Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Challenge

    als we nu ook hier onze mening gaan geven over een nog lopend onderwerp, is het hek van de dam hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Challenge

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      als we nu ook hier onze mening gaan geven over een nog lopend onderwerp, is het hek van de dam hoor.
      grt,bouk.
      Euh... deze topic handelt in de posts toch over parfum, inspiratie, de challenge van deze maand,... maar bon.
      Ik post straks gewoon die fotootjes, zonder commentaar bij. Die geven jullie dan maar.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #18
        Re: Challenge

        Sinds februari 2003 heb ik, op maar enkele uitzonderingen na, maandelijks telkens deelgenomen aan de BD foto-challenge, toegegeven de ene keer al enthousiaster dan de andere keer, afhankelijk van mijn gemoedstemming, de beschikbare tijd en natuurlijk ook het onderwerp, met goede en slechte resultaten.

        Ik moet echter even kwijt en wellicht ben ik niet de enige, dat ik de laatste maanden nog nooit zo veel frustratie heb gehad, met zo weinig motivatie aan het BD gebeuren heb deelgenomen en zo veel tegenzin de comments en het challenge forum volg, dit ligt bij verschillende redenen, vroeger (en ik zeg niet dat het toen beter was, of zo moet terugkomen) werd een opdracht, een onderwerp opgelegd, er was geen discussie mogelijk, dat was het en je deed mee, of dit onderwerp je nu lag of niet, daarna zijn de Mods ingegaan, op vraag van BD-ers, ons zelf onderwerpen te laten aanbrengen, waarvan er nu maandelijks 5 uiteenliggende worden aangeboden en waarop wij kunnen stemmen en intussen is het zelfs mogelijk een meerkeuze te maken – maar toch kunnen sommigen zich niet neerleggen bij een gemaakte, weliswaar krappe meerderheidskeuze en er dan uiteindelijk het beste van de maken, zoals nu vooral tot uiting komt in de challenge van april met het onderwerp parfums, integendeel, reeds vooraf, nog voor enige inzending, worden reeds de foto’s van diegene die ook maar een parfum flesje (zouden durven) brengen reeds afgebroken, daar ‘niet origneel, niet creatief, te veel reclamespot-kind, (mini)studiowerk, … wel doe het maar, een parfumflesje fotograferen alsof die voor de ‘boekskes’ en /of voor een reclamespot bestemd is, het zal je verbazen hoe moeilijk het is dit aantrekkelijk en feilloos te brengen, althans zo ervaar ik het, rekening houdend met alle fotografische aspecten ( b.v. geen onscherpe weerspiegeling, geen overbelichte vlekken, de juiste compo opbouw (niet scheef, niet te veel in het midden, …)), de originaliteit, de creativiteit, … en dan natuurlijk ook niet in het minst, rekening houdend met het oog, het whaw effekt, de smaak, … van de toekijkers en/of deelnemers , ... waar ik uiteindelijk naartoe wil is, dat je uit al die gevarieerde onderwerpen en dan spreek ik vooral voor mezelf, zo veel opsteekt, je toestel beter leert gebruiken, uit je fouten en de gegeven commentaren leert, ... tenminste, we kennen nu een explosie van commentaren op de ingezonden foto’s, waaronder leerzame, positieve, goedbedoelde commentaren/kritieken worden gegeven en die ik enkel kan toejuichen, maar daar tegenover staan, zoals ook reeds door enkele andere aangehaald, zinloze, off-topic, kwetsende, negatieve , ...reakties , ... Ik wil hierbij een oproep doen aan iedereen die het wel meent met deze hobby, hou het vooral fair, breng het positief kritisch en diplomatisch, ... opdat het voor iedereen aangenaam blijft en mensen niet afschrikt of gaan afhaken.

        groeten,

        St@mpers
        Last edited by stampers; 16 april 2008, 20:14.

        Comment


        • #19
          Re: Challenge

          Oorspronkelijk geplaatst door Jotto Bekijk bericht
          Deze lijkt me echt véél te saai! Ik snapte in eerste instantie al niet echt de keuze voor dit onderwerp en nu nog veel minder. .

          Grtz


          Jotto
          Dit is heel eenvoudig. De keuze is op Parfums gevallen omdat er een grote strijd was tussen twee wel interessante en creatieve onderwerpen " haast " en "de wereld waarin we leven". De meeste onder ons die een beetje creatief uit de hoek wilden komen hebben hun keuze tussen deze twee moeten maken. Dan heb je een groep deelnemers die in het onderwerp parfums wel een gemakkelijke opdracht zullen gezien hebben en daarop stemden.

          Ik ben er zeker van dat als er maar één van die eerste creatieve onderwerpen had in gestaan , het onderwerp parfum nooit de meerderheid had gehaald.
          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Challenge

            Een van de dingen waar ik het moeilijk mee heb, is dat er een commentaar is op een foto waarbij iemand zijn lof uitspreekt en een 10 beloofd en als de challenge dan is afgelopen, je gaat terug zien en die foto heeft helemaal geen 10 gehad.
            ipv daarvan is het veel leerrijker, niet alleen voor de maker van de foto maar voor iedereen om aan te halen dat de scherpte op een bepaalde plek juist zit en de compositie net iets hoger had moeten staan of de DOF in balans is en zoveel meer. Wat leer je als er als commentaar een hele poetische uitleg staat over onze kuststreek?
            Keyki

            When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

            Comment


            • #21
              Re: Challenge

              Ik weet dat er intussen al heel wat voor- en tegenstanders zijn van het al dan niet comments geven op de foto's. Intussen zal ook iedereen al wel weten dat ik een enorm voorstander ben van het geven van de comments omdat ikzelf hieruit enorm heb kunnen leren. Ik probeer dan ook altijd objectief te oordelen en nuttige opbouwende en structurele comments te geven. Dit lukt natuurlijk niet altijd en soms botst dit wel eens. ( weet wel dat ik steeds goede bedoelingen heb en moest ik in het verleden iemand hebben gekwetst , dit zeker niet de bedoeling is geweest )
              Ik probeer met mijn comments de mensen te laten weten hoe anderen ( of ik ) de foto zien. Ik ga hier zeker niet beweren dat mijn opmerkingen de enige juiste zijn hé , het zijn dan ook maar mijn bevindingen. Wat men met deze informatie wil doen is volledig aan de maker van de foto zelf. Maar het geeft de mensen wel de kans om iets dat ze niet wisten of over het hoofd hadden gezien, alsnog bij te sturen.

              Het heeft mij in deze zin dus ook al mateloos geïrriteerd om dan van die nuttloze verhaaltjes ( of bijna gedichtjes ) als comments te lezen. Het was deze challenge bij mij al bijna zo ver gekomen dat ik van plan was deze persoon er over aan te spreken. Ik had op een bepaald moment het gevoel dat telkens ik een negatieve ( doch opbouwende ) opmerking maakte , deze persoon ( D... ) zo nodig moest reageren met een nutteloos verhaaltje, waar niemand iets aan heeft, om de waarheid te verbloemen. Wat heeft de maker van de foto er nu aan als de letters van zijn titel of merknaam door elkaar worden geworpen om er bepaalde woordspelingen mee te maken !!!!!!!!

              ( zijn eigen inzending is overgens ook niet echt anoniem meer gezien er maar één persoon is die op deze manier met zijn comments om gaat )


              Ik kan dus in deze gevallen de tegenstanders van de comments wel begrijpen. Toch had ik aan deze mensen graag enkele vragen gesteld.

              Als er geen comments meer gegeven zouden worden of als deze pas zichtbaar zouden zijn na de uitslag.

              ten eerste. Hoeveel mensen zouden dan nog de moeite doen om deze comments te lezen ?

              Ten tweede, hoe kan je dan als maker van de inzending iets leren uit de comments ?

              Ten derde , Hoe kan je dan als derde persoon iets leren uit de opmerkingen en discussies die ontstaan op andere foto's?

              Dit is toch waar de challenge voor staat. Allemaal iets kunnen bijleren en beter worden in iets wat je graag doet. Laat ons dan streven naar het geven van goede , nuttige , opbouwende comments waar iedereen iets aan heeft
              Last edited by Tigo; 16 april 2008, 21:50.
              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Challenge

                Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                Ik weet dat er intussen al heel wat voor- en tegenstanders zijn van het al dan niet comments geven op de foto's. Intussen zal ook iedereen al wel weten dat ik een enorm voorstander ben van het geven van de comments omdat ikzelf hieruit enorm heb kunnen leren. Ik probeer dan ook altijd objectief te oordelen en nuttige opbouwende en structurele comments te geven. Dit lukt natuurlijk niet altijd en soms botst dit wel eens. ( weet wel dat ik steeds goede bedoelingen heb en moest ik in het verleden iemand hebben gekwetst , dit zeker niet de bedoeling is geweest )
                Ik probeer met mijn comments de mensen te laten weten hoe anderen ( of ik ) de foto zien. Ik ga hier zeker niet beweren dat mijn opmerkingen de enige juiste zijn hé , het zijn dan ook maar mijn bevindingen. Wat men met deze informatie wil doen is volledig aan de maker van de foto zelf. Maar het geeft de mensen wel de kans om iets dat ze niet wisten of over het hoofd hadden gezien, alsnog bij te sturen.

                Het heeft mij in deze zin dus ook al mateloos geïrriteerd om dan van die nuttloze verhaaltjes ( of bijna gedichtjes ) als comments te lezen. Het was deze challenge bij mij al bijna zo ver gekomen dat ik van plan was deze persoon er over aan te spreken. Ik had op een bepaald moment het gevoel dat telkens ik een negatieve ( doch opbouwende ) opmerking maakte , deze persoon ( D... ) zo nodig moest reageren met een nutteloos verhaaltje, waar niemand iets aan heeft, om de waarheid te verbloemen.

                Ik kan dus in deze gevallen de tegenstanders van de comments wel begrijpen. Toch had ik aan deze mensen graag enkele vragen gesteld.

                Als er geen comments meer gegeven zouden worden of als deze pas zichtbaar zouden zijn na de uitslag.

                ten eerste. Hoeveel mensen zouden dan nog de moeite doen om deze comments te lezen ?

                Ten tweede, hoe kan je dan als maker van de inzending iets leren uit de comments ?

                Ten derde , Hoe kan je dan als derde persoon iets leren uit de opmerkingen en discussies die ontstaan op andere foto's?

                Dit is toch waar de challenge voor staat. Allemaal iets kunnen bijleren en beter worden in iets wat je graag doet. Laat ons dan streven naar het geven van goede , nuttige , opbouwende comments waar iedereen iets aan heeft
                Toch denk ik dat commentaar ( negatief of positief ) een invloed heeft op de punten. Zonder commentaar zou de uitslag zeker anders zijn.
                Zelf heb ik al een paar keer meegedaan ( de laatste keer niet, dat was boven mijn kunnen ) heb ook commentaar gekregen maar heb daarom geen andere foto gemaakt, ik vond ze zelf goed en dat is nog altijd het belangrijkste. Ieder heeft zijn eigen smaak en gevoel, maar dat mag niet beinvloed worden door de commentaren.

                Challenge betekent voor mij uitdaging! Een foto posten oké, een tweede foto posten omdat iemand anders hem niet zo goed vind....neen, voor mij hoeft dat niet, dan maak je een foto die iemand anders wil zien en niet je eigen creatie.
                Eventueel je foto er laten uithalen , ja......een andere plaatsen .....neen.
                Waarom: zie het een beetje als een wedstrijd, ben je de eerste des te beter, ben je de laatste...pech, volgende keer beter.
                Een update in een topic heb ik geen probleem mee, in challenge wel.
                Groetjes Hendrika

                Comment


                • #23
                  Re: Challenge

                  Voor mij is het de tweede challenge, en ik heb geen idee over hoe het er vroeger aan toe ging dus...
                  Ik vind de commentaarmogelijkheid iets hebben. Het is net als op het forum: de ene keer al botter dan de andere, en soms ook heel lovend en zacht...
                  Dat er flesjes gingen komen, dat kon iedereen voorspellen. maar dan nog blijft het een challenge: probeer iets origineels te vinden, of zorg dat je flesje er perfect op staat (zoals stampers postte). Maar ga elkaar daar niet over bestoken toch... het heeft allebei zijn moeilijke kanten, zijn challenge. En daar draait het toch om hé?

                  Ik ga er niet mee stoppen omdat de ene zegt dat het toch allemaal stomme flesjes zullen worden, en al evenmin omdat de andere mest, deo, douchegel of wat dan ook buiten categorie vindt vallen...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Challenge

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    Voor mij is het de tweede challenge, en ik heb geen idee over hoe het er vroeger aan toe ging dus...
                    Ik vind de commentaarmogelijkheid iets hebben. Het is net als op het forum: de ene keer al botter dan de andere, en soms ook heel lovend en zacht...
                    Dat er flesjes gingen komen, dat kon iedereen voorspellen. maar dan nog blijft het een challenge: probeer iets origineels te vinden, of zorg dat je flesje er perfect op staat (zoals stampers postte). Maar ga elkaar daar niet over bestoken toch... het heeft allebei zijn moeilijke kanten, zijn challenge. En daar draait het toch om hé?

                    Ik ga er niet mee stoppen omdat de ene zegt dat het toch allemaal stomme flesjes zullen worden, en al evenmin omdat de andere mest, deo, douchegel of wat dan ook buiten categorie vindt vallen...
                    Het gaat hier ook niet over elkaar bestoken........ maar als je aan een "wedstrijd" (uitdaging) meedoet en je antwoord is fout, blijft het fout. Je krijgt toch ook geen tweede kans om een ander antwoord te geven !
                    Al sta ik de laatste, zolang de foto voor mij goed is en dat ik er plezier aan beleef om hem te maken, dat is wat telt en die mag dan nog zo saai, cliché of wat dan ook zijn.
                    Zoals hierboven al vermeld, zo makkelijk is het niet en al zeker niet als je ze moet maken zonder extra belichting, flits enz. en dan komen de commentaren ...'t is saai , 't is weer een flesje parfum, laat ze het maar eens doen, niet iedereen heeft een studio of externe flits en probeer dit maar eens te doen met een body en lens alleen!
                    Groetjes Hendrika

                    Comment


                    • #25
                      Re: Challenge

                      @ Hendrica,

                      Je hebt gelijk in het opzicht dat je de foto niet moet veranderen om iemand zijn schoon ogen. over ideen en originaliteit valt niet te twisten.
                      Maar wat ik wel goed vind aan de commentaren, is dat er mensen zijn, die misschien toch wel meer kennis hebben dan de amateurfotograaf die je raad geven over scherpte of dergelijke, waar je zelf geen rekening mee hebt gehouden in je foto.
                      Dit is dan positieve feedback die heel leerrijk is en daar pleit ik voor.
                      Zie je een foto en je vind die goed, geef dan geen commentaar als "deze krijgt van mij zeker een 10" want daar leer je niet uit, maar geef positieve feedback over hoe de foto is getrokken.
                      Ik ben zeker voor leerrijke commentaar, maar tegen nutteloos gezwets.
                      Keyki

                      When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Challenge

                        @Tigo ik ben niet echt een tegenstander van commentaar op voorwaarde dat ze iets zegt over het technische aspect van de foto ,zoals die van jou en vele anderen ,die helaas de laatste maanden 1bij 1 afhaken ,spijtig.
                        1 )Ik zou zeker na het afsluiten vd challenge de comments bestuderen om te leren.
                        2)Ik dacht dat je als maker dan wel de comments kon zien.
                        3)Door na afsluiting te gaan lezen.
                        4)Ik denk dat iedere inzender wel nuttig & opbouwend commentaar zou willen,ik blijf meestal op men honger zitten
                        5)Ik vrees echter dat er weinig commentaren zullen gegeven worden wegens gebrek aan publiek.(mss niet slecht ,dan blijft alleen het koren over & niet het kaf.
                        @Yourt als er thema wordt aangegeven is dat een richtlijn , wil iemand buiten de lijntjes kleuren het sta U vrij (weerspiegelt zich toch in de punten).

                        Tussenoplossing ,tot de remake van de challenge,voorstel hè
                        reacties zoals gedichtjes & andere die geen meerwaarde geven aan het mogelijk verbeteren van de foto ;modereren zoals in de vroegere fotodiscussie?
                        Niet echt fijn maar aan alles zijn grenzen .
                        Tot slot aan de maker van de m...hoop mijn excuses als ik uw bedoeling verkeerd heb ingeschat .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Challenge

                          om iets te leren hebben we hier op BD toch fotodiscussie, plaats daar uw opnamen voor een onderbouwd comment en om wat te leren, daar is Challenge toch niet voor nodig(lees voor opgestart).Challenge zie ik eerder als een fotowedstrijd en daar hoort geen tussentijds commentaar bij om enig invloed op de stemming te vermijden.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #28
                            Re: Challenge

                            Heel grappig , Bouk

                            Comment


                            • #29
                              Re: Challenge

                              Mensen, mensen, mensen, ... nemen jullie het niet iets te serieus op ?

                              Positieve commentaar, negatieve commentaar, korte commentaar, lange commentaar, nuchtere commentaar, ludieke commentaar, poëtische commentaar, geen commentaar, niets is tegenwoordig blijkbaar nog goed ?

                              En blijkbaar lees ik niet dezelfde commentaren als jullie of erger ik me aan andere zaken dan jullie. Van mij mag men gerust wat grappig of poëtisch zijn in een commentaar. Het moet toch niet allemaal bloedserieus zijn ? Waarmee ik niet gezegd heb dat er geen serieuze commentaar mag gegeven worden. Maar dat er soms eens een glimlach verschijnt op mijn gezicht bij het lezen van een commentaar heb ik toch veel liever dan commentaar te lezen waarin men iemand persoonlijk aanvalt of mensen echt belachelijk maakt en die ben ik vorige maand toch ook tegengekomen...

                              En wat de keuze van de thema's betreft : Stel je voor dat je als fotograaf voor een maandblad werkt. En de eindredacteur vraagt je om voor deze maand wat foto's te maken voor een artikel over parfums. Ga je dan zeggen : wat een flutthema, dat doe ik niet, ik had liever iets met (bvb) auto's. Nee toch ?
                              Wat ga je wel doen ? Proberen er het beste van te maken en hopen dat je foto's goed genoeg bevonden worden om gepubliceerd te worden. En is het een onderwerp dat je niet ligt, ga je dan in een hoekje staan huilen of ga je voor de uitdaging/challenge om er iets van te maken ? Als je voor het eerste zou kiezen, kies je misschien ook best voor een ander beroep of hobby. Als je voor het laatste kiest, dan ben je hier, in de challenge, op de juiste plaats !


                              Veel succes in de challenge en... keep on smiling



                              EDIT : o ja, voor wie nog niet op de hoogte was, de challengesoftware zal de eerste maanden/jaren (helaas) niet aangepast kunnen worden.
                              Last edited by filipo; 17 april 2008, 20:13. Reden: aanvulling
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Challenge

                                Wat ga je wel doen ? Proberen er het beste van te maken en hopen dat je foto's goed genoeg bevonden worden om gepubliceerd te worden. En is het een onderwerp dat je niet ligt, ga je dan in een hoekje staan huilen of ga je voor de uitdaging/challenge om er iets van te maken ? Als je voor het eerste zou kiezen, kies je misschien ook best voor een ander beroep of hobby. Als je voor het laatste kiest, dan ben je hier, in de challenge, op de juiste plaats !
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X