challenge niet ten goede.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #17
      Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

      Ik weet niet of de uitslag softwarematig berekend wordt en of je de implementatie kunt veranderen, maar in het ergste geval kun je altijd uw berekeningsmethode gaan veranderen.
      Maw, niet gebruik maken van het 'gewone' gemiddelde.

      Er zijn namelijk verschillende manieren in de berekeningen om dit stemgedrag te minimaliseren in de uitkomst.
      Je kunt bv de laagste en hoogste scores van een persoon minder (of niet) laten meetellen in de scores.
      Een andere mogelijkheid is om een veelvoorkomende score van een persoon meer te laten doorwegen dan een weinig voorkomende score (als een persoon bv 1*1 punt heeft, en 14*7 punten, kun je die 7 als meer representatief laten beschouwen)

      Maar dan ga je natuurlijk al ver en het is erg als al zo'n maatregelen genomen moeten worden voor zo'n challenge

      Ik zou gewoon een waarschuwing geven aan alle personen die stemmen om dit op een eerlijke manier te doen en personen die dan toch de boel omzeep willen hebben simpelweg bannen van het forum en van de challenge (alhoewel ik niet weet of jullie een IP ban kunnen doen en of de persoon de mogelijkheid heeft om een ander IP adres op te vragen).
      Last edited by MilM; 6 september 2008, 09:55.

      Comment


      • #18
        Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

        Iemand met voldoende kennis van computers kan alles faken wat hij/zij maar wil. Wil jij bvb een mail ontvangen van bill.gates@microsoft.com dan is dit op een extreem simpele manier te maken, zonder dat je hierbij ooit zal weten wie de echte verzender was (hooguit kun je napluizen van waar de mail vertrokken is). Ook IP-banning is eenvoudig te omzeilen...

        Ik vind dat de RVB + moderatoren een terechte oplossing gehanteerd hebben waarbij de uitvoerder op een 'vrij brave' manier even op de vingers getikt werd. Blijkbaar was dit echter niet genoeg gezien het kinderlijke gedrag rustig verder gegaan is. Met duidelijk een 2de vervolgactie van BD uit.

        Ik kan mij tussen de lijnen door al goed voorstellen wat de volgende actie zal zijn bij herhaling.
        m.i. Als die blijft doorgaan: Aan de schandpaal.
        Wie niet horen wil moet voelen.

        Het bewijs dat die eentjes niet veel uithalen zie je inderdaad bij de 1ste plaats (die had er ook 1).
        Waarom er dan bij anderen geen 1 geplaatst is snap ik al helemaal niet (ik kreeg een 3 van de bewuste persoon).

        Ik hoop echter dat we dit hoofdstuk kunnen afsluiten en met z'n allen doorwerken aan een succesvolle Challenge toekomst.
        Ik steun in elk geval verder met volle overgave en veel reclame
        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

        Comment


        • #19
          Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
          Als die blijft doorgaan: Aan de schandpaal.
          Wie niet horen wil moet voelen.
          Misschien kan dit een onderwerp worden voor een volgende Challenge:
          "Creatief met pek en veren"

          maar effie on topic: het verder afhandelen van deze issue is iets wat best door de leiding van het forum/challenge wordt gedaan. Het heeft totaal geen zin ons hier verder druk over te maken...
          Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

          Comment


          • #20
            Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

            eigenlijk bestaat er ook een heel eenvoudige oplossing.
            indien dit nog moest gebeuren en de persoon wordt uitgesloten , de schade die hij heeft aangericht kan je oplossen door al de resterende personen die geen één hebben gekregen , ook een één te geven. Zo heeft dit op de totaalscore en eindklassement geen invloed.
            To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
            Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

            Comment


            • #21
              Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

              @ to Tigo,

              Inderdaad ook dit is een oplossing waar ik bij een dergelijk voorval zal aan denken. Dan zal het wel nodig zijn, om de morele schade te vermijden die een dergelijk ééntje geeft, dat de tussenkomst welke ik dan uitvoer vermeld wordt in het forum. Op die manier weten de inzenders dat ze zich om het gekregen eentje zich geen zorgen hoeven te maken.

              Natuurlijk blijft het aangenamer dat dit niet hoeft te gebeuren.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #22
                Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                ...
                Het bewijs dat die eentjes niet veel uithalen zie je inderdaad bij de 1ste plaats (die had er ook 1).
                Waarom er dan bij anderen geen 1 geplaatst is snap ik al helemaal niet (ik kreeg een 3 van de bewuste persoon).
                Decapix, hoe weet jij wie die persoon is, en welke punten je van hem hebt gekregen, zijn naam is hier nog niet vernoemd.
                Ik vermoed niet dat dat 3tje van hem zal zijn, jij zal gewoon bij de gelukkige zijn geweest die niet is gebombardeerd door zijn 1tjes.
                Keyki

                When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

                Comment


                • #23
                  Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
                  Decapix, hoe weet jij wie die persoon is, en welke punten je van hem hebt gekregen, zijn naam is hier nog niet vernoemd.
                  Ik vermoed niet dat dat 3tje van hem zal zijn, jij zal gewoon bij de gelukkige zijn geweest die niet is gebombardeerd door zijn 1tjes.
                  Wie weet
                  .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                  Comment


                  • #24
                    Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                    @Spooky (maar ook de anderen). Klopt het dat er nog steeds (teveel) eentjes worden uitgedeeld?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                      Hey juppekes

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      @Spooky (maar ook de anderen). Klopt het dat er nog steeds (teveel) eentjes worden uitgedeeld?
                      Ik had ook die indruk toen ik vanmorgen de puntjes bekeek
                      Bootjes

                      Comment


                      • #26
                        Re: Moeten we dit stemgedrag tolereren II ?

                        @ to LesC,

                        Het klopt wat de ééntjes betreft.

                        Even geduld er wordt gezocht naar een oplossing.
                        Spookys Fotoweb
                        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                        Comment

                        Working...
                        X