Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commentaar bij Challenge foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Commentaar bij Challenge foto's

    Het was voor mij de eerste keer dat ik deelnam aan de Challenge. Ik moest even zoeken bij het ingeven van de gegevens van de foto’s en beging dan nog eens een flater, waardoor de foto in eerste instantie geweigerd werd. Na verdere inlichtingen, werd de opname aanvaard en op de Challenge gezet. De foto was dus wel degelijk tijdig ingegeven en de kritiek op moderator had eigenlijk naar de amateurfotograaf (ik dus) moeten gaan. Ik vind trouwens dat de manier waarop ik door de moderator benaderd werd en de opzet van de website, getuigt van een professionele instelling.
    Verder vind ik het – als beginneling – inderdaad fijn dat er kritiek geleverd wordt, zeker als die kan gevolgd worden door enkele tips. Mijn dank dus voor die reacties.

    Loper 727

    Comment


    • #17
      Re: Commentaar bij Challenge foto's

      Bedankt LesC en Decapix, dat geeft toch weer moed om weer met de volgende challenge mee te doen.
      @ LesC, is dit familie van je? kleinkind ofzo, een guitig kindje hoor, leuk gedaan.
      @ decapix, je was misschien niet mijn top 3 om in de challenge te winnen(moet ik toch wel eerlijk vermelden) maar ik vind het wel een pracht van een foto.
      Keyki

      When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

      Comment


      • #18
        Re: Commentaar bij Challenge foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
        Bedankt LesC en Decapix, dat geeft toch weer moed om weer met de volgende challenge mee te doen.
        @ LesC, is dit familie van je? kleinkind ofzo, een guitig kindje hoor, leuk gedaan.
        @ decapix, je was misschien niet mijn top 3 om in de challenge te winnen(moet ik toch wel eerlijk vermelden) maar ik vind het wel een pracht van een foto.
        Jou foto stond bij mij op een gedeelde 3de plaats.
        In elk geval; smaken verschillen.
        Ik vond de opname van Dippie persoonlijk 1 van de beste maar toch heeft deze ook een 1, een 3 en 2x 4 gekregen.
        Ook de van Lut vond ik 1 van de beste en die krijgt dan 2x 2, 1x 3 en 2x 4.


        Deze Challenge had eigenlijk door het open karakter enkel mogen beoordeeld worden op technisch vlak + spontaniteit. Hierdoor zouden er eigenlijk bijna geen scores beneden de 5 mogen zijn.
        Ook ik heb 4'n uitgedeeld maar nooit minder omdat ik niet 1 foto gezien had die minder verdiende.
        Je kan bijvoorbeeld discussieren over de pluim van 'frodo77'. Deze ontbreekt scherpte op de juiste plaatsen maar het blijft ondanks de technische tekorten een goed gezien moment. Ik verwacht van frodo77 dan ook in de toekomst nog mooie foto's.
        scream & jeroenvg hadden ook zo'n jammer voorval door gebrek aan ervaring. Beide hebben een mooi beeld die echter een aantal essentiele zaken ontbreekt om hoger te scoren. Niet opgeven is hier de boodschap.

        Essentieel is dan weer dat de mensen met ervaring tijdig een open mening durven uiten VOOR de laatste week.
        Als de inzender wil kan hij/zij dan nog een 2de (3de...) poging wagen om beter te scoren. Skateflip is 1 van de mensen die dit benut heeft maar jammer genoeg de kans niet voldoende uitgebuit heeft. Ook met een Ixus zou hij dit nochtans kunnen.

        Laat ons in elk geval allen verder gaan zoals het hoort.. SAMEN en met VRIENDSCHAP in ons hart
        We zijn immers allemaal BD'rs EN fotograaf (sommigen amateur, sommigen pro) in hart en nieren
        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

        Comment


        • #19
          Re: Commentaar bij Challenge foto's

          Amen !
          Keyki

          When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

          Comment


          • #20
            Re: Commentaar bij Challenge foto's

            Ditto !
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

            Comment


            • #21
              Re: Commentaar bij Challenge foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
              ............

              Essentieel is dan weer dat de mensen met ervaring tijdig een open mening durven uiten VOOR de laatste week.
              Als de inzender wil kan hij/zij dan nog een 2de (3de...) poging wagen om beter te scoren. Skateflip is 1 van de mensen die dit benut heeft maar jammer genoeg de kans niet voldoende uitgebuit heeft. Ook met een Ixus zou hij dit nochtans kunnen.

              .........
              @ Decapix,

              Dat is voor mij nu DE belangrijkste doelstelling van de challenge. Elke ervaring , hoe groot of hoe klein ze ook is , delen met de anderen. Elke mening is van tel ook al denken sommige misschien van zichzelf dat ze niet over voldoende ervaring beschikken om hun oordeel te geven. Als je bekijkt waar ik twee jaar geleden stond , kan ik enkel maar zeggen dat ik enorm veel heb bijgeleerd en dat is grotendeels te wijten aan de challenge en de opmerkingen van de anderen.

              en dan zeker niet te vergeten de ongelooflijke , obejectieve en zinvolle uiteenzettingen en raad van onze moderator Spooky deze zijn van onschatbare waarde.

              Bij deze dan nog maar eens ongelooflijk bedankt Spooky

              grtz Tigo
              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Commentaar bij Challenge foto's

                Graag gedaan Tigo
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment

                Working...
                X