Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan Seppuku en Luki

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag aan Seppuku en Luki

    Kunnen jullie wat meer uitleg geven bij jullie reactie op mijn ingestuurde foto 'boomgaard' van de vorige challenge ?
    - technisch magertjes
    - lichtwerking mankeert

    Bedankt en groetjes,
    Magalie

  • #2
    Re: Vraag aan Seppuku en Luki

    Een volledig witte uitgebrande lucht is niet interessant, zeker niet als die in de helft van de foto zichtbaar is. De foto in zijn geheel mist een uitgebalanceerd contrast en het ontbreekt compleet aan licht-schaduwwerking.

    seppuku.

    Comment


    • #3
      Re: Vraag aan Seppuku en Luki

      Het was een grijze, mistige dag ... de hemel was volledig betrokken . Met welke camera-instellingen zou jij 'de werkelijkheid' van deze witte hemel trachten te verdoezelen

      Magalie

      Comment


      • #4
        Re: Vraag aan Seppuku en Luki

        Of je past je compo aan zodat de lucht niet zo opvallend aanwezig is.
        Of je gaat de foto wat onderbelichten om achteraf de te donkere delen terug op te halen in PS of dergelijke.
        Of, indien je daar niet te ver van af woont, je gaat gewoon even terug bij beter weer.


        seppuku.

        Comment


        • #5
          Re: Vraag aan Seppuku en Luki

          Durf ook eens niet te fotograferen !!!
          Ik ben speciaal gaan kijken naar het betreffende beeld : het onderwerp, het camerastandpunt en de cadrage zijn origineel en zeer werkbaar. Maar het ontbreekt dit beeld volkomen aan sfeer - er is geen interessant licht ! Door de witte lucht en de matte weersomstandigheden wordt een mogelijk interessante foto plat en sfeerloos.

          Probeer je eens voor te stellen wat dezelfde opname zou geven bij 'lichte ochtendnevel waar de zon al een beetje doorkomt' of 'tegenlicht s'avond' of 'een zomeronweer' of een 'staalblauwe lucht met prachtige schapewolkjes'...
          Je hoort dit verzachtende argument op het forum dikwijls : "ja, maar de weersomstandigheden waren nu eenmaal zo". Wel neem dan de foto niet of... zoek naar een standpunt en een onderwerp die wél profiteren van de geldende (licht)sfeer van het moment...

          Maar ik blijf erbij : dit is een beeld met mogelijkheden... Keer er terug bij andere lichtsituaties...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Vraag aan Seppuku en Luki

            Oké Seppuku en Kariboe ... heb het begrepen . Bedankt voor jullie commentaar en uitleg

            Magalie

            Comment

            Working...
            X