Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Challenge

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    om iets te leren hebben we hier op BD toch fotodiscussie, plaats daar uw opnamen voor een onderbouwd comment en om wat te leren, daar is Challenge toch niet voor nodig(lees voor opgestart).Challenge zie ik eerder als een fotowedstrijd en daar hoort geen tussentijds commentaar bij om enig invloed op de stemming te vermijden.
    grt,bouk.
    Ik geef je twee keer gelijk:
    Challange is een soort van wedstrijd, en nu na het lezen van al deze commentaren, heb ik alweer veel bijgeleerd en denk ik er het mijne van. Positieve en/of opbouwende commentaren zouden eigenlijk altijd moeten kunnen en daar is hier nu al heel veel over gezegt. Zelf had ik daar ook eerst een andere mening over, maar daar kom ik nu op terug.
    Fotodiscussie is om iets te leren zeg je, en ook hier moet ik je gelijk geven. Toch vind ik het dan maar raar, en je moet maar eens gaan kijken of ik gelijk heb of niet, dat er zoveel foto's gepost worden met de bedoeling om iets bij te leren en waar maar geen commentaren op komen, of eentje met de woorden "mooie foto". Wat kan je hier dan leren ? En dan zet je je foto al in fotodiscussie ! Mijn foto's hoeven niet de hemel in geprezen te worden, daar heb ik niks aan, want ik weet dat ik nog lang zo goed nog niet ben. Maar zoals je zelf zegt, is het van de opbouwende commentaren dat je het moet leren, en al breken ze dan mijn foto af tot in de grond, zolang het onderbouwd is lig ik daar niet van wakker maar ga ik zoeken naar het hoe en wat ik fout heb gedaan. En ook dat zal voor de ene gemakkelijker gaan dan voor de andere.
    Ikzelf ben ook actief in meerdere forums omdat ik wil leren. Toen ik hier pas begon heb ik hier héél veel geleerd en daar ben ik dankbaar voor en heb dat ook laten blijken, maar vind het wel erg jammer dat nu de gevraagde hulp ergens anders gezocht wordt. En geloof mij, ik kom daar regelmatig mensen tegen die ik ken van hier op BD.
    Telkens komen er hier nieuwe ammateur-fotografen bij die veel moeten leren, en ook ikzelf moet nog héél véél leren, wat misschien voor de verder gevorderden hier onder ons, niet gemakkelijk is om er telkens weer opnieuw dezelfde opbouwende commentaren op te geven. Vergeten die mensen dan niet dat zij zelf ook op die manier begonnen zijn ???
    Dus al bij al, waar commentaar moet gegeven worden, wordt het niet gedaan maar wel op plaatsen waar je het niet verwacht.
    Last edited by FotoLucky; 23 april 2008, 14:45.
    Nikon D300s met nog wat glas en attributen
    Foto Lucky

    Comment


    • #32
      Re: Challenge

      Zoals eerder gezegd ,heel grappig Bouk , 't is toch veel makkelijker in showcase oh & ah te roepen dan in het discussie of beginners gedeelte opbouwend commentaar te geven , btw hoedje af voor degenen die het wel doen & Lucky 342 jou kan ik alleen voor 100% bijtreden.

      Comment


      • #33
        Re: Challenge

        Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
        ten eerste. Hoeveel mensen zouden dan nog de moeite doen om deze comments te lezen ?

        Ten tweede, hoe kan je dan als maker van de inzending iets leren uit de comments ?

        Ten derde , Hoe kan je dan als derde persoon iets leren uit de opmerkingen en discussies die ontstaan op andere foto's?

        Dit is toch waar de challenge voor staat. Allemaal iets kunnen bijleren en beter worden in iets wat je graag doet. Laat ons dan streven naar het geven van goede , nuttige , opbouwende comments waar iedereen iets aan heeft
        Mijn menig (voor wat ze waard is ) Comments helpen de maker van de foto om zijn toekomstig werk te verbeteren. Ik ben echter ook van oordeel dat comments lezen alvorens men punten geeft een bepaalde invloed heeft. Zelf ondervonden tijdens de challenge van vorige maand: een foto moet bij mij klikken van de eerste oogopslag. Daarbij heb ik me soms zelf betrapt dat ik eerst een ander punt in gedachte had maar na het lezen van de comments mijn oordeel herzien heb. Let op dit was zowel in de positieve als in de negatieve zin merkbaar.
        Daarom geef ik nu altijd eerst de punten alvorens ook maar 1 comment te lezen.

        Een voorstel is dan ook om pas de comments te tonen nadat je punten hebt gegeven. je kan dan neutraal een oordeel geven en je kan nadien nagaan of andere je mening delen.

        Deze manier moet volgens mij de 3 hierboven ge-quote opmerkingen in 1 slag tegemoed komen.

        Als we ons zo blijven focussen op die comments dan vrees ik dat de challenge een stille dood tegemoed gaat. Zelf zou ik dit spijtig vinden; ik wacht zelf het gepaste moment af om ook eens mee te dingen en zou het spijtig vinden moest dit niet meer lukken.

        mvg.
        [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

        Comment


        • #34
          Re: Challenge

          Je hebt maar 2 foto's online staan... maar die mogen er best zijn precies (resolutie werkt een beetje tegen om echt goed te beoordelen, maar ziet er toch wel geod uit precies).
          Wat houdt je tegen?
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #35
            Re: Challenge

            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            Je hebt maar 2 foto's online staan... maar die mogen er best zijn precies (resolutie werkt een beetje tegen om echt goed te beoordelen, maar ziet er toch wel geod uit precies).
            Wat houdt je tegen?
            Wel, op de eerste plaats heb ik het gevoel dat ik mijn 400D noch niet helemaal ken zoals het hoort om goeie fot's te maken. Dat zal wel komen en de challenge is daar absoluut een goede leerschool voor. Je gaat er tenminste voor en je bent niet tevreden met de eerste de beste shot.

            Op de tweede plaats een zeer flauw excuus: en dat is de tijd. Momenteel is een 36-uren dag nog niet voldoende. Dat zijn de gevolgen van zelfstandige te zijn. Toch jeukt het serieus om mee te doen. Wie weet binnen 1 of 2 challenges

            Groetjes,
            [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

            Comment


            • #36
              Re: Challenge

              Ik vind het spijtig dat goedbedoelende mensen zoals BelLisa afhaken omdat ze niet langer tegen dat oeverloos gezwets kunnen.Ik vraag me trouwens ook af hoe een' mesthoop' bij Parfums zo veel aandacht krijgt ,en originele die binnen het thema passen soms helemaal niks
              µen die fucking mesthoop einfigt voor mij. Samen met een aantal zielloze fleskes en nog wa prul. En ook enkele pareltjes... dat klopt.µ
              Maar euh... de norm is mij helemaal zoek. Een ***bloem die bniet eens ruikt scoort beregoed? Waarom? Omdat er ne smoel van ne kleine bij staat?
              Whatever: lesson learned. Have fun.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #37
                Re: Challenge

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                µen die fucking mesthoop einfigt voor mij. Samen met een aantal zielloze fleskes en nog wa prul. En ook enkele pareltjes... dat klopt.µ
                Maar euh... de norm is mij helemaal zoek. Een ***bloem die bniet eens ruikt scoort beregoed? Waarom? Omdat er ne smoel van ne kleine bij staat?
                Whatever: lesson learned. Have fun.
                Ik hoop dat dit allemaal een beetje grappig bedoeld is ??????
                zo niet , heel volwassen gereageerd zou ik zo zeggen. We zijn hier allemaal wel voor ons plezier bezig dacht ik toch. Er zijn helemaal geen gouden hespen mee te verdienen hoor.

                PS: ruiken tulpen ?????? ik dacht het niet hé

                t.
                Last edited by Tigo; 2 mei 2008, 08:09.
                To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                Comment


                • #38
                  Re: Challenge

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  µen die fucking mesthoop einfigt voor mij. Samen met een aantal zielloze fleskes en nog wa prul. En ook enkele pareltjes... dat klopt.µ
                  Maar euh... de norm is mij helemaal zoek. Een ***bloem die bniet eens ruikt scoort beregoed? Waarom? Omdat er ne smoel van ne kleine bij staat?
                  Whatever: lesson learned. Have fun.
                  Amaai, zijt gij ne slechte verliezer. Ik begrijp je reactie wel na de alleen maar positieve commentaar, je had gehoopt hoger uit te komen. Ik had mezelf ook niet zo hoog gegeven dus voor mij is dit alleen maar positief. Valt de foto in de smaak Ja of Nee. Dit maakt een groot verschil in het eindresultaat. En andere mensen hebben niet voor jou foto gekozen dus ... respect hiervoor. Ook een beetje meer respect gevraagt van u voor de creativiteit van andere mensen. Uitspraken zoals " smoel van ne kleine".. vind ik hier echt niet kunnen. De beste heeft gewonnen. De foto met kleine en zonnebloem was ook niet mijn eerste keus maar toch veel respect voor de durf en creativiteit na al de "gewone" parfumflesjes.
                  Trouwens een dikke proficiat aan de winnaar.
                  Last edited by dirkfotografie; 2 mei 2008, 18:15.
                  Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Challenge

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    µen die fucking mesthoop einfigt voor mij. Samen met een aantal zielloze fleskes en nog wa prul. En ook enkele pareltjes... dat klopt.µ
                    Maar euh... de norm is mij helemaal zoek. Een ***bloem die bniet eens ruikt scoort beregoed? Waarom? Omdat er ne smoel van ne kleine bij staat?
                    Whatever: lesson learned. Have fun.
                    Hopelijk hebt ge uwe eigen smoel al eens goed bekeken. Ik weet niet hoe ge het durft om hier zoiets te schrijven, ge moest u schamen. Hier gaat het nog maar over een foto en ge kunt u al niet meer intomen, hoe gaat ge dan met uw naaste om?
                    Als ge hier niet tegen kunt, dat er mensen zijn die het beter doen dan gij, ga dan terug vanwaar ge gekomen zijt en in godsnaam... blijf daar !
                    Nikon D300s met nog wat glas en attributen
                    Foto Lucky

                    Comment


                    • #40
                      Re: Challenge

                      Mmmm.... valt nog mee qua reactie.
                      Toch iets aparts hé, die challenge.

                      En ja, er bestaan al heel lang geurende tulpen. Mijn tuin staat vol met geurende planten. Ik heb het hele jaar door in verschillende hoekjes van de tuin verschillende "parfums" hangen. Daarom ook dat het niet geuren van de zonnebloem me zo stoorde (en daar bestaan geen geurende versies van dus).

                      En na die hele hetze en het afhaken van sommigen (de nachtfoto die te veel commentaar kreeg...), heb ik eens een veeg gepost. Sarcasme noemen ze ook wel eens bijtende spot. Welnu, niet meer of niet minder was het. Met een doordenkertje in. Er wordt hier wat afgepost over challenge en wedstrijd enerzijds en deelnemen of afhaken anderzijds. Daar nog wat comment saus over (iets wat bij de showcase blijkbaar zo geen problemen geeft ), en huppa...

                      En tot slot: waarom vraagt niemand zich af waarom die mest in een potje met gek etiketje een dergelijke score haalde?
                      Ik zou zeggen: laat u ook allemaal eens goed gaan.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Challenge

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lucky342 Bekijk bericht
                        Hopelijk hebt ge uwe eigen smoel al eens goed bekeken. Ik weet niet hoe ge het durft om hier zoiets te schrijven, ge moest u schamen. Hier gaat het nog maar over een foto en ge kunt u al niet meer intomen, hoe gaat ge dan met uw naaste om?
                        Als ge hier niet tegen kunt, dat er mensen zijn die het beter doen dan gij, ga dan terug vanwaar ge gekomen zijt en in godsnaam... blijf daar !
                        Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Ik kan me voorstellen hoe Dare2fly zich moet voelen en zeker als dit dan nog een foto is van zijn eigen dochter.

                        Ik weet wel dat men soms te impulsief kan reageren. ik heb het gisteren nog gedaan als reactie op Yourt , en ik heb dit gedaan op de verkeerde manier en de verkeerde plaats. dat forum was bedoeld om de winnaar te feliciteren en niet voor zulke debatten. ik heb me hier impulsief laten meeslepen tot zijn niveau. Ik ben me hier dan ook van bewust en heb me hiervoor verontschuldigd.

                        Nu wat Yourt hier van verwijten rond slingerd vind ik persoonlijk ver van impulsief en zelfs gewoon te ver gaan. Ik weet dat iedereen recht heeft op deelname en iedereen heeft recht op eigen mening, maar in zulke extreme gevallen van onrust stoken hoop ik dat de moderators actie ondernemen.

                        De challenge moet leuk en aangenaam blijven. Iets waar iedereen met plezier en spanning naar uitkijkt , en niet met de schrik om zulke verwijten naar je hoofd geslingerd te krijgen.
                        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                        Comment


                        • #42
                          Re: Challenge

                          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                          Mmmm.... valt nog mee qua reactie.
                          Toch iets aparts hé, die challenge.

                          Daarom ook dat het niet geuren van de zonnebloem me zo stoorde (en daar bestaan geen geurende versies van dus).

                          :
                          Is dat dan een reden om zo op een lage manier uit te halen ?????
                          misschien eens anders bekijken , als ik naar de foto kijk , weet ik zeker dat zij die enige echte geurende zonnebloem heeft. zo prachtige is deze gebracht en dat is de kunst.

                          maar als ik het goed begrijp en je reacties hier lees ben je er echt op uit om hier een potje ruzie te stoken. Dat is bij mijn weten niet waar de challenge voor staat.
                          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                          Comment


                          • #43
                            Re: Challenge

                            Yourt ik betreur je manier van reageren op de uitslag van de Challenge Apr 08.

                            Het is een beetje zoals hier reeds werd aangehaald, de manier waarop je reageert geeft blijk van het feit dat je wel eens een slechte verliezer zou kunnen zijn.

                            Bij de foto van dare2fly heef je op een aanvaardbare manier je visie over de foto weer. Een visie die hoogstwaarschijnlijk wel juist en correct is. En toch betekent dit niet dat de foto daarom minder waardig is en niet mooi gevonden kan worden. Blijkbaar viel deze foto bij de overgrote meerderheid wel in de smaak. De mooie punten kunnen alleen maar de bevestiging hiervan zijn..

                            Fotografie geniet net zoals bij schilderkunst en dichtkunst het voorrecht van een zeker dichterlijke vrijheid.

                            Voor deze dichterlijke vrijheid verwijs ik als voorbeeld dan ook graag naar het gekende werk van Magritte met het doek Ceci n’est pas une pipe.

                            Nochtans is je foto technisch en wat uitwerking betreft een heel mooie uitvoering en een bewijs van je creatieve begaafdheid. Je kreeg daarom ook waardevolle en mooie beoordelingen die getuigen van bewondering en verwondering voor het gepresteerde kunnen. Maar een technische creatieve begaafdheid betekenen daarom niet meteen dat je foto daarom door iedereen als de beste foto wordt beschouwd. Het komt er meestal naast vele aspecten er op aan dat je de toeschouwer, beoordelaar en de puntengevers een zeker wauw gevoel moet kunnen geven wil je werkelijk tot de topfoto’s van een Challenge behoren.

                            En jouw inzending was dan mogelijk te vlak van uitvoering en miste net dat ietsje meer.

                            Dat men als beoordelaar of als reactie in het forum eens de bal mis kan slaan en zich al eens ongelukkiglijk uitdrukt, dat kan ik nog begrijpen. Wie gaat al niet eens in de fout. Maar dat je dan ook onbeschaafde taal uit en deelnemers gaat beledigen is een Challenger zijn niet waardig. Ik vraag dan ook Yourt te stoppen met deze toenadering. Een gepaste verontschuldiging zou je beter passen.
                            Last edited by spooky; 3 mei 2008, 17:15.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #44
                              Re: Challenge

                              @ Tigo: Fijn dat je opkomt voor anderen, het laat je ware karakter zien. Laat dit geval zijn voor wat het is, de toekomst zal wel uitwijzen hoe het verder zal gaan.

                              @ Spooky: Bedankt voor het reageren, en ook hier wil ik vragen om het te laten voor wat het is. Hoe harder je in de str... gaat roeren, hoe harder het gaat stinken, en het stinkt hier blijkbaar al hard genoeg.
                              Nikon D300s met nog wat glas en attributen
                              Foto Lucky

                              Comment


                              • #45
                                Re: Challenge

                                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                                µen die fucking mesthoop einfigt voor mij. Samen met een aantal zielloze fleskes en nog wa prul. En ook enkele pareltjes... dat klopt.µ
                                Maar euh... de norm is mij helemaal zoek. Een ***bloem die bniet eens ruikt scoort beregoed? Waarom? Omdat er ne smoel van ne kleine bij staat?
                                Whatever: lesson learned. Have fun.
                                Ik wil aan zo een laag persoon eigenlijk geen woorden vuil maken , maar een paar dingen wil ik toch kwijt.
                                Om zeker te zijn dat je goed scoort op de challenge moet je er gewoon voor zorgen dat Yourt je foto slecht vind, vermits hij geen smaak heeft wat fotografie betreft, zal jou foto dan zeker goed scoren.

                                Nu heb ik een vraagje voor Yourt: is het jou dit allemaal waard dat de mensen zich zo tegen jou keren ?
                                Het liefst van al had ik gehad dat als jij bij een volgend challenge ook eens hoog scoorde, wij jou ook gewoon proficiat konden wensen, maar denk je echt dat dat nu nog gaat gebeuren ? (niet dat jij daar van zal wakker liggen)
                                En trouwens, dat een zonnebloem niet ruikt zal iedereen wel weten, maar dat er iemand zou zijn die zo dom was dat hij de link niet zou zien, dat verbaast mij wel.
                                Ik kan hier ook nog uren over blijven doordrammen (wat ik voor jou spijtig genoeg niet ga doen want je blijkt dit toch plezant te vinden) toch ga ik over vele zaken wijselijk zwijgen.
                                dat personen zoals tigo, lucky342, spooky, en Dimiella hier zo in de verdediging gaan, crieert voor hun in persoon alleen maar nog meer respect
                                Ik ben gewoon blij dat door jou onozel gedoe, de kloof tussen ongedierte en een ware BDer nog duidelijker zichtbaar werd, en de mensen nog alerter heeft gemaakt.
                                persoonlijk vind ik dat als een persoon zoals Yourt die zich gewoon op het forum bevind om ruzie te stoken, simpelweg moet geblokeerd worden.(ik ben spijtig genoeg geen moderator)
                                het zal er voor de beginnende fotograaf alleen maar gemakellijker door worden, (als er niet meer van deze onozele discusies zijn) om de moed bij elkaar te rapen en dan uiteindellijk TOCH met de challenge mee te doen.
                                het moet tenslotte voor iedereen plezant blijven niet
                                Mijn Fanpagina
                                Mijn website
                                Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

                                Comment

                                Working...
                                X