Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alledaagse familie kiekjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: alledaagse familie kiekjes

    Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
    Inderdaad men kan reeds voordien kijken voor welk onderwerp er werd gekozen voor men zelf een stem uitbracht.

    Heb al gezocht naar de mogelijkheid om deze mogelijkheid uit te schakelen, met andere woorden dat men pas na het uitbrengen van zijn stem het resultat kan zien. Beter zou zelf zijn dat men pas het resultaat zou weten na het sluiten van de anquête dus pas op de eerste van de maand.

    Spijtig zijn deze mogelijkheden in de beschikbare enquête software niet voorhanden. Had men die mogelijkheid voorzien ik had er al lang gebruik van gemaakt.

    Dus Dimiella kan ik niet aan je verzoek tegemoet komen.
    Is het ook niet mogelijk om de link uit te schakelen naar de uitslag van de enquete.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #17
      Re: alledaagse familie kiekjes

      Citaat Dimiella

      Is het ook niet mogelijk om de link uit te schakelen naar de uitslag van de enquete.
      Voor zover ik weet is ook dat spijtig niet mogelijk.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #18
        Re: alledaagse familie kiekjes

        Hoewel ik een extreme democraat ben (= ik wil overal een zeg in hebben ) zou ik het helemaal niet erg vinden mocht de maandelijkse enquete afgeschaft worden. In plaats daarvan, waarom zouden we niet aan een lijstje werken van mogelijke thema's waaruit Spooky dan, al dan niet geblinddoekt, een willekeurige kiest?

        (of er meteen 12 kiest, voor het komende jaar, zodat ze onderling nog kunnen geschikt worden, om b.v. geen twee maanden na elkaar een vergelijkbaar thema te hebben. Spooky mag ze uiteraard pas één voor één, en op de exacte datum vrijgeven. Ik denk dat we allemaal over dit laatste eens zijn, niet?)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: alledaagse familie kiekjes

          en dan Spooky opzadelen met de gevolgen van zijn keuze!!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: alledaagse familie kiekjes

            Willen wij niet allen ons lot in Spooky's handen leggen?


            (een mannelijk voorbeeld van Vrouwe Justitia?)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: alledaagse familie kiekjes

              Toch maar gewacht tot het einde om hier te reageren.

              Ik heb wel een dubbel gevoel bij dit soort topics : het kan mensen bewust maken van iets maar het is in feite toch beïnvloeding van de stemming... Wat als iemand net het omgekeerde betoog had gestart ? Of het betoog een invloed gehad heeft op de stemming of niet, zullen we nooit weten...


              @lesC : de keuze van de onderwerpen via poll is er eigenlijk gekomen op vraag van de deelnemers zelf. Vroeger was het steeds met een opgelegd onderwerp waar je je bij neer te leggen had... Nu men wat meer zeggenschap in de keuze heeft gekregen, zal het moeilijk worden om die terug te schroeven, vrees ik ?


              @tigo : eerst en vooral bedankt voor de heel mooie complimenten.
              Ik doe het idd nog steeds zonder dure reflexcamera. Niet al mijn foto's zijn prachtstukken, hoor. Maar ik sluit me wel aan bij de visie dat het niet de camera is die de foto maakt, maar wie er achter staat. Een compositie, een kadrage, een lichtinval, een idee, ... : dat bepaal je zelf. Dus met een "compactje" heb je in feite evenveel kans om te scoren in de BD challenge als met een DSLR !

              Deze maand zullen het dus geen portretten van mensen en dieren worden. Ik hoor tot hier een zucht van opluchting bij tigo
              Schoolgerief vond ik persoonlijk een veel voor de hand liggender thema dan de mens/dier-relatie maar dat zal wellicht liggen aan het feit dat ik geen echte huisdieren heb, dus was ik ook niet echt rouwig om het betoog van tigo... Thanks tigo
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #22
                Re: alledaagse familie kiekjes

                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                @lesC : de keuze van de onderwerpen via poll is er eigenlijk gekomen op vraag van de deelnemers zelf. Vroeger was het steeds met een opgelegd onderwerp waar je je bij neer te leggen had... Nu men wat meer zeggenschap in de keuze heeft gekregen, zal het moeilijk worden om die terug te schroeven, vrees ik ?
                Ik ben pas veel later dan jou bij BD gekomen, denk ik. Dus soms zal ik misschien "het warm water opnieuw uitvinden".
                Ik ben achtenvijftig en heb dus (in het leven, in mijn voorbije carrière, niet specifiek bij BD...) menige trend zien verschijnen, weer verdwijnen en weer opnieuw opduiken.
                Voor mij is het allemaal OK. Ik neem het niet zo ernstig als een aantal mensen hier.

                We zien wel. Beïnvloeding, of niet. Ik maak de foto's die ik wil, en hou niet van de foto's waarvan ik niet houd.

                Ik ben ook een van de weinigen die voor schoolgerief gekozen had. Wordt het dus niet. Nou, ja.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: alledaagse familie kiekjes

                  En nu maar een foto maken van een schoolgaand kind die zijn potloden naar zijn geliefde huisdier werpt terwijl hij een bal ritmisch laat stuiteren naar een toevallige voorbijganger
                  Dan hebben we onmiddellijk invulling van:
                  - schoolgerief,
                  - mens & dier
                  - beweging in beeld
                  - Ritme en detail
                  - ontmoeting

                  Man man .. Dat wordt een top foto
                  .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                  Comment


                  • #24
                    Re: alledaagse familie kiekjes

                    Moet toch te doen zijn.

                    Ik kijk al uit naar deze foto.
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment


                    • #25
                      Re: alledaagse familie kiekjes

                      Even een oude koe uit de sloot halen en dit topic even nieuw leven inblazen. Ik wou eerst een ander topic openen maar dacht toch dat dit oude topic beter geschikt zou zijn.

                      Ik heb heel lang gewacht om in dit topic te reageren omdat ik zeker het stemgedrag niet wou beïnvloeden bij de keuze voor de maand September. Toen ik terug in het land was zag ik dat er ook weer een natuuronderwerp bij de mogelijke challengeonderwerpen voor oktober zat.
                      Om ook deze stemming en de beoordelingen van de challenge van september niet te beïnvloeden dus tot vandaag gewacht.

                      Het valt mij op dat een onderwerp wat maar enigzins met natuur of dieren te maken heeft bij bepaalde mensen paniekreacties veroorzaakt. Daardoor worden soms onderwerpen niet gekozen die wel degelijk potentieel hebben.


                      Oorspronkelijk geplaatst door TIgo
                      We hebben nu van de vijf te kiezen onderwerpen toch wel 4 prachtige en creatief volle onderwerpen en toch ziet het er weer naar uit dat, om weet ik veel welke reden, er een heel deel mensen grijpen naar het huis, tuin en keuken onderwerp als ik het zo mag noemen
                      Even op een rijtje zetten wat mogelijk was bij het thema "mens en dier in relatie"

                      -Inderdaad huisdier en eigenaar

                      Maar ook:

                      -Een dierenarts tijdens de uitoefening van zijn beroep
                      -Dierenverzorgers in een zoo tijdens de interactie met hun dieren evenals tijdens de uitvoering van andere taken (vb; bereiding van voedsel, uitkuisen van stallen, enz)
                      -een landbouwer met zijn trekpaard
                      -een bosbouwer met trekpaard
                      -de garnaalvissers van Oostduinkerke
                      -hengelaars al dan niet met vangst
                      -jagers al dan niet met buit of met hun honden
                      -imker met zijn bijenkasten
                      -trainers in een dolfinarium
                      -een duiker die vissen voert
                      -paard en ruiter in diverse disciplines, van een wandeling tot een jumping
                      -een valkenier met zijn roofvogel
                      -mensen die vogels observeren
                      -een duivenmelker bij de uitoefening van zijn hobby
                      -foto's van dieren als verkeersslachtoffer
                      -blindegeleidehonden en honden opgeleid als hulp bij mindervaliden
                      -sledehonden
                      -honden ingezet als aaihond bij bejaarden

                      Deze onderwerpen heb ik in een kwartiertje verzonnen en er zullen ongetwijfeld nog veel meer mogelijkheden zijn.Dit enkel als voobeeld van wat er mogelijk is mits een klein beetje voeling met natuur en/of dieren. Het is spijtig dat onderwerpen met een dergelijk potentieel (maar weinig studiopotentieel) in een slecht daglicht worden gesteld voor het aflopen van de stemming enkel door een gebrek aan voeling met het onderwerp. Wat voor de ene een gruwel is, is voor de andere immers een gedroomd onderwerp.

                      Dit alles doet zeker geen afbreuk aan de verdiende overwinning van Tigo wiens foto,s ik zeker naar waarde kan schatten en die ik bij deze ook van harte feliciteer met zijn verdiende overwinning.

                      Mvg,

                      Luc
                      Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: alledaagse familie kiekjes

                        @ digiluc,

                        Als eerte bedankt voor je compliment op mijn inzending

                        Wat je reactie hier betreft wil ik zeker niet de verkeerde indruk geven over bepaalde categorieën. Het is gewoon een feit dat waneer je gaat kijken naar de geschiedenis van de challenge. Je heel goed het inzendgedrag van de mensen kan zien , en dat wanneer men zulk onderwerp kiest zoals wolken , mens en dier , ... noem ze maar op, heel veel mensen minder moeite doen om creatief uit de hoek te komen. Tegenover onderwerpen zoals nu september is gepasseerd , de mensen toch wel aanzet om iets creatiever uit de hoek te komen. Het is inderdaad een feit dat je met elk onderwerp heel veel kan maken , maar het is ook een feit dat mensen soms de te gemakkelijke weg kiezen. je hebt dan ongetwijfeld veel meer inzendingen , maar er zijn er maar een handvol die dan toch dat tikkeltje meer wil doen om eens iets anders te brengen. Uiteindelijk is het toch wel de bedoeling dat we er iets uit kunnen leren hé.

                        Groetjes Tigo

                        Oorspronkelijk geplaatst door digiluc Bekijk bericht
                        Even een oude koe uit de sloot halen en dit topic even nieuw leven inblazen. Ik wou eerst een ander topic openen maar dacht toch dat dit oude topic beter geschikt zou zijn.

                        Ik heb heel lang gewacht om in dit topic te reageren omdat ik zeker het stemgedrag niet wou beïnvloeden bij de keuze voor de maand September. Toen ik terug in het land was zag ik dat er ook weer een natuuronderwerp bij de mogelijke challengeonderwerpen voor oktober zat.
                        Om ook deze stemming en de beoordelingen van de challenge van september niet te beïnvloeden dus tot vandaag gewacht.

                        Het valt mij op dat een onderwerp wat maar enigzins met natuur of dieren te maken heeft bij bepaalde mensen paniekreacties veroorzaakt. Daardoor worden soms onderwerpen niet gekozen die wel degelijk potentieel hebben.




                        Even op een rijtje zetten wat mogelijk was bij het thema "mens en dier in relatie"

                        -Inderdaad huisdier en eigenaar

                        Maar ook:

                        -Een dierenarts tijdens de uitoefening van zijn beroep
                        -Dierenverzorgers in een zoo tijdens de interactie met hun dieren evenals tijdens de uitvoering van andere taken (vb; bereiding van voedsel, uitkuisen van stallen, enz)
                        -een landbouwer met zijn trekpaard
                        -een bosbouwer met trekpaard
                        -de garnaalvissers van Oostduinkerke
                        -hengelaars al dan niet met vangst
                        -jagers al dan niet met buit of met hun honden
                        -imker met zijn bijenkasten
                        -trainers in een dolfinarium
                        -een duiker die vissen voert
                        -paard en ruiter in diverse disciplines, van een wandeling tot een jumping
                        -een valkenier met zijn roofvogel
                        -mensen die vogels observeren
                        -een duivenmelker bij de uitoefening van zijn hobby
                        -foto's van dieren als verkeersslachtoffer
                        -blindegeleidehonden en honden opgeleid als hulp bij mindervaliden
                        -sledehonden
                        -honden ingezet als aaihond bij bejaarden

                        Deze onderwerpen heb ik in een kwartiertje verzonnen en er zullen ongetwijfeld nog veel meer mogelijkheden zijn.Dit enkel als voobeeld van wat er mogelijk is mits een klein beetje voeling met natuur en/of dieren. Het is spijtig dat onderwerpen met een dergelijk potentieel (maar weinig studiopotentieel) in een slecht daglicht worden gesteld voor het aflopen van de stemming enkel door een gebrek aan voeling met het onderwerp. Wat voor de ene een gruwel is, is voor de andere immers een gedroomd onderwerp.

                        Dit alles doet zeker geen afbreuk aan de verdiende overwinning van Tigo wiens foto,s ik zeker naar waarde kan schatten en die ik bij deze ook van harte feliciteer met zijn verdiende overwinning.

                        Mvg,

                        Luc
                        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                        Comment

                        Working...
                        X