Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Challenge

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    En tot slot: waarom vraagt niemand zich af waarom die mest in een potje met gek etiketje een dergelijke score haalde?
    Ik zou zeggen: laat u ook allemaal eens goed gaan.
    Alleé, wees nu eerlijk, die originaliteit, die durf...
    Ik vind ook dat deze te weinig punten kreeg
    Oei, en dan zie ik nog juist dat ik voor u ben geëindigd, sorry daarvoor..

    Allee mannekes (en vrouwkes)
    Laten we het een beetje relativeren. We spelen hier een wedstrijdje onderons. Ik heb al op de eerste plaats gestaan, en nu op de 38-ste...Big Deal zeg

    Beste moderator, zorg ervoor dat de eerste prijs nooit meer de waarde krijgt van een afgedrukte foto want anders gaan er hier een paar serieus gaan beginnen schieten, en het zal niet met een fototoestel zijn
    Vriendelijke groeten van Pyper
    (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

    Comment


    • #47
      Re: Challenge

      @Yourt : ik was verbaasd je heftige reactie te lezen, te meer je daarvoor als een enthousiaste deelnemer overkwam. Ik ga me niet laten verleiden om met dezelfde woordenschat te antwoorden omdat ik vermoed dat het in een vlaag van ontgoocheling geschreven is. Het strookt alleszins niet met de Challenge-spirit, maar dat heb je intussen wellicht al begrepen uit voorgaande reacties.

      Wat de hoge scores van nr 2, 4 en 5 betreft : nr 2 is een oude parfumfles, nr 4 geeft een beeld van het opsnuiven van bloemenparfum, nr 5 geeft het verstuiven van parfum weer, ... ze komen dus in principe allemaal in aanmerking voor het thema "parfum". Als het bovendien op een aantrekkelijke manier in beeld gebracht is, gaat de puntenthermometer automatisch omhoog.

      Vroeger heb ik al eens geschreven dat creativiteit op zich niet voldoende is om hoog te scoren. Het gaat om een combinatie van creativiteit, techniek, aantrekkelijkheid, ... en vele andere factoren. En de appreciatie van die mix verschilt van persoon tot persoon. Vandaar ook dat hier met gemiddeldes gewerkt wordt om het klassement te bepalen.


      Op naar de volgende challenge
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #48
        Re: Challenge

        Ga hier zelf niet te veel woorden meer aan vuil maken.
        Ik heb idd. wel een beetje hard gestookt. Een geschreven forum is idd. ook iets minder tastbaar dan een gesprek... waarvoor dus bij deze mijn excuses.

        Maar ik heb ook bijgeleerd. Zonder er verder op in te gaan: hier zijn er nog die zich laten kennen hebben, en die mij niet moeten verwijten gefrustreerd te reageren. De waarheid is dat ik het "debat" rond de challenge wat wou aanwakkeren omdat ik niet begreep hoe hier zo'n hetze kon zijn rond ordinaire flesjes, terwijl iedereen daarna vlot op die flesjes stemde. Idem met de mest.

        Dat ik op het moment van posten dan nog een beetje boven mijn theewater was, zal mijn post er niet genuanceerder op gemaakt hebben. Maar hé... het werd hier reeds gepost door anderen: forumleden springen soms ergens op een onderwerp of een persoon zonder de persoon, de achterliggende reden, de omstandigheden,... te kennen. Verzoeken om een ban lijken mij dan ook wat impulsief te zijn. Ook ik kwam reeds op voor anderen, die afgekraakt werden op hun foto's, zonder dat iemand zich afvroeg hoeveel kennis betrokkene had, laat staan over welk fotografisch materiaal de poster beschikte... dat ben ik ook.

        Ik heb in elk geval mijn flesjes gepost op het forum, en ik heb de inzending van een flesje niet afgekraakt... heb vervolgens zelf met iets iets anders deelgenomen. Ondertussen woedde de discussie over de mest en het protest. En na afloop blijkt dat er volop op de flesjes werd gestemd en op de mest ging het ook vrij aardig. Nu, dan ben ik té direct en confronterend geweest misschien. Maar ik sta voor wat ik pen, ik ben niet zo hypocriet om niet te doen wat ik verkondig (ik denk daarbij dan ook aan de post waar het gaat over beloofde 10'en voor een inzending terwijl er niet eens 1 werd gestemd).

        Zo, hopelijk verduidelijkt dit mijn zijn een beetje... zodat jullie mij stilaan wel wat leren kennen zoals ik ben en ik jullie, voor iedereen een beetje door een genuanceerder brilletje.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #49
          Re: Challenge

          Dus volgende keer niet meer posten als je boven je theewater bent,
          dan komt het weer goed met jou

          Comment


          • #50
            Re: Challenge

            Alvast bedankt voor de verontschuldigingen welke je en je weder betoog betuigt.

            Je uitleg zoals je ze hier geeft lijkt me van veel meer waarde en verduidelijkt beter jouw standpunt zoals je het toen zag.

            In onderstaand topic bewijs je alvast dat je heel creatieve ideeën hebt.

            Link naar Parfum flesjes van Yourt.

            Ook je persoonlijke web heb ik bezocht. Ook dit getuigt van je fotografisch kunnen.

            ik hoop dat we nog mooie inzendingen van U in de Challenge mogen verwachten.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #51
              Re: Challenge

              @ yourt :
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #52
                Re: Challenge

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Ik heb idd. wel een beetje hard gestookt. Een geschreven forum is idd. ook iets minder tastbaar dan een gesprek... waarvoor dus bij deze mijn excuses.
                Excuses aanvaard.
                Nikon D300s met nog wat glas en attributen
                Foto Lucky

                Comment


                • #53
                  Re: Challenge

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  Maar ik heb ook bijgeleerd. Zonder er verder op in te gaan: hier zijn er nog die zich laten kennen hebben, en die mij niet moeten verwijten gefrustreerd te reageren. De waarheid is dat ik het "debat" rond de challenge wat wou aanwakkeren omdat ik niet begreep hoe hier zo'n hetze kon zijn rond ordinaire flesjes, terwijl iedereen daarna vlot op die flesjes stemde. Idem met de mest.

                  forumleden springen soms ergens op een onderwerp of een persoon zonder de persoon, de achterliggende reden, de omstandigheden,... te kennen.

                  ik ben niet zo hypocriet om niet te doen wat ik verkondig
                  Yourt,

                  Tof dat je langs één kant je excuses aan bied , toch voel ik dat er een enorm scherp kantje aan zit dat niets te maken heeft met de manier waarop jij je mening hebt geuit.

                  even ter verduidelijking. Ik heb idd in een topic mijn mening geuit tegen flesjes, en ik heb idd goede opmerkingen en punten aan die zogenaamde flesjes te geven. Maar voor dat je zoiets hypocriet noemt moet je wel één en ander iets beter lezen en dingen minder zwart-wit bekijken. Als je de tekst goed zou hebben gelezen , zou je gezien hebben dat mijn mening ging over de "reclame campgne " achtige inzendingen. Bij de nrs 1 , 2 , 4 , 5 en 6 is er nergens iets te bespeuren van een "reclame campagne". In sommige gevallen , zoals het mijne , kan je niet anders dan parfum weergeven zonder dat er een flesje ( of een deel v/h flesje ) op staat. enkel de nevel zou volgens mij op niet veel trekken.

                  anderzijds ben ik van mening , dat ook al is een foto niet naar mijn smaak , het niet wil zeggen dat de foto niet mooi kan zijn of fototechnisch perfect. Moet ik dan, een in mijn ogen perfecte foto kelderen omdat deze wel degelijk die reclame foto is? Dat zou pas hypocriet zijn.

                  en ten derde spreek je jezelf ook wel tegen als je bepaalde foto's gaat afbreken als ze iets alternatiefs willen brengen. Je wil geen flesjes maar die bloem was niet goed en dat mest was totaal ongepast ....

                  Ik vraag me af wie zich hier laat kennen en hypocriet is
                  To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                  Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                  Comment


                  • #54
                    Re: Challenge

                    @tigo: ik ga er dan toch maar enkele woorden aan vuil maken.
                    jij hebt idd. ook gereageerd en mss. is het niet toevallig dat jouw inzending nummer 5 was (die ik vermeldde in mijn straffe post). Blijkbaar voel je je nu aangesproken omdat ik het over die flesjes heb. Daar is niks scherpers achter te zoeken. Ik heb trouwens via een PB reeds een vraag gekregen op wie ik doelde rond die nachtfoto's. Dat zocht ik op, en het was op WolfOne. DeSwa was overigens de eerste die postte: "toch geen flesjes zeker".
                    Maar het gaat niet over personen. Het ging om:
                    En na afloop blijkt dat er volop op de flesjes werd gestemd en op de mest ging het ook vrij aardig.
                    Velen hebben zich daarover uitgelaten. Ik heb zelf flesjes gefotografeerd en op forum geplaatst. Aan challenge deelgenomen met een andere inzending. Maar ik heb ook gepost:
                    veel om te doen precies... en ik ben even gaan tellen: 14 van de 39 foto's zijn géén flesjes. Waaronder de mest uiteraard. En zoals ik al postte: ook met die flesjes kan je iets origineels doen, al is het wel moeilijker om je te onderscheiden (ik denk dan aan de auqua di gio met ijsblokjes bij).
                    En neen, dat is niet mijn inzending...
                    Heb zelf ook niet kunnen weerstaan aan de flesjesfoto's (zal er vanavond in nieuwe topic eens een paar posten, onder stillevens)...
                    Dus: ik was voorstander om iets anders dan een flesje te brengen, maar vond het zeker zo moeilijk om origineel met een flesje voor de dag te komen. Waar er wel in geslaagd zijn dus.

                    Nu staat het allemaal bij elkaar, en als je de zaken uit hun context wil trekken, en anders wil interpreteren of weergeven dan wat ik zelf zeg hoe ik het bedoeld heb, dan doe je maar. Vanaf nu is mijn laatste woord over deze zaak gepend, en ga ik gewoon niet meer reageren. Comments in de challenge post ik ook niet meer overigens.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Challenge

                      ben het helemaal met je eens Yourt, wat je laatste zin betreft.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #56
                        Re: Challenge

                        Ook van deze kant excuus aanvaard al liggen de woorden "Omdat er ne smoel van ne kleine opstaat" me nog altijd een beetje zwaar
                        bij deze zand erover
                        en trouwens je mag nog altijd reactie's geven op mijn challenge foto's al weet je natuurlijk niet welke het is

                        greetz,

                        peter
                        Mijn Fanpagina
                        Mijn website
                        Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

                        Comment


                        • #57
                          Re: Challenge

                          Oke Yourt, ben langs de ene kan toch content dat je je excuses hebt gegeven over je uitlatingen. Uitlatingen of uitspattingen zijn een momentopname in vlaag van frustatie, die je op een of andere manier kunt en moet uiten tegenover andere personen (maar dan wel op een deftige manier). Langs de andere kant vind ik het jammer dat je nu hebt beslist om geen commentaar meer te geven op de challenge. Dit maakt het net interessant. Ikzelf ben van plan, zoals je wel ziet in de challenge, om meer commentaar te geven. Zo kan ik ook een beetje oefenen in het beoordelen van de fototechnische kant van een foto. Is iemand met deze commentaar niet akkoord kan ik misschien hieruit leren of kan ik mijn zienswijze in een foto veranderen. Dit op zich is al een hele ervaring.
                          Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Challenge

                            @ yourt,

                            het is helemaal niet de bedoeling om woorden te verdraaien of uit de context te trekken. Nu met je laatste verklaring is alles gewoon een stuk duidelijker. Misschien niet de juiste woordkeuze langs de ene kant en wat verkeerde interpretaties langs de andere kant en het spelletje is aan't rollen hé. Nu alles uitgeklaard is hoeven we hier geen woorden meer aan vuil maken dus ook hier , zand erover.

                            Wat de comments betreft zou ook ik het spijtig vinden dat jij je persoonlijke bevindingen niet meer zou delen. Van mij mag je gerust ( zonder te schelden ) voor je mening uit komen. Daar draait het toch allemaal om in de challenge.

                            Ook van mijn kant mijn excuses voor de te overhaaste en harde reactie.
                            To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                            Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                            Comment

                            Working...
                            X