Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beoordeling maart door collega's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beoordeling maart door collega's

Anderzijds zouden we ook iedereen kunnen oproepen om zichzelf een tien toe te kennen
    Daar zou ik het moeilijk mee hebben want alhoewel ik natuurlijk heel tevreden ben over mijn eigen inzendingen (anders zou ik ze niet inzenden hé ) zie ik iedere keer wel foto's die de "eerste plaats" meer verdienen dan de mijne. Om mijn "geweten" te sussen geef ik mezelf dan maar een relatief hoog cijfer maar reserveer ik toch altijd mijn beste quoteringen voor de echte "Toppers"

Laat hen die eigen creaties een 10 geven maar doen, de verdiende winnaars komen toch telkens bovendrijven. En vanaf tweede plaats heeft rangschikking nog weinig belang ... iedereen is die na een paar dagen/uren toch vergeten.
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Laat hen die eigen creaties een 10 geven maar doen, de verdiende winnaars komen toch telkens bovendrijven.
      Gelukkig is dit een waarheid als een koe.

En vanaf tweede plaats heeft rangschikking nog weinig belang ... iedereen is die na een paar dagen/uren toch vergeten.
      Voor mij is dat gelukkig minder waar. Ook ander goede foto's die daarom niet de eerste plaats behaalden blijven heel lang bij mij in het geheugen gegrift, waardoor ze voor mij een zeker herkenbaarheid blijven behouden ook nadat ik ze pas maanden later terug zie.
      Last edited by spooky; 20 maart 2006, 10:51.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Ook ander goede foto's die daarom niet de eerste plaats behaalden blijven heel lang bij mij in het geheugen gegrift
        Ben ik volledig mee akkoord maar hun rangschikking ben ik wel al na een paar dagen vergeten bedoel ik ...

Na al die discussies over punten geven heb ik even mijn eigen punten voor de maand maart nagekeken en wat blijkt: algemeen gemiddelde totnutoe 5,28 - eigen gemiddelde 5,04 ... zal dus in toekomst wat meer punten geven

Ik weet niet hoe andere punten geven maar ikzelf kijk regelmatig naar dit forum, geef wekelijks de ingezonden foto's punten en als ik een echte TOPPER of WOW-foto tegenkom geef ik hem 9 punten ... je weet maar nooit dat de daaropvolgend week een nog betere foto ingezonden wordt. Gevolg: bijna nooit komt een 10 uit mijn mouwen, aan de andere kant geef ik nooit (totnutoe) een 1 ... geen enkele is zo slecht dat je hem zelf geen puntje extra geeft voor de moeite. Een "1" is een beetje denigrerend andermans foto beoordelen, vind ik tenminste.

Comment

@ to t.billy,

Als ik je relaas lees hoe jij t.billy punten heeft kom ik tot de vaststelling dat jou manier geen slechte manier van punten geven is. Al zal wel niet iedereen op die manier punten geven. Maar dat hoeft ook niet. Zolang iedereen maar naar eer en geweten en naar zijn gevoel van waarde zijn punten toekent zitten we goed.

Zij die alleen en uitsluitend punten geven in functie tot beïnvloeding van het klassement en niet naar de echte waarde van de foto zijn fout bezig.
          Spookys Fotoweb

Comment

heeft 5x10:17x9 etc ....

Indien alleen de posters die meedingen aan de challengs punten geven en geen eigen stem , en haal er dan en paar echte kenners bij die de laatste cijfers geven... lijkt me en mooie challenge !

vgr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy
              Ik weet niet hoe andere punten geven maar ikzelf kijk regelmatig naar dit forum, geef wekelijks de ingezonden foto's punten en als ik een echte TOPPER of WOW-foto tegenkom geef ik hem 9 punten ... je weet maar nooit dat de daaropvolgend week een nog betere foto ingezonden wordt. Gevolg: bijna nooit komt een 10 uit mijn mouwen, aan de andere kant geef ik nooit (totnutoe) een 1 ... geen enkele is zo slecht dat je hem zelf geen puntje extra geeft voor de moeite. Een "1" is een beetje denigrerend andermans foto beoordelen, vind ik tenminste.
              Je kunt toch altijd je punten terug editen, of is dit niet meer mogelijk ?
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Ja, ik denk het wel .... maar da's weer meer werk

Comment

Eigenlijk heb je gelijk, Bingel ... in april ben ik begonnen je goede raad op te volgen

Comment

Nu deze topic opnieuw aan de oppervlakte is gekomen...
                    Oorspronkelijk geplaatst door kartix
                    Waarom de mensen niet kleur laten bekennen ... toon niet alleen de punten maar ook wie ze heeft toegekend, 't zal rap gedaan zijn met de lagepuntengevers.
                    Trouwens nooit gesnapt waarom dat per sé anoniem moet gebeuren
                    Wel, de Challenge is er in de eerste plaats om van ieder van ons een betere fotograaf te maken. Natuurlijk speelt het eergevoel best wel een stuk mee. Maar als alle punten niet meer anoniem gegeven worden zal dit vroeg of laat zich gaan wreken. Stel dat je al enkele keren 2 puntjes gekregen hebt van forumlid x, dan is het moeilijk om nog neutraal te reageren op zijn posts in het forum. Al dan niet onbewust ga je forumlid x "afrekenen" op zijn stemgedrag. Omgekeerd is net zo goed mogelijk, dat iemand steeds absurd hoge punten gaat toekennen om zichzelf populairder te maken op het forum.

In het verleden zijn door de challenge-mod al enkele "puntengevers" aangesproken op hun manier van punten geven: zelf steevast een 10, alle anderen steeds 1 punt.

Oorspronkelijk geplaatst door primus
                    Wat ik niet goed begrijp is dat je blijkbaar op je eigen foto mag stemmen en die dan zomaar eventjes 10 puntjes geven.....
                    Op jezelf stemmen kan inderdaad, we rekenen op het gezonde verstand van de deelnemers zodat iedereen een eerlijke score krijgt. Spooky heeft als Challenge-mod de middelen om onregelmatige stemmers aan te spreken op hun stemgedrag.

Overigens is het aanpassen van de stemprocedure niet zo voor de hand liggend als het lijkt, deze zit in de software die destijds door Christian werd ontwikkeld.
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

In het verleden zijn door de challenge-mod al enkele "puntengevers" aangesproken op hun manier van punten geven: zelf steevast een 10, alle anderen steeds 1 punt.
                      Als dat waar is (en ik twijfel er niet aan ...) .... er zou een soort BD-schandpaal moeten komen om ze er aan te nagelen (eerste keer dat ik deze smiley gebruik !!!)

Comment

De personen die een wat onregelmatig stemgedrag vertonen zullen door mij persoonlijk hierop gewezen worden doormiddel van een PM. Dit om te vermijden dat de vele ééntjes nieuwkomers zouden afschrikken. Ook zij die de challenge verstoren door ongeoorloofde tienen te geven zullen per PM hierop gewezen worden.

Maar ik hoop dat ik van deze maatregel zo weinig mogelijk gebruik moet maken zodat we allen met heel veel plezier kunnen genieten en onze aandacht kunnen besteden aan de Challenge.
                        Spookys Fotoweb

Comment

Working...
                        X