Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Challenge Jun 06 - maak je keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Challenge Jun 06 - maak je keuze

ik probeer misschien juni eens gezond door te komen en op m'n voeding te letten
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ok Maarten ook jouw voorstel Muziek evenementen heb ik voorlopig opgenomen in mijn thema bestand.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spooky
        Sorry enkele dagen niet op het net geweest.

Maar ik merk dat er een belangrijke vraag gesteld werd met een mogelijk onderwerp door Datake.

Als het thema fruit en groenten wordt gekozen dan is het zoals filipo zegt je mag de en niet in de strikte vorm interpreteren. Je kan gerust een foto maken van:

Fruit

of van

Groenten

of van

Groenten en fruit

Dus zoals je merkt is er een redelijke vrijheid indien dit het gekozen onderwerp wordt.
        prima
        Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spooky
          @ to MadMax
          Ik stel tde laatste tijd meer en meer vast dat er deelnemers zijn die aan de hand van de gekregen commentaren en suggesties een nieuwe verbeterde foto inzenden. Vaak is de nieuw ingezonden foto een werkelijke verbetering wat het doel van de challenge benadrukt.

@ to louvain

Inderdaad louvain ik heb gedurende een 4 maanden voor ieder ingezonden foto een beoordeling uitgebracht. Maar wegens tijdsgebrek en om reden dat ik niet zeker ben of iedereen dit kon of kan waarderen werd van deze formule afgestapt zie onderstaande link:

2 personen deden deze maand een verzoek tot een beoordeling door het plaatsen van een * na hun titel. Dit betekend dat deze 2 personen van mij hun beoordeling tijdens de lopende Challenge hebben gekregen. In principe zou enkel deze 2 commentaren op mijn web voor iedereen in te zien zijn.

11 personen hebben via een PM bericht mij verzocht maandelijks hun een beoordeling over te maken. Ook deze personen mochten van mij tijdens de lopende Challenge hun beoordeling ontvangen. Maar deze beoordelingen zullen niet op mijn web worden geplaatst m.a.w. deze beoordelingen zullen zoals afgesproken in het topic een nieuw idee niet voor iedereen zichtbaar worden gemaakt.

Ja over de manier van punten geven kan inderdaad nog heel vaak en heel lang over gepraat worden. Maar of je nu werkt met een professionele jury of een jury bestaande uit het bestaande systeem perfectie zal er nooit zijn.

Door deel te nemen aan al de facetten van de Challenge beoefen je 3 belangrijke leerobjecten:
          • Leren fotograferen via een opgelegd onderwerp
          • Leren door en via de commentaren.
          • De punten quotering is een waardebeoordeling:
            • voor de fotograaf op welk niveau hij zich kan plaatsen voor een bepaald onderwerp
            • voor de puntengever is het een waardemeter hoever hij een foto op zijn volle waarde kan inschatten.
          @spooky,

Ik ben zelf nog niet zo heel lang bezig met de deelname aan de challenge en ik vond het juist tof en leerzaam dat ook na de opmerkingen van de deelnemers,ook door iemand professioneel van elke foto een volledige analise gemaakt werd. Ik kan best begrijpen dat dit een zeer tijdrovende bezigheid is maar het loont voor de meeste onder ons echt wel de moeite denk ik om van iemand een heel objectieve analise te krijgen.

Als dit te veel werk is voor één persoon , is het dan niet mogelijk om deze analise door meerdere personen te laten uitvoeren?

Als ik het goed begrepen heb , kan ik extra commentaar krijgen als ik een* achter mijn titel zet, of heb ik het mis ? Dit zou me al een heel stuk verder helpen ook al kan ik ook veel leren uit de opmerkingen van de andere foto's.

Tigo
          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

@ to Tigo,

Hallo Tigo fijn te kunnen lezen dat je de Challenge leerzaam vind. Want dit is in feite het hoofd doel van de Challenge. Doch wil ik een klein misverstandje uit de wereld helpen, namelijk ik ben geen proffesioneel maar een gewone doorsnee hobby fotograaf.

In mijn commentaren probeer ik gewoon zo eerlijk mogelijk aan de maker van een foto over te brengen hoe ik een foto aanvoel, hoe de foto bij mij overkomt. Soms waag ik me wel eens op glad ijs door even een technische tip te geven.

Verder heb je het goed begrepen als je een * na de titel plaats betekend dit dat je van mij een commentaar via PM mag verwachten en dat na de kennis making het gegeven commentaar openbaar zal worden gemaakt. Wens je echter liever dat het gekregen commentaar niet door iedereen kan gelezen worden dan kan je dit vragen via PM. Je hoeft via PM dit 1 maal te vragen want telkens je dan deelneemt wordt je een boordeling toegestuurt. Wens je via je PM geen beoordelingen meer te ontvangen maar je wenst wel nog deel te nemen aan de Challenge dan volstaat een nieuwe PM met een verzoek geen beoordelingen meer over te maken. De beoordelingen die je dus per PM aanvraagt worden niet openbaar gemaakt.

Ieder beoordeling wordt dus zo snel mogelijk na inzending van de foto aan belanghebbende overgemaakt.

Binnen een dikke 2 uur zal de beoordeling van 2 deelnemers die dit vroegen via een * kenbaar gemaakt worden.

Dus Tigo als je deelneemt en je wil commentaar hebben kan je dit krijgen via 2 mogelijkheden

a. Via een * achter de titel van je ingezonden foto (wordt op net geplaatst)
            of
            b. Door een éénmalige aanvraag via PM (wordt niet op net geplaatst)
            Last edited by spooky; 1 juni 2006, 02:28.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Working...
            X