Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

score (vraagje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: score (vraagje)

    Ik heb in de vlucht even dit hier gevolgt. En het is inderdaad soms zielig dat er mensen zijn die gewoon omwille van het feit dat ze denken dat ze door het geven van ééntjes de uitslag van de Challenge te beïnvloeden. Maar toen ik zelf nog aan de Challenge kon deelnemen en dus ook mijn punten kon toekennen aan de deelnemers deed ik niet mee aan dat spelletje. Heel uitzonderlijk gaf ik een één. In de meeste gevallen was mijn laagste score een 3. Maar wat ik wel deed en dat verheugde me toch was het volgende. Ik gaf naar eer en geweten mijn punten. Bij afsluiting van de Challenge keek ik altijd de volgorde van het resultaat na en vergeleek dat resultaat met mijn gegeven rangschikking. En ik mocht gelukkig vaststellen dat de uiteindelijke volgorde meestal heel gelijklopend was met mijn gegeven punten. Dit betekende voor mij dat doch wel de beste foto's steeds op hun waarde werden geschat en dus ook de mooiste foto's vooraan in de beoordeling terug tevinden waren en zijn. Dus dat betekende nogmaals dat de mensen die dachten dat ze de volgorde van de uitslag konden manipuleren door het geven van ééntjes op het volledige systeem geen inpact hebben. Anderzijds betekent dit ook dat de overgrote meerderheid die hier aan de foto's hun punten geven die doen naar eer en geweten.

    En het is zoals werd gezegt je kan niet blijven een programma herschrijven. De challenge draait nu al enkele jaren en er zijn denk ik wel heel wat nodige bijschavingen gebeurt. Maar een feilbaar systeem is ondenkbaar.

    Maar laten we onze pret niet bederven door een toegekent ééntje.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment

    Working...
    X