Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een nieuw idee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een nieuw idee

    Hallo beste Challengers,

    We hebben kunnen merken dat maart 2006 een maand was waar de Challenge een bijval kende op vele vlakken. We haalden goede cijfers:

    96 stemden op de Pol voor het maandthema
    184 commentaren werden in de Challenge geplaatst
    3617 ratings werden er gegeven aan de foto's
    63 deelnemers stuurden een foto in

    De stijgende deelname aan de Challenge mag en kan toegeschreven worden aan de vele en vaak goed onderbouwde commentaren. We stelden vast dat enkele deelnemers goed gebruik wisten te maken van die commentaren door aan de hand de raadgevingen hun ingezonden foto te vervangen door een verbeterde versie. Dit betekend dat het doel van de Challenge wordt gehaald. Namelijk elkaar via het geven van commentaren bij te sturen tot vervolmaking in een gemeenschappelijke hobby.

    Als moderator kan en mag ik tijdens de lopende Challenge geen commentaren geven dit om de neutraliteit en de anonimiteit van de Challenge te verzekeren. Zoals velen weten geef ik na de uitslag van de Challenge in een gezamenlijke beoordeling mijn bevindingen over de ingezonden foto’s.

    Ik overweeg om van ieder ingezonden foto de creator per persoonlijk bericht mijn bevindingen over te maken. De gezamenlijke beoordeling zoals we ze nu kennen zou evenwel in zijn huidige vorm blijven bestaan zodat na de uitslag van de Challenge iedereen inzage kan hebben in de commentaren welke ik aan de andere deelnemers heb gegeven.

    Graag zou ik over dit idee de mening kennen van zij die zich betrokken voelen bij de Challenge.

    Ik wacht dus even de reacties af op dit voorstel.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Een nieuw idee

    spooky dat gaat U wel extra werk geven toch?
    groeten Linda

    Comment


    • #3
      Re: Een nieuw idee

      @ to linda16093,

      Gezien ik sedert december op ieder foto een commentaar lever zal dit niet zo heel veel extra werk opleveren hoop ik. Alleen het verzenden van het bericht aan betrokken fotograaf is het bijkomende werk dat zou moeten geleverd worden. We kunnen altijd nog zien of het haalbaar is of niet.

      Maar wel bedankt om je welgemeende bezorgtheid.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Een nieuw idee

        Oorspronkelijk geplaatst door linda16093
        spooky dat gaat U wel extra werk geven toch?
        Ik zat net hetzelfde te denken. Aangezien je vanuit de challenge pagina geen berichten kan sturen gaat je dat veel manueel werk bijbezorgen om aan elke deelnemer een PB/PM te kunnen sturen. Ik zie ook niet onmiddellijk wat de meerwaarde zou zijn

        Wat mij betreft, volstaat de zeer uitgebreide nabespreking ruimschoots

        Een factor die mijns inziens ook niet onbelangrijk is in het stijgend aantal (nieuwe) deelnemers is de aankondiging die regelmatig op de BD-homepage staat (in het kadertje "In de kijker").
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: Een nieuw idee

          Spooky, zou je die commentaar reeds tijdens de challenge persoonlijk opsturen, of gewoon achteraf ?

          Groetjes,
          Joze
          nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

          Comment


          • #6
            Re: Een nieuw idee

            @ Spooky,

            heb hier geen probleem mee, integendeel, ik heb, als je nog geen mod was, altijd uitgekeken naar jou commentaar, vooral omdat die hoofdzakelijk opbouwende kritiek inhield (zie ook ander topic - even uw aandacht).
            Zoals Linda10093 en Filipo reeds aanhaalden gaat dit jou natuurlijk extra werk bezorgen, aan de andere begrijp ik dat je misschien graag ook op deze manier alsnog constructief, maar indirect aan de challenge deelneemt.
            Er is ook nog een andere mogelijkheid, namelijk dat je het bijvoorbeeld aan de creator overlaat jou via een PM om jou commentaar vraagt.

            Alvast bedankt voor je betrokkenheid en inzet en nog veel succes met je initiatief,
            groeten,
            Stampers

            Comment


            • #7
              Re: Een nieuw idee

              @ to filipo,

              Inderdaad dat is wel het belangrijkste dat het ergens voor de maker van de foto een meerwaarde zou moeten geven.

              @ to joze,

              Het zou wel de bedoeling zijn dat ik mijn gegeven comment persoonlijk aan de maker tijdens de lopende Challenge overmaak.

              @ to stampers,

              De mogelijkheid laten aan de creator om mij via een PM dee vraag te stellen lijkt me wel een goede suggestie. Het is minder arbeidintensief.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: Een nieuw idee

                @spooky. geniaal zo kan ik of wij fotografisch op vooruit gaan.
                Bij de voorgaande challenge heb ik welgeteld één commentaar gekregen alhoewel ik 14de eindigde waar ik persoonlijk heel tevreden met ben.

                Ik vond het wel jammer dat er zo weinig reacties op kwamen, ik geef eerlijk toe, ik geef ook niet op iedere foto commentaar, maar ik moet wel zeggen na het lezen van je comment bekeek ik mijn foto en dacht inderdaad, zo zou dit (eventueel) beter kunnen zijn.

                Ik doe hier ook aan mee omdat ik denk dat anderen beter zijn en dat vindt ik een uitdaging, maar als niemand zegt wat ze van je foto vinden kun je ook niet vooruitgaan.

                Dank je dat je dit voor mij en voor ons wilt doen.

                Comment


                • #9
                  Re: Een nieuw idee

                  @ to nero,

                  Zoals je zelf zegt nero als je zelf deelneemt aan de Challenge kan je onmogelijk aan iedereen commentaar geven want je zou hierdoor zonder dat je het zo bedoeld de anonimiteit verbreken tenzij je ook jezelf zou becommentariëren.

                  Anderzijds is het meestal moeilijker een goed gefundeerd commentaar te geven aan een goed foto dan aan een foto waar je kleine foutjes kan aanhalen. Doch het is wel juist ook de maker van een goede foto hoort eens graag hoe zijn foto bij een ander persoon overkomt. Daarom kan in zo’n geval een klein schouderklopje een mooie aanmoediging zijn om verder te doen.

                  Je hebt dan ook de juiste ingesteldheid om aan deze Challenge deel te nemen want in feite betekent Challenge nu juist uitdaging.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een nieuw idee

                    Het nieuw idee welke in me hoofd speelde heb ik met de raadgevingen dat ik kreeg even laten bezinken. Zo heb ik voor mezelf kunnen uitmaken wat haalbaar is en wat nuttig is voor de Challenge.

                    De waarschuwingen die me wezen op het gevaar van het vele werk dat het beoordelen van een volledige Challenge met zich meebrengt is niet onterecht. Inderdaad mijn eerste prioriteit is en moet het modereren van de Challenge blijven.

                    Uitgaande dat bepaalde deelnemers het krijgen van een goed commentaar belangrijk vinden en wetende dat tijdens en gedurende de Challenge er veel waarde wordt gehecht aan de gegeven commentaren door de mede BD - leden,heb ik besloten de raad van stampers op te volgen.:

                    Namelijk geen volledige nabespreking van de Challenge meer te geven uit tijd en werkbesparingen. Daar tegenover mogen de deelnemers die een foto inzonden tijdens de lopende Challenge en gedurende de looptijd van de betrokken Challenge me steeds via een Persoonlijke Bericht mij verzoeken mijn commentaar op hun ingezonden foto te geven. Ik maak hen dan per kerende PM mijn bevindingen over hun ingezonden foto’s over.

                    Op deze wijze kunnen deelnemers die waarde hechten aan mijn visie over hun foto zich hiervan bedienen.
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een nieuw idee

                      Misschien kan je dit idee overnemen dat we gebruiken op de dpreview-website: wanneer iemand een asterisk achteraan de titel van zijn inzending plaatst, vraagt hij/zij impliciet om extra commentaar.
                      Instagram | The RX1 Files

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een nieuw idee

                        Het idee van oVan is niet zo slecht gevonden.

                        Dus als iemand van mij (Spooky) als Mod een Commentaar wenst op de ingezonden foto in de Challenge dan kan je dit bekomen op 2 manieren hetzij :

                        a. door het plaatsen van een asterisk achteraan de titel van zijn inzending
                        b. door het sturen van een PM (Persoonlijk berichtje).aan Spooky

                        De door mij gegeven commentaren verschijnen gedurende de looptijd van de betrokken Challenge niet zichtbaar op het net.

                        Het verschil in keuze op het gevraagde commentaar is de volgende:

                        a. asterisk achteraan de titel van de inzending

                        Ik maak aan de maker van de foto na ontvangst van de ingezonden foto mijn beoordeling over via een persoonlijk bericht tijdens de lopende Challenge.

                        Dit commentaar zal verzameld en gebundeld worden met alle door mij gegeven commentaren op de geplaatste foto’s met een asterisk en zal via mijn web zoals in het verleden ter inzage zijn voor iedereen.

                        of

                        b. door het sturen van een PM (Persoonlijk berichtje).aan Spooky

                        Ik maak aan de maker van de foto na ontvangst van het persoonlijk bericht mijn beoordeling over via een persoonlijk bericht tijdens de lopende Challenge.

                        De commentaren welke gevraagd werden via een persoonlijk bericht worden niet verzameld en gebundeld en zullen niet ter inzage zijn voor andere leden van BD. Dit commentaar blijft dan strikt persoonlijk en privé.
                        Last edited by spooky; 17 april 2006, 00:30.
                        Spookys Fotoweb
                        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een nieuw idee

                          wel spooky ik dank dat je hier de gulden middenweg gevonden hebt

                          Comment

                          Working...
                          X