Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reactie spooky dec en jan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reactie spooky dec en jan

    @ spooky : wist niet goed waar men reactie plaatsen, daarom maar een nieuw topic geopend .

    Dec-opdracht diepvries vond ik nu ook geen bijster interessante foto had meer de bedoeling om er wat informatie in te verwerken : koude zorgt voor het bewaren van voedsel en de periode hoelang voedsel in koude temperaturen kan bewaard blijven .
    Ziet er grijzig uit (had een mooier ex. maar dit kwam niet echt overeen met de werkelijkheid . Door het dunne laagje tegen plastiek ziet het ijs er echt grijzig uit) .
    Het dunne laagje ijs (veroorzaakt door lange electriciteitspanne/condensatie) ligt wel degelijk op voorzijde van de laadbakken . Ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoeld Spooky ... ik heb niet met scherptediepte gewerkt en dan is alles toch scherp (of zou moeten scherp zijn ) ???

    jan-opdracht lamellen : heb enorm veel foto's genomen van het onderwerp, ook zonder het vertikale stokje en vond 'met' toch een krachtiger foto geven doordat alle horizontale lijnen worden doorbroken .
    Zelf vind ik de foto dit keer wel tamelijk geslaagd, kon weer eens werken met krappe uitsnede maar begrijp wel dat hij niet bij iedereen in de smaak valt

    Bedankt voor de commentaren en opbouwende kritieken die je bij elke inzender geeft Spooky Hoop dat je dit blijft verder doen !

  • #2
    Re: reactie spooky dec en jan

    Dit is misschien het beste Magalie door gewoon een nieuwe topic te openen kunnen we in alle rust jouw vraag beantwoorden.

    Dec – Opdracht

    Wat de scherpte betreft heb ik nog eens in alle rust je foto bekeken. En ik heb nu een vermoeden dat ik jouw foto wat scherpte betreft verkeerd bekeken moet hebben. De info gegevens 4-8 monate is betrekkelijk scherp maar de ijskristallen zijn niet scherp. Ik zag de foto eerst zo dat de info 4-8 monate achter de ijskristallen lag. Maar als ik goed kijk dan zal deze info deel uitmaken van de plastiekbak en moet ik de info 4-8 monate gezien worden als liggende voor de ijskristallen. Vandaar dus dat de info scherp kan zijn en de ijskristallen onscherp. Onderaan heb je dan terug het handvat van de plastiekbak die terug scherp is. Doordat het plastiek doorzichtig is wordt het moeilijk om de juiste afstanden te plaatsen. En moet je deze foto bijna beredeneerd gaan bekijken.

    Jan – Opdracht

    Wanneer ik aanhaalde dat :

    Deze foto zou zich uitstekend lenen als cover voor een detective roman met als opschrift in contrasterende letters het titel van het boek.

    Dan zou ik net dat verticaal stokje gebruiken om mijn titel te plaatsen. Dus de verticale strook brengt hier in deze foto wel degelijk een bijkomende spanning in de foto.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      Re: reactie spooky dec en jan

      Spooky ik heb ff mijn foto bekeken en de diepvries ingedoken om te checken : de ijskristallen bevinden zich voor de opdruk 4-8 Monate . Deze info bevindt zich op de plastieken bak . De info bevindt zich op de lade boven de lade met het handvat . De witste ijskristallen bevinden zich dus tussen de 2 laden . Blijkbaar is de foto onscherp ?

      Héél creatief dat idee van cover misdaadroman + titel op vertikaal element

      Comment


      • #4
        Re: reactie spooky dec en jan

        Bedankt voor al de moeite dat je gedaan hebt om terug die koude diepvries in te duiken om me van antwoord te kunnen zijn. Maar dit betekent dat ik nog eens je foto aandachtig zal bekijken. Eigenaardig he hoe je kan misleid worden in een foto gewoon daar scherpte en onscherpte.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment

        Working...
        X